SEAT Ibiza - začátek nové éry
Populární SEAT Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat novou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. Výsledkem bude především zlepšená stabilita, pohodlí a mimořádná úroveň bezpečnosti posádky.
Nová Ibiza, která je čtvrtou a zřejmě nejpůsobivější generací, se začne opět vyrábět v moderní automobilce v Martorellu, nedaleko Barcelony. S výrazným designem představuje velký skok v kvalitě, bezpečnosti a výbavě.
Dalším rysem je důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí, neboť 95 procent všech dílů může být recyklováno a všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 / km jízdy a zážehové motory se vejdou pod úroveň 160 g/km.
První sériový model španělské automobilky vytvořený pod vedením šéfdesignera Luca Donckerwolka se vyznačuje agresivní siluetou, připomínající atraktivní vzhled Ibizy. Originální vzhled uvádí života nový designérský směr definovaný silnými geometrickými tvary. S novou přídí a maskou vytváří dynamický šípovitý design, tzv. „Arrow designu“. Snižuje přední světlomety a masku pod úroveň kapoty. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují vozu sportovní vzhled.
Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Přístrojová deska má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, přispívající k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc lze připojit audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo umístit dostupný přenosný navigační přístroj uprostřed přístrojové desky.
Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.
Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, tzn. 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.
Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový systém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.
Pasivní bezpečnost staví na vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.
Ibiza je standardně vybavena dvěma čelními airbagy, novými bočními airbagy vpředu, chránící hrudník i hlavu cestujících a samostatnými hlavovými airbagy.
Jízdní vlastnosti byly vylepšeny díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a zachování jízdního pohodlí.
V nabídce nechybí systém Hill Hold Control, který udržuje vozidlo 2 sekundy v klidu po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety mohou mít funkci Cornering, vylepšující viditelnost při zatáčení. Spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.
Dalšími novými prvky jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.
Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů - tří zážehových a tří vznětových, všechny s mechanickou pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory
Vznětové motory
Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy – Reference, Stylance a Sport – s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy. Do České republiky by měl přijít v říjnu.
JL, 4.4.2008
Dalším rysem je důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí, neboť 95 procent všech dílů může být recyklováno a všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 / km jízdy a zážehové motory se vejdou pod úroveň 160 g/km.
První sériový model španělské automobilky vytvořený pod vedením šéfdesignera Luca Donckerwolka se vyznačuje agresivní siluetou, připomínající atraktivní vzhled Ibizy. Originální vzhled uvádí života nový designérský směr definovaný silnými geometrickými tvary. S novou přídí a maskou vytváří dynamický šípovitý design, tzv. „Arrow designu“. Snižuje přední světlomety a masku pod úroveň kapoty. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují vozu sportovní vzhled.
Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Přístrojová deska má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, přispívající k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc lze připojit audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo umístit dostupný přenosný navigační přístroj uprostřed přístrojové desky.
Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.
Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, tzn. 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.
Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový systém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.
Pasivní bezpečnost staví na vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.
Ibiza je standardně vybavena dvěma čelními airbagy, novými bočními airbagy vpředu, chránící hrudník i hlavu cestujících a samostatnými hlavovými airbagy.
Jízdní vlastnosti byly vylepšeny díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a zachování jízdního pohodlí.
V nabídce nechybí systém Hill Hold Control, který udržuje vozidlo 2 sekundy v klidu po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety mohou mít funkci Cornering, vylepšující viditelnost při zatáčení. Spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení volantu.
Dalšími novými prvky jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.
Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů - tří zážehových a tří vznětových, všechny s mechanickou pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory
| 1.2 | 51 kW/70 k |
| 1.4 | 63 kW/85 k |
| 1.6 | 77 kW/105 k |
Vznětové motory
| 1.4 TDI | 59 kW/80 k |
| 1.9 TDI | 66 kW/90 k |
| 1.9 TDI | 77 kW/105 k |
Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy – Reference, Stylance a Sport – s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy. Do České republiky by měl přijít v říjnu.
JL, 4.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











