Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT freetrack - bez obav do Pyrenejí

Po premiéře studie na letošním autosalonu v Ženevě, bude na barcelonské Motor Show začátkem června představena definitivní verze vozu SEAT freetrack, která přijde na trh již v létě.

Souběžně uvidí první allroad značky SEAT také návštěvníci autosalonu v Brně, který se koná ve stejnou dobu. S novým modelem debutuje SEAT v segmentu SUV a je jedním z několika kompaktních jednoprostorových automobilů na trhu, který přiváží offroadový vzhled a motory o výkonu až 200 k.
Nový automobil, vycházející z modelu Altea XL, dostal výrazně odlišný design exteriéru, který zajistily ochranné plastové díly kolem celé karoserie, nový přední a zadní nárazník. Tyto prvky propůjčují rodinnému vozu robustní image a současně chrání karoserii při jízdě mimo silnice.
Vnější vzhled zvýrazňují nová 17“ kola z lehkých slitin, určená výhradně pro tento model, a pneumatiky s vyšším profilovým číslem. Altea freetrack má také o 40 mm větší světlou výšku než Altea XL, díky níž snáze zvládá všemožné terénní překážky.
Pohon všech kol obstarává mezinápravová elektronicky řízená spojka Haldex, rozdělující hnací sílu v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, v případě potřeby lze přenést až 50 procent na zadní kola.
Jedním z mimořádných rysů je paleta motorů s výkonovými parametry, které nový model značky SEAT dělají nejdynamičtějším rodinným SUV na trhu. Zážehový motor 2.0 TFSI/200 k a vznětový 2.0 TDI/170 k odpovídají za spolehlivé překonávání vzdáleností i překážek na cestách všech druhů.
Čtyřválec 2.0 TFSI dokáže jet rychlostí až 214 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a v kombinovaném jízdním cyklu spotřebuje
9,4 l/100 km. Freetrack s motorem 2.0 TDI dosahuje nejvyšší rychlosti 204 km/h, zrychlení 8,7 s a průměrně spotřeby 6,8 l/100 km.
Vůz si zachovává většinu vlastností modelu Altea XL, a to zejména pokud jde o velikost interiéru a přepravní kapacitu. Se zavazadlovým prostorem o objemu 593 l dokáže přepravit vše potřebné.
Prostorná zadní sedadla mohou být například o 16 cm posunuty vzad pro zvětšení prostoru pro nohy cestujících při zachování více než dostatečného zavazadlového prostoru.
Jedna úroveň výbavy obsahuje vše, co by mohli zákazníci na cestách potřebovat. Nejméně obvyklou položkou sériové výbavy je nový multimediální zábavní systém s LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě a konektor RCA, umožňující připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3.
Do modelové řady zavádí také nové standardní okenní clony, které zůstávají ukryty uvnitř dveřní výplně, pokud nejsou využity a umožňují tak nerušený výhled z ven z vozu.
K další sériové výbavě patří klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Standardními bezpečnostními prvky jsou pochopitelně stabilizační systém ESP, šest airbagů, elektromechanický posilovač řízení a kontrola tlaku v pneumatikách.
Altea freetrack byla navržena a vyvinuta ve vývojovém středisku SEAT Technical Centre v Martorellu, kde pracuje více než tisícovka vysoce kvalifikovaných zaměstnanců na nových automobilech značky SEAT.
Výrábět se bude v provozech SEAT v Martorellu, v jednom z nejmodernějších a nejsnáze přizpůsobivých automobilových závodů.

Jindřich Lasík, 23.5.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar