Saab 9-4X se šestiválci a pohonem 4WD
Na Auto Show v Los Angeles se ve světové premiéře představí Saab 9-4X, který tak rozšíří portfolio automobilky na tři modelové řady. Vzhledově i velikostně se řadí mezi 9-3X a nový 9-5 sedan. V Evropě bude prodej zahájen v srpnu příštího roku. Ceny budou oznámeny krátce před uvedením.
Výrazným rysem je hluboká třídílná přední maska, doplněná efektně tvarovanými ledově modrými světly. Zasklené boční plochy společně s bočními sloupky a předním sklem celý vůz jakoby „obepínají“ a propůjčují unikátní a pro Saab typický vzhled kokpitu. Střecha je opticky snížena a rozšířena zadním spoilerem integrovaným do zadních dveří. Koncová světla s LED lištou vytvářejí opět dojem „ledového bloku“. Dvě koncovky výfuku ve tvaru kosodélníku jsou elegantně integrovány do spodní části zadního nárazníku.
Základní verze jsou vybaveny 18“ šestiramennými hliníkovými koly. Verze Aero se vyznačují černou maskou chladiče a 20“ hliníkovými koly, jejichž devět ramen vytváří dojem turbíny.
Kabina poskytuje pohodlný prostor pěti dospělým osobám. Střední konzola i hlavní přístrojový panel používají jednoduchou formu. Interiér je ozdobený dřevěným dekorem, resp. ve výbavě Aero dekorem v imitaci karbonu.
Pohodlná sedadla poskytují dostatečnou oporu, sedadlo řidiče je standardně vybaveno elektrickým ovládáním v osmi směrech a pro ideální nastavení polohy za volantem volitelně také elektrickým nastavením pedálů.
Standardně dodávaná dvouzónová klimatizace může být rozšířena ještě o třetí zónu, kterou si cestující na zadních sedadlech mohou samostatně nastavit. Stejně tak si mohou nezávisle zvolit poslech CD, rádia nebo sledovat DVD na dvou 8“ obrazovkách, umístěných na opěradlech předních sedadel.
Kufr je prostorově dobře využitelný a snadno přístupný. Opěradla zadních sedadel, dělená v poměru 60/40, lze sklopit jediným pohybem, aniž by bylo nutné jakkoli manipulovat se sedáky.
Ve voze najdeme řadu pokročilých technologií, zahrnující mimo jiné sofistikovaný pohon všech kol XWD, variabilně přenášející točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy. Je doplněn elektronickým diferenciálem eLSD s variabilním rozdělením točivého momentu mezi kola zadní nápravy, který může přenášet až 50 % výkonu mezi jednotlivými koly v závislosti na přilnavosti každého z nich.
Nechybí ani adaptivní podvozek, u něhož si řidič může kromě výchozího nastavení Intelligent zvolit také režim Sport nebo Comfort. Režim Eco se aktivuje samostatným tlačítkem. Výsledkem je mimo jiné i upravená charakteristika plynového pedálu a převodovky, zajišťující optimální spotřebu paliva.
Nabídku pohonných jednotek tvoří dva celohliníkové šestiválce s variabilním časováním ventilů – atmosférický 3.0 o výkonu 195 kW (265 k) s přímým vstřikováním a přeplňovaný 2.8 s výkonem 221 kW (300 k) a točivým momentem 400 Nm, který vyměnil přímé vstřikování za turbodmychadlo typu twin-scroll. Certifikace údajů spotřeby obou motorů ještě nebyla dokončena.
Prodej modelu 9-4X bude zahájen v Severní Americe v květnu 2011. V Evropě a na ostatních trzích bude prodej zahájen v srpnu téhož roku. Ceny budou oznámeny krátce před uvedením.
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s)
JL, 26.10.2010
Základní verze jsou vybaveny 18“ šestiramennými hliníkovými koly. Verze Aero se vyznačují černou maskou chladiče a 20“ hliníkovými koly, jejichž devět ramen vytváří dojem turbíny.
Kabina poskytuje pohodlný prostor pěti dospělým osobám. Střední konzola i hlavní přístrojový panel používají jednoduchou formu. Interiér je ozdobený dřevěným dekorem, resp. ve výbavě Aero dekorem v imitaci karbonu.
Pohodlná sedadla poskytují dostatečnou oporu, sedadlo řidiče je standardně vybaveno elektrickým ovládáním v osmi směrech a pro ideální nastavení polohy za volantem volitelně také elektrickým nastavením pedálů.
Standardně dodávaná dvouzónová klimatizace může být rozšířena ještě o třetí zónu, kterou si cestující na zadních sedadlech mohou samostatně nastavit. Stejně tak si mohou nezávisle zvolit poslech CD, rádia nebo sledovat DVD na dvou 8“ obrazovkách, umístěných na opěradlech předních sedadel.
Kufr je prostorově dobře využitelný a snadno přístupný. Opěradla zadních sedadel, dělená v poměru 60/40, lze sklopit jediným pohybem, aniž by bylo nutné jakkoli manipulovat se sedáky.
Ve voze najdeme řadu pokročilých technologií, zahrnující mimo jiné sofistikovaný pohon všech kol XWD, variabilně přenášející točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy. Je doplněn elektronickým diferenciálem eLSD s variabilním rozdělením točivého momentu mezi kola zadní nápravy, který může přenášet až 50 % výkonu mezi jednotlivými koly v závislosti na přilnavosti každého z nich.
Nechybí ani adaptivní podvozek, u něhož si řidič může kromě výchozího nastavení Intelligent zvolit také režim Sport nebo Comfort. Režim Eco se aktivuje samostatným tlačítkem. Výsledkem je mimo jiné i upravená charakteristika plynového pedálu a převodovky, zajišťující optimální spotřebu paliva.
Nabídku pohonných jednotek tvoří dva celohliníkové šestiválce s variabilním časováním ventilů – atmosférický 3.0 o výkonu 195 kW (265 k) s přímým vstřikováním a přeplňovaný 2.8 s výkonem 221 kW (300 k) a točivým momentem 400 Nm, který vyměnil přímé vstřikování za turbodmychadlo typu twin-scroll. Certifikace údajů spotřeby obou motorů ještě nebyla dokončena.
Prodej modelu 9-4X bude zahájen v Severní Americe v květnu 2011. V Evropě a na ostatních trzích bude prodej zahájen v srpnu téhož roku. Ceny budou oznámeny krátce před uvedením.
| Typ | 3.0 V6 | 2.9 T V62.2 D-4D 150 |
| Objem | 2997 | 2707 |
| Kompr. poměr | 11,7:1 | 9,5:1 |
| Výkon | 95 (265)/6900 | 221(300)/ 5500 |
| Toč.moment | 302/5200 | 400/2000 - 5000 |
| Rychlost | 210 | 230 |
| Zrychlení | 9,0 | 8,3 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s)
JL, 26.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












