SEAT představil nejmodernější modelovou řadu
Účast na Ženevském autosalonu je pro SEAT jednou z nejdůležitějších událostí roku. Španělská značka zde představuje hned několik novinek své modelové řady a naplňuje tak produktovou expanzi spočívající v představení deseti nových modelů během následujících šesti měsíců.
SEAT přivezl do Ženevy nejnovější a nejmodernější modelovou řadu na trhu, zahrnující nové kombi Exeo ST, modely León a Altea v provedení 2009 s modernizovaným designem a novými vznětovými motory common rail, a také prototyp León ECOMOTIVE Concept s emisemi CO2 ve výši 99 g/km.
V době, kdy startuje prodej sedanu Exeo, se představuje rodinná verze nového modelu, která se na český trh dostane na podzim a jejíž motorová nabídka i výbavy budou odpovídat čtyřdveřovému sedanu.
Nové Exeo ST je praktický a funkční automobil. Rodinný styling a zadní výklopné víko zvětšují možnosti přepravy zavazadel a úroveň pohodlí, díky velkému vstupnímu profilu zjednodušují manipulaci s nakládanými předměty i jejich umístění v zavazadlovém prostoru s plochým dnem. Nový model disponuje větším užitečným objemem pro zavazadla než sedan.
Jediné číselné rozdíly základních rozměrů ve srovnání se sedanem jsou délka 4,666 m a objem zavazadlového prostoru 442 l.
Střední řada se vyvíjí
Další novinkou je nový interiér a exteriér modelu León a řady Altea. Střední řada postoupila do dalšího evolučního stádia a prochází nyní významnou proměnou exteriérového designu. Příď dostala nový nárazník, nově navržená maska má menší logo a stylovější chromované orámování, větší světlomety doplňují nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Širší zadní okno zlepšuje výhled vzad, nová záď s přepracovanými sdruženými světly zase vnější design.
Zákazníci si mohou vybírat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorových variant, včetně moderní technologie common rail v motoru 2.0 TDI (125 kW/170 k).
V nabídce jsou dva nové zážehové motory – 1.8 TSI (118 kW/160 k) nyní kombinovatelný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a výhradně pro León FR a Alteu Freetrack dodávaný motor 2.0 TSI (155 kW/211 k). Všechny modely vybavené automatickou převodovkou DSG jsou dodávány s pádly řazení na volantu, s výjimkou motoru 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Nové modely budou dodávány s rozsáhlou sériovou výbavou Reference, Style a Sport. Poprvé bude do výbavy Leónu 2009 zařazen systém XDS, který pracuje podobně jako samosvorný diferenciál, ovšem s využitím elektroniky a komponent stabilizačního systému. Dalšími prvky jsou např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, nová klimatizace a řada audio zařízení, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
León ECOMOTIVE Concept
Na začátku ledna SEAT oznámil přípravu projektu elektromobilu León Twin Drive Ecomotive pro rok 2014 a nyní prezentuje premiéru nového Leónu Ecomotive Concept.
Prototyp s novým motorem 1.6 TDI (77 kW/105 k) s filtrem pevných částic a technologií common rail, přispívající snížení spotřeby paliva a emisí ve srovnání s výchozím motorem, umožňuje dosahovat v kombinovaném cyklu spotřebu 3,8 l/100 km, odpovídající 99 g CO2 na 1 km jízdy.
Celých 20 g/km bylo odbouráno díky systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie, což jsou v modelech značky SEAT úplné novinky. Ekologický León s produkcí 119 g CO2 na 1 km brzy rozšíří řadu modelů ECOMOTIVE, jejíž představitel - Ibiza ECOMOTIVE s 98 g/km je nejekologičtějším modelem ve své třídě.
V době, kdy startuje prodej sedanu Exeo, se představuje rodinná verze nového modelu, která se na český trh dostane na podzim a jejíž motorová nabídka i výbavy budou odpovídat čtyřdveřovému sedanu.
Nové Exeo ST je praktický a funkční automobil. Rodinný styling a zadní výklopné víko zvětšují možnosti přepravy zavazadel a úroveň pohodlí, díky velkému vstupnímu profilu zjednodušují manipulaci s nakládanými předměty i jejich umístění v zavazadlovém prostoru s plochým dnem. Nový model disponuje větším užitečným objemem pro zavazadla než sedan.
Jediné číselné rozdíly základních rozměrů ve srovnání se sedanem jsou délka 4,666 m a objem zavazadlového prostoru 442 l.
Střední řada se vyvíjí
Další novinkou je nový interiér a exteriér modelu León a řady Altea. Střední řada postoupila do dalšího evolučního stádia a prochází nyní významnou proměnou exteriérového designu. Příď dostala nový nárazník, nově navržená maska má menší logo a stylovější chromované orámování, větší světlomety doplňují nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Širší zadní okno zlepšuje výhled vzad, nová záď s přepracovanými sdruženými světly zase vnější design.
Zákazníci si mohou vybírat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorových variant, včetně moderní technologie common rail v motoru 2.0 TDI (125 kW/170 k).
V nabídce jsou dva nové zážehové motory – 1.8 TSI (118 kW/160 k) nyní kombinovatelný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a výhradně pro León FR a Alteu Freetrack dodávaný motor 2.0 TSI (155 kW/211 k). Všechny modely vybavené automatickou převodovkou DSG jsou dodávány s pádly řazení na volantu, s výjimkou motoru 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Nové modely budou dodávány s rozsáhlou sériovou výbavou Reference, Style a Sport. Poprvé bude do výbavy Leónu 2009 zařazen systém XDS, který pracuje podobně jako samosvorný diferenciál, ovšem s využitím elektroniky a komponent stabilizačního systému. Dalšími prvky jsou např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, nová klimatizace a řada audio zařízení, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
León ECOMOTIVE Concept
Na začátku ledna SEAT oznámil přípravu projektu elektromobilu León Twin Drive Ecomotive pro rok 2014 a nyní prezentuje premiéru nového Leónu Ecomotive Concept.
Prototyp s novým motorem 1.6 TDI (77 kW/105 k) s filtrem pevných částic a technologií common rail, přispívající snížení spotřeby paliva a emisí ve srovnání s výchozím motorem, umožňuje dosahovat v kombinovaném cyklu spotřebu 3,8 l/100 km, odpovídající 99 g CO2 na 1 km jízdy.
Celých 20 g/km bylo odbouráno díky systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie, což jsou v modelech značky SEAT úplné novinky. Ekologický León s produkcí 119 g CO2 na 1 km brzy rozšíří řadu modelů ECOMOTIVE, jejíž představitel - Ibiza ECOMOTIVE s 98 g/km je nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











