Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon X-PERIENCE - Scout ve španělském stylu

Několik měsíců po oficiálním představení Škody Octavie Scout a jen pár dní před jejím zahájením prodeje představuje SEAT model Leon X-PERIENCE s trvalým pohonem všech kol a výbavou pro všechny druhy cest.

Základem je Leon ST, ale navíc nabízí větší radost z jízdy díky elektronicky řízenému pohonu všech kol, podvozku s nastavením pro různé druhy povrchu a s vyšší světlou výškou, osobitému vzhledu ve stylu terénních vozů a individuální úpravě interiéru.
Osobitý charakter dodávají robustní ochranné lišty na bočních prazích a kolem podběhů kol, společně s mohutnou přídí s velkými otvory pro přívod vzduchu, integrovanými mlhovkami včetně funkce statických světel pro odbočování a předním spoilerem s hliníkovou povrchovou úpravou.
Interiér okouzlí cestující novými materiály, pečlivě zpracovanými detaily a kombinací výrazných barev. Ztělesněním elegance je kvalitní čalounění z černé a šedé tkaniny. Na přání si mohou zákazníci zvolit sedadla čalouněná hnědou Alcantarou nebo černou kůží. Objem 587 l zavazadlového prostoru lze zvětšit až na 1470 l sklopením opěradel zadních sedadel.


Dynamický charakter potvrzuje nabídka motorů TDI a TSI s vysokým točivým momentem. Vrcholným motorem je 2.0 TDI o výkonu 135 kW/184 k. Tato jednotka poskytuje díky maximálnímu točivému momentu 380 N.m a sériově dodávané převodovce DSG enormní dynamiku, kterou jen nedostatečně vyjadřují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 s a nejvyšší rychlosti 224 km/h. Hospodárnost dokládá kombinovaná spotřeba paliva 4,9 l/100 km. Dalším motorem je 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, maximálním točivým momentem 320 N.m a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Stejně jako u všech ostatních variant je i v tomto případě součástí výbavy Start/Stop systém a rekuperace kinetické energie, což se odráží v průměrné spotřebě paliva 4,9 l/100 km. Vstupní motor 1.6 TDI má výkon 81 kW/110 k a točivý moment 250 N.m, přičemž v průměru spotřebuje 4,8 l/100 km.
Pro příznivce benzinu je v nabídce nejnovější generace zážehové jednotky 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k. Motor, přeplňovaný turbodmychadlem, poskytuje točivý moment 280 N.m. Stejně jako nejvýkonnější vznětový motor TDI je sériově vybaven šestistupňovou převodovkou DSG včetně pádel na volantu pro manuální řazení. Průměrná spotřeba paliva je 6,6 l/100 km.
SEAT používá pátou generaci mezinápravové spojky Haldex. Tato elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka reaguje extrémně rychle na jízdní situace. V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu.
Dojde-li ke ztrátě trakce, je během milisekund plynule přenášen točivý moment na zadní nápravu díky řízenému stlačování sady lamel pístem. Nová generace spojky Haldex se obejde bez dosud používaného zásobníku tlaku, takže je mnohem kompaktnější a o 1,4 kg lehčí než předchozí verze spojky.
X-PERIENCE je v porovnání s Leonem ST o 15 mm vyšší a má i o tolik vyšší světlou výšku. Přední náprava typu McPherson je uložena v pomocném rámu. Vzadu je čtyřprvková náprava, tlumiče a vinuté pružiny jsou uloženy odděleně.

Charakter vozu s motory TDI/135 kW a TSI/132 kW lze individuálně přizpůsobit náladě řidiče a jízdní situaci. Sériově dodávaný volič jízdních režimů SEAT Drive Profile umožňuje řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, pedálu plynu a převodovky DSG ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc individuální nastavení.
Novinka má v sériové výbavě nejmodernější asistenční systémy. Maximální úroveň bezpečnosti zajišťují systémy EDS (elektronické uzávěrky diferenciálu na obou nápravách) a XDS (rozšířená elektronická uzávěrka diferenciálu pro lepší trakci v zatáčkách), elektronicky řízený stabilizační systém ESC a multikolizní brzda.
Adaptivní tempomat ACC udržuje nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, přičemž v závislosti na dopravní situaci automaticky brzdí nebo zrychluje. Rychlost jízdy lze nastavit v rozpětí od 30 do 160 km/h. Radarový systém ACC je možné objednat pro verze s mechanickou převodovkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Ve vozech, vybavených převodovkou DSG, dokáže systém zpomalovat až do úplného zastavení.

Systém Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City může zabránit kolizi nebo zmírnit následky. Tento systém sleduje radarovým senzorem dopravní situaci před vozidlem. Pokud rozpozná nebezpečí nárazu do vpředu jedoucího vozidla při rychlosti cca 30 až 210 km/h, upozorní asistent řidiče zvukovým a vizuálním signálem a připraví brzdovou soustavu na nouzové brzdění. V této fázi může řidič vyřešit nebezpečnou situaci vlastními silami. Jestliže řidič nereaguje, začne systém v případě nutnosti automaticky brzdit, aby alespoň snížil nárazovou rychlost. Front Assist také pomáhá řidiči při samotném brzdění, protože vytváří maximální brzdnou sílu, pokud to situace vyžaduje.
Pro vůz jsou na přání k dispozici inovativní přední LED světlomety v kombinaci se zadními světlomety LED. Světlomety LED mají kromě osobitého designu celou řadu dalších předností. Jejich světlo má barevnou teplotu 5300 kelvinů, čímž se velmi blíží svými vlastnostmi dennímu světlu, takže jen minimálně unavuje oči.


SEAT používá dotykové displeje se senzorem přiblížení. Jakmile se prst řidiče nebo spolujezdce přiblíží k povrchu dotykového displeje, systém automaticky přejde ze zobrazovacího režimu na ovládací.



SEAT 24.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar