Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT León Cupra R - temperamentní Španěl

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí SEAT nový León Cupra R. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy s motorem 2.0 TSI a exkluzivními prvky interiéru a exteriéru, které mu dodávají unikátní vzhled a dokonale dotvářejí jeho charakter.

Nová Cupra R píše zvláštní kapitolu v historii značky SEAT. S motorem o výkonu 265 k jde o nejvýkonnější sériově vyráběný model v její historii, který současně dosahuje výkonu úspěšného závodního speciálu SEAT León TDI, jenž reprezentuje SEAT v šampionátu WTCC.
Středem zájmu je zážehový čtyřválec 2.0 TSI s přímým vstřikováním paliva. Jeho hlavními charakteristikami je maximální výkon, vysoký točivý moment a excelentní pružnost. Motor dostal mj. nové vysokotlaké čerpadlo paliva, které přispívá ke splnění vysokých nároků na dodávku paliva.
Umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC – nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je dosaženo s hnací jednotkou, která v kombinovaném cyklu spotřebuje 8,1 l/100 km.
Vysoká míra exkluzivity je snadno identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky písmenu R, umístěném na masce chladiče, pravé spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky. Dalším významným prvkem Léonu Cupra R podtrhujícím sportovního ducha modelu jsou atraktivní 19“ kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy: vpředu jsou 17“ kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16“ brzdové kotouče 286 x 12 mm.
Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínající závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v kokpitu závodního vozu.
Ve výbavě nechybí ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, možnost vypnout čelní airbag spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních vnějších sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD /MP3 přehrávačem a 8 reproduktory.


JL, 21.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar