SEAT Toledo s novým dvoulitrem TDI
Elegantní sedan SEAT Toledo, představitel nekonvenčního designu, mimořádné prostornosti, komfortu a variability přichází v novém modelovém roce s řadou významných vylepšení, která jej posouvají na vrchol sedanů střední třídy.
Od stupně výbavy Reference (stejně jako u vyšších výbav Stylance a Sport-Up) je sériově dodávána automatická dvouzónová klimatizace Climatronic (základní model Basis má poloautomatickou klimatizaci Climatic), stabilizační program ESP včetně EBA a DSR, elektrické ovládání všech oken a vyhřívaných zpětných zrcátek.
Výbavy Stylance a Sport-Up jsou bohatší o prostorový alarm, dešťový senzor a parkovací senzor. K dalším novinkám sériového vybavení patří rádio s MP3 kompatibilním CD přehrávačem, šesti reproduktory a externím vstupem AUX-in, ve verzi Stylance a Sport-Up doplněné o ovládání na volantu. Výbava Stylance se rozšiřuje sériově dodávaný zimní paket - vyhřívané ostřikovače čelního skla a ostřikovače světlometů. Všechna Toleda jsou vybavena automatickým spínáním světel pro denní svícení.
Sériovou výbavu lze ještě rozšířit např. o bi-xenonové adaptivní světlomety nebo rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod a přehrávačů MP3 i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla.
Pohonné jednotky se rozrostly o vznětový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 125 kW (170 k) a s točivým momentem 350 Nm při 1800/min. Tyto hodnoty odpovídají plnokrevnému sportovnímu vozu a Toledu umožňují zrychlit na 100 km/h za 8,6 s a největší rychlost 211 km/h.
Nový motor vznikl úpravou osvědčeného motoru 2.0 TDI/103 kW (140 k). Výrazného zvýšení výkonu a točivého momentu (z 320 na 350 Nm) bylo dosaženo především použitím sdružených vstřikovačů s nejmodernější piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který při nízkém zatížení motoru umožňuje uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak intenzivnějšího rozvíření vzduchu. Tím dojde ke zvýšení účinnosti spalování a tedy i k rychlejší reakci na pedál plynu. Úpravy se samozřejmě projevily i ve snížení spotřeby paliva. Kombinovaná spotřeba je pouhých 6,2 l/100 km a při ustálené jízdě mimo město dokonce jen 5,2 l/100 km. Díky lepšímu spalování agregát splňuje emisní normu Euro IV a důraz na ekologii prohlubuje i sériové použití bezúdržbového filtru pevných částic DPF.
JL, 7.7.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









