Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon CUPRA 290 ve sportovním duchu

Jeden z nejlepších sportovních vozů pro každodenní provoz nyní nabízí ještě vyšší výkon a ještě více emocí. CUPRA 290, vrcholná verze 2.0 TSI velmi úspěšné modelové řady Leon, nyní poskytuje nejvyšší výkon 213 kW/290 k.

Zdůrazněná dynamika exteriéru plynule přechází do interiéru, který se odlišuje sportovním volantem CUPRA v exkluzivním designu s dole zploštělým věncem. Dalším exkluzivním prvkem jsou vrcholná sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou s bílým prošíváním. Mezi prvky výbavy na přání patří anatomická sedadla s extrémně dobrým bočním vedením. Pedály a prahové lišty jsou z hliníku.

CUPRA 290 s mechanickou převodovkou nebo na přání s DSG dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Maximální točivý moment 350 N.m je nyní k dispozici v ještě širším rozsahu otáček od 1700 do 5800/min a zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci. Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant je pouhých
6,5 l/100 km s převodovkou DSG a 6,7 l/100 kilometrů ve verzi Leon SC s mechanickou převodovkou.

Sportovní výkony modelu Leon CUPRA 290 lze na přání posunout na ještě vyšší úroveň paketem Performance (standardně dodávaným ve verzi SC CUPRA), který zahrnuje sadu brzdových třmenů Brembo, exkluzivní design kol a speciální pneumatiky.

Poháněcí jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem s výjimečně rychlými reakcemi, překypuje vyspělou technikou a průkopnickými konstrukčními prvky. Mezi ně patří dodatečné nepřímé vstřikování paliva, které doplňuje přímé vstřikování paliva FSI při částečném zatížení, čímž snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Vstřikování FSI přichází ke slovu při spuštění motoru a v oblastech vyššího zatížení.




Modely CUPRA byly vždy synonymem vynikající dynamiky, precizní agility a ohromujícího sportovního charakteru. Nový Leon CUPRA posouvá ovšem laťku ještě o pořádný kus výš – v každém ohledu.




Adaptivní regulace podvozku DCC


Nová generace adaptivní regulace podvozku DCC, vyvinutá speciálně pro model CUPRA, je ještě citlivější a pohotovější. Během milisekund přizpůsobuje charakteristiku podvozku aktuálním podmínkám.


Uzávěrka předního diferenciálu


Výrazně vylepšuje trakci a ovladatelnost vozu s pohonem předních kol. Systém používá hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku, aby optimalizoval trakci a eliminoval nežádoucí vliv hnací síly na řízení. Díky citlivému řízení spojky nedochází ke snížení citlivosti řízení.


Progresivní řízení


Pro řidiče znamená precizní, citlivé a klidné řízení, které vyžaduje menší pohyby volantem s minimální potřebou přehmatávat, zejména při průjezdu zatáčkou nebo manévrování během parkování. Řízení pracuje s variabilním převodem.



Stabilizační systém ESP


Byl zdokonalen, aby umožňoval velmi sportovní styl řízení při kompletním zachování bezpečnostních funkcí. Pro extrémně dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, může být také deaktivován ve dvou stupních.



Volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile


Umožňuje přizpůsobit charakteristiku nového modelu v širokém rozsahu podle individuálních preferencí řidiče. Kromě režimů Comfort a Sport se inženýři v Martorellu ve zvláštní míře zaměřili samozřejmě na režim CUPRA. Reakce na pohyby pedálu plynu jsou v tomto nastavení mimořádně citlivé, zatímco převodovka DSG pracuje ve svém nejsportovnějším režimu řazení a také adaptivní regulace podvozku DCC, progresivní řízení a uzávěrka předního diferenciálu pracují ve svém nejsportovnějším nastavení.


Inženýři také sestavili portfolio nejmodernější techniky, které zahrnuje přední světlomety LED a multikolizní brzdu, která pomáhá zabránit sekundárním kolizím v případě nehody. Součástí sériové výbavy je také informační a zábavní systém SEAT Media System Plus. Mezi prvky výbavy na přání patří bezpečnostní asistenční systém ACC se systémem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.



Výbava – exkluzivní a individuální

Leon CUPRA potvrzuje své postavení vrcholného modelu produktové řady SEAT také progresivním řízením, adaptivní regulací podvozku DCC, uzávěrkou předního diferenciálu, voličem jízdních režimů CUPRA Drive Profile, 19“ koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou.

CUPRA 290 jezdí na 19“ kolech a je rozpoznatelný podle černých krytů vnějších zpětných zrcátek a červených brzdových třmenů s nápisem CUPRA. Součástí sériové výbavy jsou také přední světlomety LED a zadní světlomety LED. Komfortní paket sériově zahrnuje senzor deště, senzor světla a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zatímco Leon CUPRA je sériově vybaven také tempomatem, klimatizací Climatronic a asistentem dálkových světel. Vrcholná sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, volant CUPRA a Media System Plus s 6,5“ barevným dotykovým displejem rozšiřují rozsáhlou výchozí výbavu modelu Leon FR.

Na českém trhu lze SEAT Leon CUPRA 290 již objednávat ve všech třech karosářských variantách.

Třídveřový Leon SC CUPRA 290785 900 Kč
Pětidveřový Leon 5D CUPRA 290733 900 Kč
Kombi Leon ST CUPRA 290763 900 Kč




SEAT 23.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar