SEAT Exeo 2.0 TDI CR Multitronic - výkonný a hospodárný
Nejnovější provedení modelů SEAT Exeo a Exeo ST kombinuje vznětový motor TDI a převodovky Multitronic (CVT) s plynulou změnou převodu, která je vybavena sedmi převodovými stupni. Nové poháněcí ústrojí dále posiluje postavení modelové řady Exeo v segmentu střední třídy.
Kromě uvedení nové varianty hnacího řetězce upravili konstruktéři přední a zadní sedadla s cílem zvětšit prostor pro cestující vzadu. Vzhled mohou na přání ovlivnit nové zadní světlomety využívající nejmodernější technologii LED.
Motor 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail, výkonem 105 kW/143 k a točivým momentem 320 N.m je poprvé kombinován s pokrokovou převodovkou CVT Multitronic. Umožňuje snadnou jízdu po městě, ale zároveň dokáže podpořit i dynamickou jízdu, pokud řidič zvolí režim manuálního řazení. CVT v tomto případě řadí mezi sedmi pevně definovanými převodovými poměry na základě povelů řidiče. Průměrná spotřeba paliva je 5,8 l/100 km, nejvyšší rychlost 208 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy.
Elektronicky řízená převodovka Multitronic mění převodový poměr plynule tak, aby spalovací motor pracoval vždy v bodě optimální účinnosti. Stačí přemístit páku do postranní kulisy a CVT se promění v převodovku s dynamičtější charakteristikou díky sedmi převodovým poměrům, které lze volit buď prostřednictvím pádel na volantu, nebo pákou voliče.
Čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním se v modelech Exeo uplatňuje ve své nejmodernější a nejkomfortnější podobě. Vysokotlaké čerpadlo vytváří ve vstřikovacím systému common rail systémový tlak až 1800 barů a palivo je do spalovacích prostorů dávkováno osmiotvorovými vstřikovači s enormní precizností a dokonalým časováním, aby byl zaručen mimořádně hladký průběh spalovacího procesu. Sací potrubí je vyrobeno z lehkého polymeru. Nasávaný vzduch je uváděn do přesně definovaného vířivého pohybu pomocí osmi sacích kanálů, vířicích klapek a prohlubní ve dnech pístů. Výsledkem je dokonalá termodynamika ve spalovacích prostorech. Z toho má prospěch jak spotřeba paliva, tak i životní prostředí, protože díky tomu může čtyřválcové TDI pracovat s velkým podílem recirkulace výfukových plynů. Nový kompaktní chladič výfukových plynů snižuje provozní teplotu, přičemž spalování při nižších teplotách výrazně omezuje tvorbu oxidů dusíku. Samozřejmostí je filtr pevných částic a plnění limitů emisní normy EU V.
Exeo s délkou 4,66 m nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Aby byl na cestách zaručen vyšší komfort, byl prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech zvětšen o 44 mm díky novému designu zadní lavice a přepracovaným předním sedadlům. Rovněž pata střešního sloupku B doznala změn, aby byl usnadněn přístup k zadním sedadlům. Novým praktickým prvkem je elektrická zásuvka mezi předními sedadly, která je ideální např. pro připojení laptopu.
Na českém trhu jsou modely SEAT Exeo a Exeo ST s motorem 2.0 TDI a převodovkou Multitronic nabízeny ve verzích Reference a Style. Již v základní variantě Reference je výbava nad očekávání bohatá. Z nejdůležitějších prvků výbavy jmenujme klimatizaci Climatronic, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP s EBA, protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS a rádio s přehrávačem CD/MP3 a vstupem pro externí přehrávač AUX-in.
Verze Style k tomu přidává např. systém kontroly tlaku v pneumatikách, 16“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55, tempomat, multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, parkovací senzory vzadu a mnoho dalších prvků, které zpříjemňují náročnému řidiči život.
Motor 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail, výkonem 105 kW/143 k a točivým momentem 320 N.m je poprvé kombinován s pokrokovou převodovkou CVT Multitronic. Umožňuje snadnou jízdu po městě, ale zároveň dokáže podpořit i dynamickou jízdu, pokud řidič zvolí režim manuálního řazení. CVT v tomto případě řadí mezi sedmi pevně definovanými převodovými poměry na základě povelů řidiče. Průměrná spotřeba paliva je 5,8 l/100 km, nejvyšší rychlost 208 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy.
Elektronicky řízená převodovka Multitronic mění převodový poměr plynule tak, aby spalovací motor pracoval vždy v bodě optimální účinnosti. Stačí přemístit páku do postranní kulisy a CVT se promění v převodovku s dynamičtější charakteristikou díky sedmi převodovým poměrům, které lze volit buď prostřednictvím pádel na volantu, nebo pákou voliče.
Čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním se v modelech Exeo uplatňuje ve své nejmodernější a nejkomfortnější podobě. Vysokotlaké čerpadlo vytváří ve vstřikovacím systému common rail systémový tlak až 1800 barů a palivo je do spalovacích prostorů dávkováno osmiotvorovými vstřikovači s enormní precizností a dokonalým časováním, aby byl zaručen mimořádně hladký průběh spalovacího procesu. Sací potrubí je vyrobeno z lehkého polymeru. Nasávaný vzduch je uváděn do přesně definovaného vířivého pohybu pomocí osmi sacích kanálů, vířicích klapek a prohlubní ve dnech pístů. Výsledkem je dokonalá termodynamika ve spalovacích prostorech. Z toho má prospěch jak spotřeba paliva, tak i životní prostředí, protože díky tomu může čtyřválcové TDI pracovat s velkým podílem recirkulace výfukových plynů. Nový kompaktní chladič výfukových plynů snižuje provozní teplotu, přičemž spalování při nižších teplotách výrazně omezuje tvorbu oxidů dusíku. Samozřejmostí je filtr pevných částic a plnění limitů emisní normy EU V.
Exeo s délkou 4,66 m nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Aby byl na cestách zaručen vyšší komfort, byl prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech zvětšen o 44 mm díky novému designu zadní lavice a přepracovaným předním sedadlům. Rovněž pata střešního sloupku B doznala změn, aby byl usnadněn přístup k zadním sedadlům. Novým praktickým prvkem je elektrická zásuvka mezi předními sedadly, která je ideální např. pro připojení laptopu.
Na českém trhu jsou modely SEAT Exeo a Exeo ST s motorem 2.0 TDI a převodovkou Multitronic nabízeny ve verzích Reference a Style. Již v základní variantě Reference je výbava nad očekávání bohatá. Z nejdůležitějších prvků výbavy jmenujme klimatizaci Climatronic, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP s EBA, protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS a rádio s přehrávačem CD/MP3 a vstupem pro externí přehrávač AUX-in.
Verze Style k tomu přidává např. systém kontroly tlaku v pneumatikách, 16“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55, tempomat, multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, parkovací senzory vzadu a mnoho dalších prvků, které zpříjemňují náročnému řidiči život.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout