Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA Fabia Combi se zavazadelníkem 530 l

Na autosalonu v Paříži slaví světovou premiéru nejen nová Fabia ale také Fabia Combi. Tento automobil je nejoblíbenějším modelem v segmentu malých kombi. Ve své třetí generaci stanovuje Fabia Combi nová měřítka, pokud jde o nabídku prostoru, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.

Na počátku roku 2015 vstoupí na první evropské trhy také nová Fabia Combi. S tímto modelem chce česká automobilka dále posilovat úspěch malého kombi, které je nedílnou součástí nabídky značky již od roku 2000. Do konce srpna 2014 dodala ŠKODA AUTO svým zákazníkům více než 1,1 milionu kombi obou generací.

Při kompaktních vnějších rozměrech nabízí Fabia Combi dostatek prostoru až pro pět cestujících a jejich zavazadla. S objemem 530 litrů je zavazadlový prostor největší ve svém segmentu, což je nárůst 25 l. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1 395 litrů.
Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm.

Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.
Nová ŠKODA Fabia Combi může být na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru, která jej dělí do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití. V horní poloze se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.

Technologie MirrorLink™ umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na displeji infotainmentu. Rozhraní SmartGate naopak dokáže určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací na chytrém telefonu.
Nová Fabia Combi bude mít v sériové výbavě také škrabku na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Místo nápoje lze do držáku ve středové konzoli před řadicí pákou odložit smartphone, nebo iPod. K tomu slouží praktický držák multimediálních zařízení. Pro reflexní vestu má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru. Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci modelu ŠKODA Fabia bezpečně umístit až sedm lahví.

ŠKODA Fabia nabízí i další „Simply Clever“ řešení, které se osvědčily již ve druhé generaci. Celá řada jich je přímo v zavazadlovém prostoru, jako třeba odnímatelná krycí roleta s praktickou funkcí: krátkým stlačením jejího okraje se natažená roleta automaticky zavine. Malé kombi zaujme novým, emocionálním designem. Stejně jako její sourozenec s karoserií hatchback uvádí Fabia Combi do sériové výroby designové prvky, známé ze studie VisionC, dynamické proporce a atraktivní moderní tvary.
ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. Příď vozu je identická s hatchbackem a díky větší šířce a cílenému zdůraznění horizontály působí velmi sebevědomě. Výraznými prvky jsou,stejně jako u hatchbacku – ostře řezané široké světlomety, krystalický výbrus skla a pro značku ŠKODA typická lamelová mřížka chladiče.

Zvýrazněna je grafická jednota masky chladiče a světlometů, všechny linie a hrany mají precizní akcent. Velice výrazná je kapota s dvěma dominantními prolisy, které lemují vnější hranu kapoty a v přední části se ztrácejí směrem k logu.

Nová Fabia Combi je úspornější než kdykoli předtím a v porovnání s druhou generací o 17 % nižší. Toto zlepšení je výsledkem nově vyvinuté generace benzinových a naftových motorů, snížení hmotnosti až na 1 004 kg a zlepšené aerodynamiky. Například u modelu ŠKODA Fabia Combi GreenLine, který přijde na trh také v roce 2015, klesá spotřeba paliva až na 3,1 l/100 km.

Konstruktéři využili potenciál, který jim nabízela inovativní technika z nabídky modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, např. motory, elektromechanické řízení a velká část elektrických zařízení (mimo jiné řídicích jednotek, sdružený přístrojový panel, asistenční systémy a systémy infotainmentu).
Pro Fabii Combi jsou v nabídce tři benzinové motory a tři vznětové agregáty. Všechny motory plní emisní normu EU 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových jednotek sahá od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta tříválcových vznětových motorů dává výkony od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k). Moderní převodovky jsou buď s ručním řazením, nebo automatická dvouspojková ústrojí DSG.

Mimořádný důraz kladli vývojáři také na komfortní podvozek. Skvělého výsledku dosáhli mimo jiné také nasazením nového elektromechanického řízení či nových motorů s upraveným uložením v karoserii. Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.
Přes vyšší technickou úroveň a vyšší komfort je nová ŠKODA Fabia Combi lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcem 1,0 MPI váží pouhých 1 004 kg.

Nová ŠKODA Fabia Combi přesvědčí také vysokým stupněm bezpečnosti. Model má bezpečnostní systémy, které byly ještě nedávno obvyklé pouze u vozů vyšších tříd. Volitelný Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví, snižuje riziko nehod v kolonách. Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby zabránila dalšímu nárazu po kolizi.

Počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant. Nový Speedlimiter automaticky omezuje maximální rychlost vozu na předem nastavenou hodnotu. Při rozjezdech ve stoupání pomáhá funkce Hill Hold Control. Pro země Evropské unie je standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.
Pro bezpečné projíždění zatáček je nová ŠKODA Fabia Combi sériově vybavena rozšířenou funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, označovanou jako XDS+.
Z oblasti prvků pasivní bezpečnosti ve voze nechybí až šest airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

Poprvé lze tento model získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Premiéru slaví také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu.

Optimální výhled z vozu zajišťuje Rain-Light Assistant. Skládá se z dešťového senzoru, který automaticky reguluje spouštění a rychlost stěračů, a světelného senzoru, jenž v závislosti na světelných podmínkách automaticky přepíná mezi denním svícením a potkávacími světly.

Premiéru má elektromechanické řízení C-EPS (Column-Electric Power Steering), která nahrazuje dosud používaný elektrohydraulický posilovač a šetří hmotnost i palivo.
Zákazník si pro model ŠKODA Fabia Combi může také poprvé objednat panoramatickou prosklenou střechu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar