SEAT Ibiza ST - kombi za 234 900 Kč
Malé kombi Ibiza ST je vozem pro mladou a sportovně zaměřenou klientelu, kterou osloví emocemi, designem, dynamikou, hospodárností i finanční dostupností. Jeho cena začíná na zajímavých 234 900 Kč.
Příď se vyznačuje „šípovým designem“, lichoběžníkové masky chladiče zasazené do chromovaného rámečku, konturovanou kapotou ve tvaru písmene V a nízko umístěnými světlomety s dvojitou optikou v elegantních chromovaných pouzdrech (od výbavy Style). Do spodních vstupů vzduchu jsou zapuštěny mlhovky, které v integrované funkci odbočovacích světel osvětlují křižovatky při rychlosti do 40 km/h, na přání jsou natáčecí bi-xenonové světlomety.
Zadní části vévodí střešní spoiler, výrazně přesahující nad rozměrné zadní okno. Design zadních světlometů zdůrazňuje šířku vozidla. Ibiza ST je dlouhá 4,23 metru, takže pětidveřové hatchbacky přesahuje o 18 cm. V rozvoru (2,46 m), šířce (1,69 m) a výšce (1,44 m) jsou obě karosářské verze identické.
Interiér
Sedadla jsou ergonomicky tvarovaná a umístěná ve sportovně nízké poloze, u řidiče je výškově stavitelné, u modelů Sport mají výraznější boční vedení.
Všechny displeje a ovládací prvky umožňují řidiči snadné získávání potřebných informací a intuitivní ovládání všech funkcí. Pro verze Reference se dodává manuálně ovládaná klimatizace na přání, ve Style a Sport si lze zvolit automatickou klimatizaci Climatronic.Zavazadlový prostor má objem 430 litrů, přičemž výška prahu je 578 mm. Při naložení až po střechu nabízí Ibiza ST objem zavazadlového prostoru 1164 litrů.
Motory
Nabídka zahrnuje tři zážehové a tři vznětové agregáty s přímým vstřikováním common rail. Při uvedení na trh bude k dispozici všech šest motorů. Dva nejslabší jsou tříválce, zbývající čtyřválce. Čtyři jednotky pracují s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, včetně zcela 1.2 TSI. Varianta Ibiza ST 1.2 TSI přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Podvozek
Přední náprava je vybavena vzpěrami McPherson, závěsy kol jsou připevněny k jednodílnému pomocnému rámu. Zadní náprava je kliková s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou s profilem ve tvaru písmene U, která plní funkci stabilizátoru a je vyráběna procesem hydraulického tváření. Hlavní předností tohoto uspořádání je nízká hmotnost a prostorově nenáročná kompaktní konstrukce. Pružiny a tlumiče jsou uloženy odděleně v zájmu větší volnosti při volbě nastavení odpružení. Ibiza ST Sport má o trochu tužší charakteristiku než ostatní dva stupně výbavy.
Na přední nápravě jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 256 mm, zadní náprava je osazena buď bubnovými nebo kotoučovými brzdami. V nebezpečných situacích vytváří na přání dodávaný brzdový asistent EBA.
Stabilizační systém ESP zahrnuje mj. asistent rozjezdu do kopce. U modelů Ibiza ST s motory o výkonu 77 kW (105 k) je na přání dodávané ESP doplněno elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Pokud elektronická jednotka zjistí, že vnitřní přední kolo v zatáčce ztrácí přilnavost, přibrzdí jej krátkým a mírným brzdným impulzem. Systém tímto způsobem potlačuje nedotáčivost a zajišťuje neutrální chování vozu s výbornou trakcí podobně jako mechanický samosvorný diferenciál.
Výbava
Ibiza ST přichází s bohatou nabídkou kol různých rozměrů a různého designu v závislosti na stupni výbavy. Verze Reference a Style jsou vybaveny 15“ ocelovými koly s pneumatikami rozměru 185/60. Ibiza ST Sport jezdí na 16“ kolech z lehkých slitin s pneumatikami 215/45. SEAT dodává pro všechny tři stupně výbavy elegantní kola z lehkých slitin – 15“ pro Reference, 15“ a 16“ pro Style a dynamická 17“ kola pro Sport. Všechny pneumatiky jsou optimalizovány pro nízký valivý odpor bez kompromisů v oblasti komfortu, bezpečnosti a ovladatelnosti.
Na českém trhu se nabízí ve třech stupních výbavy – Reference, Style a Sport. Již základní model Reference se může pochlubit v této třídě neobvykle bohatou výbavou, která zahrnuje protiblokovací systém ABS, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, úchyty Isofix, elektrické ovládání oken předních dveří, podélně a výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s přehrávačem CD/MP3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.
Výbava Style zahrnuje klimatizaci, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, světlomety s funkcí „coming home“, ukazatel venkovní teploty, elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládaní oken předních a zadních dveří, chromované podélné střešní nosiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, tempomat a multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač).
Ibiza ST Sport jezdí na 16“ kolech z lehkých slitin a pneumatikách 215/45, které doplňují tužší nastavení podvozku. ST Sport má navíc sériově sportovní sedadla, tříramenný sportovní kůží obšitý volant a tmavá okna od B sloupku. Ostatní prvky výbavy odpovídají verzi Style.
Příklady ceny
Pozn. Pro prvních tři sta zákazníků bonus 10 000 Kč
JL, 10.6.2010
Zadní části vévodí střešní spoiler, výrazně přesahující nad rozměrné zadní okno. Design zadních světlometů zdůrazňuje šířku vozidla. Ibiza ST je dlouhá 4,23 metru, takže pětidveřové hatchbacky přesahuje o 18 cm. V rozvoru (2,46 m), šířce (1,69 m) a výšce (1,44 m) jsou obě karosářské verze identické.
Interiér
Sedadla jsou ergonomicky tvarovaná a umístěná ve sportovně nízké poloze, u řidiče je výškově stavitelné, u modelů Sport mají výraznější boční vedení.
Všechny displeje a ovládací prvky umožňují řidiči snadné získávání potřebných informací a intuitivní ovládání všech funkcí. Pro verze Reference se dodává manuálně ovládaná klimatizace na přání, ve Style a Sport si lze zvolit automatickou klimatizaci Climatronic.Zavazadlový prostor má objem 430 litrů, přičemž výška prahu je 578 mm. Při naložení až po střechu nabízí Ibiza ST objem zavazadlového prostoru 1164 litrů.
Motory
Nabídka zahrnuje tři zážehové a tři vznětové agregáty s přímým vstřikováním common rail. Při uvedení na trh bude k dispozici všech šest motorů. Dva nejslabší jsou tříválce, zbývající čtyřválce. Čtyři jednotky pracují s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, včetně zcela 1.2 TSI. Varianta Ibiza ST 1.2 TSI přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Zážehové motory
Typ | 1.2 12 V | 1.4 16V | 1.2 TSI |
Objem | 1198 | 1390 | 1197 |
Výkon | 51 (70)/5400 | 64(85)/5000 | 77(105)/5000 |
Toč.moment | 112/3000 | 132/3800 | 175/1550-410é |
Rychlost | 163 | 177 | 190 |
Zrychlení | 14,6 | 12,4 | 10,2 |
Kombin.spotřeba | 5,5 | 5,9 | 5,3 |
Vznětové motory
Typ | 1.2 TDI | 1.6 TDI/90 | 1.6 TDI/105 |
Objem | 1199 | 1598 | 1598 |
Výkon | 55(75)/4000 | 66(90)/4200 | 77(105)/4400 |
Toč.moment | 180/1500-3450 | 230/1500-2500 | 250/1500-2500 |
Rychlost | 168 | 178 | 188 |
Zrychlení | 14,5 | 12,2 | 10,9 |
Kombim.spotřeba | 3,9 | 4,2 | 4,2 |
Pozn: objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Podvozek
Přední náprava je vybavena vzpěrami McPherson, závěsy kol jsou připevněny k jednodílnému pomocnému rámu. Zadní náprava je kliková s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou s profilem ve tvaru písmene U, která plní funkci stabilizátoru a je vyráběna procesem hydraulického tváření. Hlavní předností tohoto uspořádání je nízká hmotnost a prostorově nenáročná kompaktní konstrukce. Pružiny a tlumiče jsou uloženy odděleně v zájmu větší volnosti při volbě nastavení odpružení. Ibiza ST Sport má o trochu tužší charakteristiku než ostatní dva stupně výbavy.
Na přední nápravě jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 256 mm, zadní náprava je osazena buď bubnovými nebo kotoučovými brzdami. V nebezpečných situacích vytváří na přání dodávaný brzdový asistent EBA.
Stabilizační systém ESP zahrnuje mj. asistent rozjezdu do kopce. U modelů Ibiza ST s motory o výkonu 77 kW (105 k) je na přání dodávané ESP doplněno elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Pokud elektronická jednotka zjistí, že vnitřní přední kolo v zatáčce ztrácí přilnavost, přibrzdí jej krátkým a mírným brzdným impulzem. Systém tímto způsobem potlačuje nedotáčivost a zajišťuje neutrální chování vozu s výbornou trakcí podobně jako mechanický samosvorný diferenciál.
Výbava
Ibiza ST přichází s bohatou nabídkou kol různých rozměrů a různého designu v závislosti na stupni výbavy. Verze Reference a Style jsou vybaveny 15“ ocelovými koly s pneumatikami rozměru 185/60. Ibiza ST Sport jezdí na 16“ kolech z lehkých slitin s pneumatikami 215/45. SEAT dodává pro všechny tři stupně výbavy elegantní kola z lehkých slitin – 15“ pro Reference, 15“ a 16“ pro Style a dynamická 17“ kola pro Sport. Všechny pneumatiky jsou optimalizovány pro nízký valivý odpor bez kompromisů v oblasti komfortu, bezpečnosti a ovladatelnosti.
Na českém trhu se nabízí ve třech stupních výbavy – Reference, Style a Sport. Již základní model Reference se může pochlubit v této třídě neobvykle bohatou výbavou, která zahrnuje protiblokovací systém ABS, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, úchyty Isofix, elektrické ovládání oken předních dveří, podélně a výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s přehrávačem CD/MP3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.
Výbava Style zahrnuje klimatizaci, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, světlomety s funkcí „coming home“, ukazatel venkovní teploty, elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládaní oken předních a zadních dveří, chromované podélné střešní nosiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, tempomat a multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač).
Ibiza ST Sport jezdí na 16“ kolech z lehkých slitin a pneumatikách 215/45, které doplňují tužší nastavení podvozku. ST Sport má navíc sériově sportovní sedadla, tříramenný sportovní kůží obšitý volant a tmavá okna od B sloupku. Ostatní prvky výbavy odpovídají verzi Style.
Příklady ceny
Basis | 1,2 12v | 5MT | 244 900 Kč |
Reference | 1,2 12V | 5MT | 248 900 Kč |
Style | 1,4 16v | 5MT | 299 900 Kč |
Style | 1,2 TSI | 5MT | 315 900 Kč |
Style | 1,2 TSI | DSG | 355 900 Kč |
Style | 1,6 TDI/90 | 5MT | 339 900 Kč |
Sport | 1,2 TSI | 5MT | 336 900 Kč |
Sport | 1.2 TSI | DSG | 376 900 Kč |
Sport | 1,6 TDI/105 | 5MT | 374 900 Kč |
Pozn. Pro prvních tři sta zákazníků bonus 10 000 Kč
JL, 10.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout