Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon ve světové premiéře

SEAT investoval do vývoje a výroby nového modelu více než 1,1 miliardy eur, aby zákazníkům poskytla technicky vyspělé vozy s ještě hospodárnějšími motory, inovativními asistenčními systémy, skvělou dynamikou a přitažlivějším vzhledem.

SEAT Leon byl vždy hlavním pilířem produktové řady značky SEAT a etalonem ve svém segmentu, což potvrzuje více než 2,2 milionu prodaných vozů tří generací.

Základem je vyspělá platforma MQB Evo, která poskytla potřebnou variabilitu a flexibilitu ohledně rozměrů, aby mohl pro novou generaci vytvořit design s ještě atraktivnějšími proporcemi. SEAT Leon má v pětidveřové verzi vnější délku 4368 mm (+86 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1456 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u třetí generace modelu SEAT Leon.
Leon má ve verzi Sportstourer vnější délku 4642 mm (+93 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1448 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u předchozí generace.

Příď zaujme výraznějšími rysy, k nimž přispívá silnější prostorové propojení mezi maskou chladiče a předními světlomety. Světlomety LED jsou posunuty více dozadu. Výraznějšími tvary získal celkový design na eleganci, kterou podporují také větší změny a rozdíly v barvě a odstínu na různých místech karoserie při měnícím se úhlu dopadu světla na povrch laku

Záď umocňuje pruh svítilen LED v celé šířce vozidla. Víko zavazadlového prostoru současně zachovává dynamický charakter vozu. Interiér vyniká ergonomicky precizním uspořádáním, což přispívá k dalšímu zvýšení komfortu pro řidiče, spolujezdce vpředu i cestující na sedadlech vzadu.

Hlavní dominantou interiéru je centrální 10“ displej informačního a zábavního systému, který zahrnuje funkci rozpoznávání gest, jež umožňuje precizní interakci vozidla s cestujícími. Díky tomu bylo možné snížit počet fyzických tlačítek. Nejdůležitější funkce jsou však i nadále ovládány konvenčními způsoby.Pětidveřový Leon nabízí zavazadlový prostor o objemu 380 litrů (shodný s přchozí generací), zatímco Sportstourer má objem zavazadlového prostoru 617 litrů, o 30 litrů více než u předchozí generace.


Konektivita:

SEAT Leon je prvním kompletně síťově propojeným automobilem značky SEAT. Srdcem systému konektivity v modelu Leon je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, který kombinuje konfigurovatelný 10,25“ displej s vysokým rozlišením a displej informačního a zábavního systému. Standardní systém Media má 8,25“ displej kompatibilní s chytrými telefony, zatímco 10“ displej navigačního systému nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.


Poháněcí ústrojí

Nabídka poháněcích ústrojí nyní zahrnuje také tři elektrifikované varianty pro ještě hospodárnější provoz. Nová generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), naftu (TDI) nebo stlačený zemní plyn (TGI). Alternativou jsou částečně hybridní (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní pohony (eHybrid). Všechny uvedené jednotky poskytují nejvyšší úroveň výkonových parametrů pro všechny jízdní situace. Zákazníci si tak mohou objednat správnou kombinaci vozidla a motoru, který vyhovuje jejich specifickým požadavkům.

Všechny zážehové motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Zákazníci mají na výběr varianty s výkonem v rozsahu od 81 kW/90 k do 140 kW/190 k. V modelu SEAT Leon nalézají uplatnění tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k) a větší čtyřválcové motory 1,5 litru (96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k). Na vrcholu nabídky stojí jednotka 2.0 TSI s výkonem 140 kW/190 k a dvouspojkovou převodovkou.
Leon je poprvé nabízen se třemi turbodiesely 2.0 TDI, jejichž výkon sahá od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k. SEAT Leon bude možné objednávat také s jednotkou 1.5 TGI na CNG, která poskytuje nejvyšší výkon 96 kW/130 k.

Poprvé bude k dispozici také s technikou částečně hybridního pohonu s napětím 48 V (eTSI), který umožňuje kompaktnímu vozu ještě hospodárnější provoz (1.0 TSI 81 kW/110 k a 1.5 TSI 110 kW/150 k; obě jednotky jsou nabízeny výhradně s převodovkou DSG). V rámci pokračující elektrifikace vyvinul SEAT pro čtvrtou generaci modelu Leon také variantu s vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem. V tomto případě je zážehový motor 1.4 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW/204 k. S výhradně elektrickým pohonem ujede cca 60 km (WLTP).



SEAT 31.1.2020

Bezpečnost

Jeho výbava proto zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy, včetně předvídavého adaptivního tempomatu, asistenta pro stav nouze a asistenta Travel Assist, jenž poskytuje ještě vyšší úroveň automatizované jízdy. Čtvrtá generace modelu SEAT Leon je nejbezpečnějším vozem, který kdy španělská značka vyrobila.

Řidič může měnit jízdní vlastnosti zcela nového modelu SEAT Leon díky dynamické regulaci podvozku DCC (Dynamic Chassis Control). Technologie adaptivního podvozku nepřetržitě zjišťuje a vyhodnocuje provozní podmínky a stav vozovky. Současně přitom zohledňuje také úhel otočení volantu, polohu pedálů brzdy a plynu. Na základě toho individuálně optimalizuje nastavení tlumičů každého kola, aby byla zaručena vynikající úroveň komfortu i jízdní dynamiky.

Zcela nový SEAT Leon ztělesňuje klíčové hodnoty značky, jejímž cílem je nabízet nejlepší možná vozidla. Nová generace modelu Leon bude uvedena na trh ve druhém čtvrtletí roku 2020 jako automobil, který změní segment kompaktních vozů.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar