SEAT představí nový León a Altea
Nové modely León a Altea bude SEAT prezentovat na Ženevském autosalonu, který se koná od 5. do 15. března 2009. Uvedení obou novinek na český trh je plánováno na počátek léta, ceny zatím nejsou stanoveny.
Řada nižší střední třídy španělské značky tak učiní významný krok ve svém evolučním vývoji, který se opticky projevuje novými charakteristickými rysy přední a zadní části karoserie. Úplnou modernizací prošla paleta motorů, zahrnující vznětové jednotky s přímým vstřikováním common rail. Všechny tyto novinky doplňuje vynikající úroveň výbavy se zvláštním důrazem na komfortní a bezpečnostní prvky.
Vnější vzhled typů León a Altea modelového roku 2009 je stejně jako u čtvrté generace Ibizy a modelu Exeo definován designérským konceptem „Arrow Design“ (tzv. „šípový design“).
Z ladných a elegantnějších křivek nápadně vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nová vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní kola. Lepší výhled zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen. V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů. Výsledkem je moderně a ergonomicky řešený prostor pro cestující.
Zahrnutí systému XDS do sériové výbavy modelu León přineslo vyšší jízdní komfort a bezpečnost. Tento elektronický systém, který bude zpočátku k dispozici u sportovních verzí a v průběhu roku zaveden i do dalších modelů León, spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející se kolo přibrzdí.
Široký výběr motorů pro nové modely León, Altea a Altea XL zahrnuje až čtrnáct zážehových a vznětových jednotek. Všechny motory prošly výraznou modernizací s důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva a emisí.
Na vrcholu zážehových motorů stojí výkonný čtyřválec 2.0 TSI (155 kW/211 k), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení technologie common rail pro 2.0 TDI (125 kW/170 k). Ještě výkonnější agregáty nabídnou vysoce sportovní modely Cupra.
Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1.8 TSI/160 k, pádla na volantu pro manuální sekvenční řazení.
S příchodem nových modelů byla jejich výbava dále zatraktivněna. Stupně výbav Reference, Style a Sport budou v průběhu roku rozšířeny o ještě sportovnější verzi FR a ultimativní Cupru.
Nové modely León a Altea nabízejí kompletní sériovou výbavu, která zahrnuje kromě systému XDS (pro León) např.novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
V oblasti aktivní bezpečnosti jso modely León a Altea vybaveny veškerými elektronickými podpůrnými prvky. Všechny varianty mají sériově protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, brzdového asistenta EBA a stabilizační systém ESP.
JL, 9.2.2009
Vnější vzhled typů León a Altea modelového roku 2009 je stejně jako u čtvrté generace Ibizy a modelu Exeo definován designérským konceptem „Arrow Design“ (tzv. „šípový design“).
Z ladných a elegantnějších křivek nápadně vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nová vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní kola. Lepší výhled zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen. V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů. Výsledkem je moderně a ergonomicky řešený prostor pro cestující.
Zahrnutí systému XDS do sériové výbavy modelu León přineslo vyšší jízdní komfort a bezpečnost. Tento elektronický systém, který bude zpočátku k dispozici u sportovních verzí a v průběhu roku zaveden i do dalších modelů León, spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející se kolo přibrzdí.
Široký výběr motorů pro nové modely León, Altea a Altea XL zahrnuje až čtrnáct zážehových a vznětových jednotek. Všechny motory prošly výraznou modernizací s důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva a emisí.
Na vrcholu zážehových motorů stojí výkonný čtyřválec 2.0 TSI (155 kW/211 k), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení technologie common rail pro 2.0 TDI (125 kW/170 k). Ještě výkonnější agregáty nabídnou vysoce sportovní modely Cupra.
Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1.8 TSI/160 k, pádla na volantu pro manuální sekvenční řazení.
S příchodem nových modelů byla jejich výbava dále zatraktivněna. Stupně výbav Reference, Style a Sport budou v průběhu roku rozšířeny o ještě sportovnější verzi FR a ultimativní Cupru.
Nové modely León a Altea nabízejí kompletní sériovou výbavu, která zahrnuje kromě systému XDS (pro León) např.novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
V oblasti aktivní bezpečnosti jso modely León a Altea vybaveny veškerými elektronickými podpůrnými prvky. Všechny varianty mají sériově protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, brzdového asistenta EBA a stabilizační systém ESP.
JL, 9.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













