Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Exeo ST přichází na český trh

Španělská automobilka SEAT rozšířila modelovou řadu sedanů Exeo o karosářskou verzi kombi Exeo ST (Sport Tourer). Hlavní rozdíl spočívá v délce karoserie, která měří 4666 mm a v objemu zavazadlového prostoru 442 litrů.

Hlavním rysem je zadní partie s nápadným výklopným víkem, které otevírá široký vstup do zavazadlového prostoru. Sportovní vzhled zadní části podtrhují svítilny a nárazník s koncovkami výfuku.
Světlomety s dvojitou optikou jsou protaženy do boků karoserie, zatímco maska chladiče s nápadným logem vytváří svažující se linii. Součástí sportovní siluety je nárazník s integrovaným spoilerem, mlhovkami a vstupními otvory pro přívod vzduchu.
Zákazníci mají na výběr ze 14 barev, které lze kombinovat s různými styly interiéru. Pro verze Style a Sport se dodává paket leštěných prvků, zahrnující chromované lišty kolem bočních oken, chromované podélné střešní lišty a sloupky B/C v lesklé černé barvě.
Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, u verzí Style a Sport také u spolujezdce, navíc přední sedadla mají seřiditelnou bederní opěrku. Novým prvkem výbavy jsou elektricky nastavitelná přední sedadla, u řidiče s pamětí.
Přístrojová deska je vyrobena technologií povrchového pěnění plastů slush. Její povrch má kvalitní vzhled a je příjemný na dotyk. Styl kabiny si mohou zákazníci přizpůsobit svému vkusu díky výběru několika různých barevných kombinací.
Mezi hlavní přednosti kombi patří bezesporu variabilní zavazadlový prostor o objemu 442 litrů. Sklopením zadních opěradel vznikne rovná plocha s úložným prostorem o objemu až 882 litrů (do výše spodní hrany bočních oken). Při naložení po střechu dosahuje 564 l, resp. 1354 litrů.
Kobercem čalouněná podlaha zavazadlového prostoru je rozdělená na tři díly, pod nimiž je plastový povrch, na který lze odkládat špinavé předměty.
Vůz je vybaven senzory pro zajištění činnosti systémů pasivní bezpečnosti. Přední dva senzory nárazu zároveň sledují teplotu. Senzory tlaku pro detekci bočního nárazu jsou v předních dveřích a senzory zrychlení při bočním nárazu v podbězích kol u zadních dveří.
Zadní výklopné víko je vybaveno systémem plynových vzpěr pro snadné zavírání. Nalezením ideální polohy těchto vzpěr se výrazně usnadnilo uvedení víka do pohybu.
Nové Exeo ST využívá víceprvkové zavěšení předních kol se dvěma páry příčných ramen s dvojitými kulovými klouby u každého páru, které doplňuje pátý kulový kloub řízení. Tento systém umožňuje lepší kontrolu sbíhavosti a odklonu kol s minimálními změnami v celém rozsahu propružení. Výsledkem je lepší směrová stabilita na nerovnostech, menší přenos rázů do řízení, plynulejší brzdění v zatáčkách a větší jízdní komfort.
Zadní náprava využívá víceprvkové zavěšení, u něhož plní robustní spodní lichoběžníkové rameno z hliníku funkci tradičních spodních ramen.
Nový SEAT Exeo ST se bude dodávat se třemi zážehovými motory a se dvěma vznětovými motory s přímým vstřikováním common rail a filtrem pevných částic DPF. Všechny jsou sériově vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou, pro 2.0 TSI alternativně také automatickou převodovkou Multitronic.


Zážehové motory

Typ1.61.8T2.0TSI
Objem59517811984
Výkon75(102)110(150)147(200)
Toč.moment148/3800220/1800280/1800
Rychlost186210235
Zrychlení13,19,67,6
Spotřeba10,9/5,8/7,711,2/6,3/8,111,1/6/7,9



Vznětové motory
Typ2.0TDI/1432.0 TDI/170
Objem19681968
Výkon105(143)125(170)
Toč.moment320/1750-2500350/1750-2500
Rychlost207224
Zrychlení9,68,6
Spotřeba7,5/4,3/5,58,1/4,6/5,9


Pozn. Objem - cm³, výkon – kW(k), toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km

Novinkou je variabilní servisní systém WIV, prodlužující servisní intervaly a poskytující informace o zbývající vzdálenosti do další prohlídky. Řidiče upozorňuje mj. na nízkou hladinu oleje v motoru nebo opotřebované brzdové destičky v závislosti na stylu jízdy. Řídicí jednotka přístrojové desky průběžně vypočítává délku servisního intervalu podle speciálního logaritmu v závislosti na teplotě oleje, množství kovového otěru a vody v oleji, spotřebě paliva na válec, spotřebě oleje a časových parametrech. Na činnosti systému WIV se podílejí přístrojová deska, svorkovnice zapalování a senzor hladiny oleje a teploty umístěný v olejové vaně. Díky systému WIV se může servisní interval prodloužit až na dva roky nebo max. 30 000 kilometrů.
Se systémem WIV získávají modely Exeo ST také funkci doporučení vhodného převodového stupně. Tato informace se zobrazuje na displeji v přístrojové desce a ukazuje, který ze šesti převodových stupňů je pro pohon vozidla v dané situaci nejvhodnější.
Dalším novým komfortním prvkem je elektricky ovládané solární střešní okno. Tento systém ochlazuje za horkého dne vnitřní prostor stojícího vozu i při vypnutém motoru. Místo akumulátoru vozidla pohání ventilátor větrací soustavy elektrický proud vyráběný solárními články v střešním oknem.
Přístrojová deska má grafický displej s červeným podsvícením. Na přání se dodává barevný displej. Součástí výbavy je rovněž fotometrický senzor, regulující světlost displeje podle světelných podmínek. Displej zobrazuje informace variabilního servisního systému a varování při náhlé nebo postupné ztrátě tlaku vzduchu v pneumatikách.
V neposlední řadě jsou připraveny špičkové informační a zábavní systémy. Rádio s přehrávačem CD/MP3, na přání se dodává nový audiosystém BOSE. Zákazníci si mohou zvolit navigační systém s ovládací logikou MMI, jehož mapy se zobrazují na barevném displeji TFT s úhlopříčkou 6,5“. Navigace nabízí několik různých konfigurací včetně zobrazování čerpacích stanic, jízdních pruhů na dálnici a dvourozměrného nebo třírozměrného zobrazení.
Základní model Reference má mj. systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA, čelní a boční airbagy, hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, 16“ ocelová kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s přehrávačem CD/MP3, vstupem AUX-in a čtyřmi reproduktory a úchyty ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech.


Příklady cen
TypVýbavaCena
1.6Reference544 900 Kč
2.0 TDI/143Reference624 900 Kč
2.0 TSIStyle689 900 Kč
2.0 TDI/170Style704 900
2.0 TSISport704 900 Kč
2.0 TDI/170Sport719 900 Kč



JL, 4.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar