Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Ateca - první španělské SUV

SEAT představuje své první SUV, a zřejmě hodně podobně bude vypadat i nová Škoda, jejíž studie bude na Ženevském autosalonu. Nová Ateca je kombinací osobitého designu, radosti z dynamické jízdy, městské všestrannosti a přesvědčivé praktičnosti.

V souladu s tradicemi značky SEAT je název Ateca inspirován španělským zeměpisem. Vesnice Ateca leží na západě Zaragozy v srdci Pyrenejského poloostrova. Mezi typické prvky patří přední světlomety LED, dodávané na přání, s mimořádně příjemnou barvou světla a excelentním osvětlením vozovky. V kombinaci s trojúhelníkovými světly pro denní svícení zanechávají naprosto nezaměnitelný celkový dojem.

Klíčovými faktory interiéru jsou zvýšená poloha sedadel, snadno viditelná přední část vozidla a odolné ochranné lišty na dveřích. Ovládací prvky jsou ve snadném dosahu, zatímco ukazatele, jako je například displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až 8“, se vyznačují vynikající čitelností.
Ateca s délkou 4,36 metru nabízí nejlepší využití prostoru ve svém segmentu. Zavazadlový prostor nabízí ve standardním uspořádání objem 510 l, resp. 485 l ve verzích s pohonem všech kol.


Nabídka inovativních asistenčních systémů je rozsáhlá. Příkladem je asistent pro jízdu v dopravní koloně: Tato asistenční funkce usnadňuje jízdu v popojíždějící koloně vozidel. Při takto pomalé jízdě zajišťuje systém modelu Ateca v rámci svých omezení automatické řízení, akceleraci i brzdění. Ve vyšších rychlostech do cca 60 km/h podporuje systém řidiče upravováním rychlosti jízdy a udržováním vozu ve svém jízdním pruhu. Novou funkcí je asistent pro stav nouze: Pokud neprojevuje řidič po určitou dobu žádné známky aktivity, aktivuje vozidlo nejprve vizuální a následně zvukové upozornění, po němž následuje krátké přibrzdění. Nedojde-li k žádné reakci, Ateca bezpečně zastaví ve svém jízdním pruhu. Mezi další technické vymoženosti patří adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání nebo prostorový kamerový systém.


Na dynamických jízdních výkonech modelu Ateca mají svůj podíl nejmodernější poháněcí jednotky, které bez výjimky disponují přeplňováním turbodmychadlem. Hodnoty nejvyššího výkonu sahají od 85 kW/115 k do 140 kW/190 k a rovněž hodnoty maximálního točivého momentu jsou vynikající. Nabídka vznětových motorů začíná jednotkou 1.6 TDI s výkonem 115 k. Jednotka 2.0 TDI je nabízena ve dvou výkonových verzích 150 k a 190 k. Hodnoty spotřeby paliva sahají od 4,3 do 5,0 l/100 km. Vstupním zážehovým motorem je jednotka 1.0 TSI s výkonem 115 k. Motor 1.4 TSI pracuje s deaktivací válců při částečném zatížení a poskytuje nejvyšší výkon 150 k. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u těchto motorů se pohybují od 5,3 do 6,2 l/100 km.


SEAT 11.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar