Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

SEAT Leon na CNG dostal nový 1.5 TGI Evo

SEAT nabízí zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. SEAT Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd mimořádně ekologického modelu prodlužují tři palivové nádrže na CNG.

Nový Leon TGI Evo navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG, která ještě lépe splňuje požadavky zákazníků, a přispěje tak k dalšímu rozšíření vozidel s alternativním pohonem. SEAT je lídrem trendu, který směřuje k vozidlům na CNG. Od ledna nabídku rozšiřují nové modely Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo.

Obě verze pohání čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG disponuje vyspělým systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 k při 5000 min-1 – o 20 k více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru – a maximálního točivého momentu 200 N.m mezi 1400 a 4000 min-1. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z řady SEAT používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění palivových nádrží na CNG. SEAT Leon TGI Evo má však nyní tři palivové nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG. Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model SEAT Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích.

Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.

Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.



SEAT 9.1.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar