SEAT Ibiza FR 2.0 TDI CR - první ekologické GTI
Španělský SEAT rozšířil nabídku motorů pro model Ibiza FR o novou variantu 2.0 TDI CR/105 kW (143 k) s přímým vstřikováním common rail a filtrem pevných částic DPF. Ibiza je prvním modelem koncernu VW na této platformě, s nejvýkonnějším turbodieselem v segmentu.
Ibiza FR s motorem 2.0 TDI CR dosahuje jízdní dynamiky, která je plně v souladu s jejím zřetelně sportovním designem. Největší rychlost je 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,2 s. Tyto parametry ovšem neznamenají větší spotřebu paliva, naopak – 4,6 l/100 km.
Sportovní zaměření a dynamické vlastnosti si vyžádaly pečlivé přepracování podvozku a nové nastavení pružin a tlumičů, pro bezpečně využití veškerého potenciálu poháněcího ústrojí. Zvláštní pozornost si zasluhuje elektronický systém XDS, který plní funkci samosvorného diferenciálu a přispívá ke zlepšení trakce v rychle projížděných zatáčkách.
Stejně jako verze se zážehovým motorem je Ibiza FR TDI k dispozici s třídveřovými (Ibiza SC) a pětidveřovými karoseriemi, které se od ostatních variant odlišují mj. specifickými nárazníky, maskou chladiče a otvory pro přívod vzduchu s voštinovou strukturou (prostřední zdobí obvodová chromovaná lišta), stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek, pneumatikami 215/40 na specifických 17“ kolech nebo dvojitou postranní koncovku výfuku.
Také interiér dává najevo závodní geny vozu leskle černými ozdobnými prvky na přístrojové desce. Ke sportovnímu vzhledu přispívají speciální přístroje s logem FR, sportovní volant a sedadla, jejichž design i čalounění se liší od ostatních modelů řady Ibiza, a logo FR na opěradlech předních sedadel.
Nová Ibiza FR TDI dosahuje v porovnání s předchozím modelem Ibiza FR 1.9 TDI PD/96 kW (130 k) značného pokroku z hlediska výkonové charakteristiky, hlučnosti a jízdního komfortu.
Sériová výbava zahrnuje mj. ESP + EBA + systém kontroly tlaku v pneumatikách + asistent rozjezdu do kopce + XDS, ABS, čtyři airbagy, tempomat, sportovní podvozek, stříbrná zpětná zrcátka (elektricky ovládaná a vyhřívaná – sklopná), 17“ kola z lehkých slitin a pneumatiky 215/40, mlhovky s funkcí odbočovacích světel, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný volant, sportovní přední sedadla s čalouněním FR, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce Easy Entry (Ibiza SC), rádio s CD/MP3 přehrávačem + ovládání na volantu, palubní počítač, elektrické ovládání oken atd.
Stejně jako zážehová verze je Ibiza FR TDI v třídveřovém provedení SC k dispozici s nádherným paketem Bocanegra s osobitým designem interiéru a exteriéru.
Bohatou sériovou výbavu verze FR lze dále rozšířit o mnoho atraktivních prvků z dlouhého seznamu výbavy na přání.
Zajímavým komfortním prvkem je paket „Schránky“, jehož součástí jsou schránky pod sedadly řidiče a spolujezdce, síť na boku v zavazadlovém prostoru, vak na lyže, síť v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka. Paket „Elektro“ zahrnuje dešťový senzor, parkovací senzory, funkci Coming home, a paket „Winter“ s vyhřívanými tryskami ostřikovačů čelního skla a ostřikovači světlometů.
JL, 11.2.2010
Sportovní zaměření a dynamické vlastnosti si vyžádaly pečlivé přepracování podvozku a nové nastavení pružin a tlumičů, pro bezpečně využití veškerého potenciálu poháněcího ústrojí. Zvláštní pozornost si zasluhuje elektronický systém XDS, který plní funkci samosvorného diferenciálu a přispívá ke zlepšení trakce v rychle projížděných zatáčkách.
Stejně jako verze se zážehovým motorem je Ibiza FR TDI k dispozici s třídveřovými (Ibiza SC) a pětidveřovými karoseriemi, které se od ostatních variant odlišují mj. specifickými nárazníky, maskou chladiče a otvory pro přívod vzduchu s voštinovou strukturou (prostřední zdobí obvodová chromovaná lišta), stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek, pneumatikami 215/40 na specifických 17“ kolech nebo dvojitou postranní koncovku výfuku.
Také interiér dává najevo závodní geny vozu leskle černými ozdobnými prvky na přístrojové desce. Ke sportovnímu vzhledu přispívají speciální přístroje s logem FR, sportovní volant a sedadla, jejichž design i čalounění se liší od ostatních modelů řady Ibiza, a logo FR na opěradlech předních sedadel.
Nová Ibiza FR TDI dosahuje v porovnání s předchozím modelem Ibiza FR 1.9 TDI PD/96 kW (130 k) značného pokroku z hlediska výkonové charakteristiky, hlučnosti a jízdního komfortu.
Sériová výbava zahrnuje mj. ESP + EBA + systém kontroly tlaku v pneumatikách + asistent rozjezdu do kopce + XDS, ABS, čtyři airbagy, tempomat, sportovní podvozek, stříbrná zpětná zrcátka (elektricky ovládaná a vyhřívaná – sklopná), 17“ kola z lehkých slitin a pneumatiky 215/40, mlhovky s funkcí odbočovacích světel, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný volant, sportovní přední sedadla s čalouněním FR, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce Easy Entry (Ibiza SC), rádio s CD/MP3 přehrávačem + ovládání na volantu, palubní počítač, elektrické ovládání oken atd.
Stejně jako zážehová verze je Ibiza FR TDI v třídveřovém provedení SC k dispozici s nádherným paketem Bocanegra s osobitým designem interiéru a exteriéru.
Bohatou sériovou výbavu verze FR lze dále rozšířit o mnoho atraktivních prvků z dlouhého seznamu výbavy na přání.
Zajímavým komfortním prvkem je paket „Schránky“, jehož součástí jsou schránky pod sedadly řidiče a spolujezdce, síť na boku v zavazadlovém prostoru, vak na lyže, síť v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka. Paket „Elektro“ zahrnuje dešťový senzor, parkovací senzory, funkci Coming home, a paket „Winter“ s vyhřívanými tryskami ostřikovačů čelního skla a ostřikovači světlometů.
JL, 11.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













