Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

SEAT León Cupra - z nuly na sto za 6,4

Špičkový design, nejnovější technologie a nekompromisně sportovní síla – to jsou základní charakteristiky nového Leónu Cupra, s výkonem 240 k, historicky nejsilnějším modelem značky SEAT, který se ve světové premiéře představil na londýnském autosalónu.

 

O jeho odhalení se postarali jezdci seriálu Světového šampionátu cestovních vozů WTCC britské obdoby BTCC (British Touring Car Championship) James Thompson a Jason Plato, aby zdůraznili příbuznost nového modelu se závodními verzemi Leónu.

První generace Leónu Cupra přišla v roce 2000 s výkonem 180 k. Od té doby postupně narůstal až do současných 240 k, kterými disponuje 2.0 TFSI. S ním dosahuje rychlosti 247 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,4 s. Kilometr s pevným startem proletí za 26,4 s a impozantní je i jeho pružné zrychlení - na pětku zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za 6,4 s, na šestku během 8,2 s. Přes vysloveně sportovní výkony si řekne v průměru jen o 8,6 l/100 km.

O efektivní přenos výkonu motoru na vozovku se stará podvozek „Agile Chassis", upravený pro tento extrémně rychlý model a dokonce ještě snížili jeho hmotnost. Podobně modifikovali i řízení s posilovačem. Díky tomu má řidič při sportovní jízdě pocit naprosté jistoty.

Se špičkovým výkonem a jízdními vlastnostmi samozřejmě koresponduje i účinný brzdový systém. Mohutné přední brzdy s vnitřním chlazením a nápadnými červenými třmeny mají kotouče rozměru 345 x 30 mm, což je více, než u ostatních modelů řady. Komu by nestačily, ten si může objednat čtyřpístkové brzdy Brembo s ještě vyšší účinností a odolností proti „vadnutí" při sportovní jízdě.

Ke sportovnímu vozu patří plný, libozvučný „sound" a proto byl navržen nový výfukový systém SEAT SOUND, jehož bohatý zvuk nenechá nikoho na pochybách, s kým má tu čest.

Tradičním znakem modelů Cupra je atraktivní sportovní vzhled. Již na první pohled jej prozrazuje speciální přední nárazník s masivními otvory pro přívod vzduchu, výrazná 18" litá kola a leštěná oválná koncovka výfuku. V černě laděném interiéru zaujmou exkluzivní sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, speciální perforovanou kůži obšitý sportovní volant výrazně vystupující proti červenému pozadí a hlavice řadicí páky. Interiér oživuje bílý přístrojový štít a sportovní kovové pedály. Podobně jako u Ibizy Cupra je střed zadních dveří Leónu ozdoben logem Cupra a vnější zpětná zrcátka jsou provedena v ebenově černé barvě.

Podle předsedy představenstva společnosti SEAT Dr. Andrease Schleefa byla volba prezentovat nový model, který může být označen za „silniční verzi závodního Leónu WTCC", na londýnské show záměrná, protože na britském trhu se prodalo největší množství modelů León Cupra. Jejich prodej zde vzrostl oproti předchozímu roku o úctyhodných 72 %. SEAT přitom na britském trhu zaznamenal 12% nárůst celkových prodejů, což je dobrý výsledek, pokud se vezme v úvahu, že trh zde poklesl o 4 %.

 

JL, 28.7.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar