Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Ibiza - nejlepší Ibiza v historii

Nový SEAT Ibiza byl zkonstruován s velmi ambiciózním cílem učinit dlouhý krok vpřed v oblastech bezpečnosti, designu, provozních vlastností a komfortu. Obrovského pokroku v kvalitě bylo dosaženo díky nové modulární platformě MQB A0. Nový SEAT Ibiza je prvním modelem koncernu Volkswagen.

Ibiza, představená poprvé v roce 1984, se stala ikonou značky SEAT. Je to nejdéle vyráběný a nejprodávanější model v historii značky – dosud bylo prodáno více než 5,4 milionu vozů.

Nový SEAT Ibiza nabízí výrazně prostornější interiér, odolnější karoserii a mnohem vyšší úroveň bezpečnosti. V porovnání s předchozím modelem je o 87 mm širší. Rozchod kol vpředu je o 60 mm širší, vzadu o 48 mm. Rozvor náprav se zvětšil o 95 mm na 2564 milimetrů. Výsledkem je mnohem komfortnější vůz, který nabízí více prostoru v interiéru. Také zavazadlový prostor jo 63 litrů větší, tedy 355 litrů je největší ve své třídě.

Na výběr jsou tři zážehové motory s hliníkovým blokem a hlavou válců. Tříválec 1.0 TSI s přeplňováním turbodmychadlem s mezichladičem stlačovaného vzduchu a přímým vstřikováním bude nabízen ve dvou výkonových variantách s 95 k nebo 115 k. Koncem roku 2017 bude k dispozici nový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 k. Úsporné vznětové motory 1.6 TDI se budou pro novou Ibizu dodávat ve výkonových stupních 80 k, 95 k a 115 k. Nová platforma MQB A0 umožňuje také použití motoru 1.0 TSI o výkonu 90 k upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG). Motory o výkonu 95 k a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Nový SEAT Ibiza bude nabízen ve čtyřech výbavových liniích, od vstupní Reference přes Style až po vrcholné linie FR a XCellence. Oba vrcholné stupně výbavy budou nabízeny za stejnou cenu a jejich účelem je poskytnout nejlepší možnou výbavu odlišně orientovaným řidičům: FR je pro řidiče, kteří touží po sportovnějším voze, zatímco XCellence se zaměřuje na komfort, eleganci a techniku.

Stupeň výbavy FR zahrnuje tužší nastavení podvozku a dva jízdní režimy, Normal a Sport, které se přizpůsobují preferencím řidiče nebo stavu vozovky. Tuto možnost bude později nabízet také výbavová linie XCellence, ovšem s měkčím nastavením podvozku.

Nabídka asistenčních systémů zahrnuje mnoho funkcí, které jsou v této třídě neobvyklé a pocházejí z modelů Leon a Ateca. Nový SEAT Ibiza může být vybaven systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, novou generací parkovacích senzorů vpředu a vzadu a zadní kamerou s kvalitnějším a preciznějším obrazem přenášeným na prémiový 8“ dotykový displej se skleněnou krycí plochou. Je to poprvé, co je SEAT Ibiza vybaven velkým a funkčně integrovaným 8“ dotykovým displejem, který nabízí nejlepší technologie bez kompromisů pro harmonický design interiéru.


Platforma MQB A0

Nejnovější technika koncernu Volkswagen, koncentrovaná v modulární platformě MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, umožňuje vyšší flexibilitu výroby a rozmanitější možnosti využití. Na stejné základní platformě lze zkonstruovat různé modely s různými druhy karoserie a různými rozvory v rámci stejného segmentu.

Design

Charakteristické linie značky SEAT byly zachovány, ale v rámci dalšího vývoje DNA značky SEAT posunuty na novou úroveň, historicky nejlepší design vozu značky SEAT v segmentu A0.
Nový SEAT Ibiza je rozpoznatelný podle trojúhelníkových předních světlometů LED a kultovního tvaru světel pro denní svícení. Převisy vpředu a vzadu jsou krátké a kola vozu posunutá do rohů vozidla. To dodává vozu stabilitu, dynamiku a sportovní styl. Prodloužený rozvor a tvary bočních oken umocňují velikost nového modelu Ibiza. Dojem elegance završují nová kola s průměrem ráfku až 18 palců a výběrem dvou barevných odstínů.

Všechny ovládací prvky a přístroje jsou rozmístěny kolem řidiče v nejvyšší možné poloze, aby osoba za volantem nemusela odvracet zrak od dění před vozidlem. Tlačítko pro spuštění motoru je na stejném místě jako v nových modelech Leon a Ateca, tedy vlevo od řadicí páky, resp. páky voliče. Pro snadné používání je tlačítko umístěno v nejvyšší možné poloze


SEAT 9.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar