SEAT Altea FR jen pro náročné
Dvacet měsíců po uvedení řady SEAT Altea přichází do sériové výroby plnokrevná sportovní verze FR (Fórmula Racing). Toto označení se vrylo do podvědomí motoristických znalců jako synonymum dynamiky a elegance už u sportovních verzí modelů Ibiza a León.
Výkonná verze vznikla z oblíbeného turbodieselu 2.0 TDI/103 kW (140 k), jehož výkon po úpravě narostl až na 125 kW (170 k) a točivý moment z 320 na 350 Nm. Vyšších hodnot bylo dosaženo sdruženými vstřikovači s nejmodernější piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru. Agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu. Důraz na ekologii prohlubuje použití bezúdržbového filtru pevných částic DPF.
Mimořádný výkon motoru přenášený šestistupňovou manuální převodovkou na přední kola zajišťuje vozu výjimečnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhé 8,6 s, kilometrovou trať ujede z klidu za necelých 30 s a dosahuje maximální rychlosti 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l/100 km a při ustálené jízdě mimo město pouhých 5 l/100 km.
Výkonnému motoru odpovídá i podvozek naladěný podle sportovního naturelu nového modelu. Jeho koncepce „Agile Chassis" je zárukou podobně suverénních jízdních vlastností jako u ostatních stejně koncipovaných vozů SEAT nové generace. Ve srovnání se základním provedením modelu Altea byla zvýšena tuhost pérování, zesílen přední stabilizátor, upravena charakteristika elektromechanického posilovače řízení a podvozek byl snížen o dalších 7 mm.
Zároveň byly použity prakticky všechny v koncernu dostupné pokročilé elektronické brzdné a stabilizační systémy - ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a stabilizační systém ESP s unikátní funkcí Driver Steering Recommendation. Tento vyspělý systém pomáhá řidiči udržovat správnou techniku řízení v případě, kdy se vůz vlivem příliš rychlé jízdy nebo kluzkého povrchu stává přetáčivým. V takové situaci vyšlou senzory DSR signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, aby se vůz opět vyrovnal.
Dravý motor, skvělý podvozek a exkluzivní exteriér vozu doplňuje komfortní provedení interiéru s kůží potaženým tříramenným sportovním volantem, řadicí pákou s kovovou hlavicí, kruhovými sdruženými přístroji sportovního střihu s bílým pozadím a ergonomicky tvarovanými sedadly. Téměř všechny výrazné díly interiéru jsou opatřeny logy FR. Sériové vybavení zahrnuje např. dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu.
Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.
JL, 16.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










