SEAT León Twin Drive Ecomotive
…takový je název prototypu elektricky poháněného vozu, na jehož vývoji španělská automobilka pracuje. Technologie Twin Drive kombinuje elektrický pohon a sadu akumulátorů Li-Ion pro jízdu ve městě se spalovacím motorem, zajišťující optimální spotřebu paliva při jízdě mimo město.
Plány firmy SEAT sahají až do roku 2014 a zahrnují výzkum a vývoj v oblasti hybridního poháněcího ústrojí s možností externího dobíjení (plug-in) s postupným ústupem od používání spalovacích motorů. Díky tomu bude SEAT schopen uvádět na trh nové modely s nízkou spotřebou a ekologicky příznivou úrovní emisí CO2.
Jako první krok na této cestě SEAT představil prototyp s elektrickým pohonem, který vychází z typu León, v němž tradiční spalovací motor nahradil elektromotor. Upraveny byly další konstrukční celky, jako je převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy. Elektromotor je napájen ze sady akumulátorů Li-Ion umístěné v zadní části vozu a poskytuje trvalý výkon 35 kW. Největší rychlost je omezena na 100 km/h.
Prototyp umožní konstruktérům španělské značky testovat a zkoumat specifické aspekty elektrického pohonu a hledat způsob, jak zlepšit jeden z největších nedostatků, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který dnes dosahuje 50 km.
Projekt Twin Drive Ecomotive je prvním krokem směrem ke stoprocentnímu elektromobilu a zahrnuje vývoj hybridního vozidla, které bude kombinovat osvědčenou hospodárnost současných modelů SEAT Ecomotive s výhodami elektrického pohonu.
Výsledkem bude radikální snížení emisí CO2 při zachování pozoruhodných jízdních výkonů a dojezdu. SEAT nabízí svým zákazníkům již dnes v rámci řady Ecomotive modely Ibiza Ecomotive s emisemi CO2 ve výši 98 g/km, León Ecomotive (119 g/km) a Alhambra Ecomotive (159 g/km). Dva z těchto modelů, Ibiza a Alhambra, se mohou pochlubit nejnižší úrovní emisí ve svém segmentu.
JL, 20.1.2009
Jako první krok na této cestě SEAT představil prototyp s elektrickým pohonem, který vychází z typu León, v němž tradiční spalovací motor nahradil elektromotor. Upraveny byly další konstrukční celky, jako je převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy. Elektromotor je napájen ze sady akumulátorů Li-Ion umístěné v zadní části vozu a poskytuje trvalý výkon 35 kW. Největší rychlost je omezena na 100 km/h.
Prototyp umožní konstruktérům španělské značky testovat a zkoumat specifické aspekty elektrického pohonu a hledat způsob, jak zlepšit jeden z největších nedostatků, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který dnes dosahuje 50 km.
Projekt Twin Drive Ecomotive je prvním krokem směrem ke stoprocentnímu elektromobilu a zahrnuje vývoj hybridního vozidla, které bude kombinovat osvědčenou hospodárnost současných modelů SEAT Ecomotive s výhodami elektrického pohonu.
Výsledkem bude radikální snížení emisí CO2 při zachování pozoruhodných jízdních výkonů a dojezdu. SEAT nabízí svým zákazníkům již dnes v rámci řady Ecomotive modely Ibiza Ecomotive s emisemi CO2 ve výši 98 g/km, León Ecomotive (119 g/km) a Alhambra Ecomotive (159 g/km). Dva z těchto modelů, Ibiza a Alhambra, se mohou pochlubit nejnižší úrovní emisí ve svém segmentu.
JL, 20.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








