Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT ATECA - pravé SUV a lifestylový společník

Rozsáhlý soubor nejmodernějších asistenčních systémů a technologií zvyšuje úroveň bezpečnosti i komfortu a Ateca díky němu patří mezi nejinovativnější SUV ve svém segmentu. Výjimečná kvalita, precizní výroba a velmi atraktivní poměr cena/výkon jsou dokladem, že Ateca je také ryzím vozem značky SEAT.

V souladu s tradicí značky SEAT má název Ateca svůj původ ve španělském zeměpisu. Tentokrát se jedná o název vesnice, která leží západně od Zaragozy ve vnitrozemí Pyrenejského poloostrova.

Mezi typické prvky značky SEAT patří na přání dodávané přední světlomety LED s atraktivní barvou světla a vynikajícím světelným výkonem. V kombinaci s trojúhelníkovými charakteristickými světlomety LED pro denní svícení zanechává Ateca celkový dojem, díky němuž je tento model okamžitě rozpoznatelný jako produkt značky SEAT.

Mírně obdélníkový tvar podběhů kol s černým lemováním vytváří působivý rámec pro kola s průměrem ráfku až 19 palců. Chromované okenní lišty a zalomení zadní hrany bočního okna vůz opticky prodlužují a dodávají mu dojem ještě větší elegance.

Interiér je v dokonalé harmonii s vnějším designem. Hlavními faktory jsou zvýšená poloha sedadel, jasně viditelná příď vozu a odolné ochranné obložení dveří. Přístrojová deska má horizontální uspořádání s jasným zaměřením na řidiče. Ovládací prvky jsou seskupeny blízko u sebe, zatímco ukazatele, jako je displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až osm palců, jsou snadno čitelné.

Ateca s vnější délkou 4,36 metru nabízí nejlepší využití prostoru ve svém segmentu, což dokládá maximální délka interiéru a objem zavazadlového prostoru 510 l ve standardním uspořádání nebo 485 l ve verzích 4Drive.


SEAT Drive Profile umožňuje přizpůsobit nastavení modelu Ateca aktuální jízdní situaci, stavu vozovky a osobním preferencím. Tlačítko voliče jízdních režimů na středové konzole nabízí režimy Normal, Sport, Eco a Individual. Modely Ateca s pohonem 4Drive disponují navíc režimy Snow a Offroad, jakož i funkcí asistenta pro sjíždění strmých svahů HDC (Hill Descent Control). Dalším praktickým prvkem je elektricky ovládané zadní výklopné víko, které lze otevřít pohybem nohy pod zadním nárazníkem a stejným způsobem také zavřít.


Rozsáhlá nabídka inovativních asistenčních systémů zahrnuje:

Asistent pro jízdu v dopravní koloně

usnadňuje řízení v popojíždějící koloně. Ateca při popojíždění automaticky řídí, zrychluje a brzdí v rámci systémových omezení. Ve vyšších rychlostech do cca 60 km/h podporuje systém řidiče upravováním rychlosti jízdy a udržováním vozu v jízdním pruhu. Ruce řidiče však musí zůstat na volantu.Systémy, které tvoří základ asistenta pro jízdu v dopravní koloně, jsou asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a adaptivní tempomat ACC.

ACC s funkcí Front Assist

Systém adaptivního tempomatu ACC s radarovým senzorem automaticky upravuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla v rámci systémových omezení..Součástí systému Front Assist je funkce nouzového brzdění City s ochranou chodců.

Rozpoznávání dopravních značek

Sledování mrtvého úhlu

Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání

Prostorový kamerový systém

Čtyři kamery v masce chladiče, zadním nárazníku a krytech obou vnějších zpětných zrcátek pokrývají kompletní oblast kolem vozu. Obraz z ptačí perspektivy je zobrazován na displeji a usnadňuje řidiči manévrování v těsných prostorech. Jeden ze čtyř režimů zobrazování ukazuje přední nebo všechna čtyři kola s liniemi, které naznačují vzdálenost kol od obrubníku. Tím jsou hodnotná kola z lehké slitiny chráněna před poškozením.


Parkovací asistent 3.0

Nejnovější verze parkovacího asistenta umožňuje zaparkovat vůz bez stresu v jakékoli situaci. Nyní je podporováno zaparkování vozu na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa. Systém využívá také malá parkovací místa, vypočte nejlepší trajektorii jízdy, sám řídí a upozorňuje na překážky.

Asistent pro stav nouze

Tato nová funkce přichází ke slovu například v nouzových situacích způsobených náhlou zdravotní indispozicí. Pokud řidič nevykonává po určitou dobu žádnou aktivitu, vydá vozidlo nejprve vizuální a poté akustické upozornění, po němž nakonec následuje krátké přibrzdění vozidla. Jestliže řidič ani pak nereaguje, začne Ateca brzdit až do úplného zastavení. Přitom zůstává ve svém jízdním pruhu, zapne výstražná světla a elektronickou parkovací brzdu.


Asistent dálkových světlometů

Tento asistenční systém zaručuje optimální osvětlení vozovky před vozem – zejména v kombinaci s výkonnými předními světlomety LED – bez oslňování řidičů protijedoucích vozidel. Kamera v pouzdru vnitřního zpětného zrcátka rozpoznává vozidla jedoucí nedaleko vpředu nebo protijedoucí vozidla a v závislosti na tom ztlumí dálkové světlomety.

Zážehové motory
Typ1.0 TSI1:4 TSI
Objem9991395
Výkon85(115)110(150)
Toč.moment200/2000-3500250/1500-3500
Rychlost183201
Zrychlení11,08,5
Spotřeba5,25,3


Vznětové motory
Typ1.6 TDI2.0 TDI/1502.0 TDI/190
Objem159819681968
Výkon85(115)110(150)140(190)
Toč.moment250/1500-3250340/1750-3000400/1750-3250
Rychlost184202212
Zrychlení11,58,57,5
Spotřeba4,24,34,4



Pozn: objem - cm³, výkon – kW(k), toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), Spotřeba kombin. l/100 km


Pohon všech kol modelu Ateca patří mezi nejmodernější a nejefektivnější systémy svého druhu na světě. SEAT používá nově vyvinutou, hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojku Haldex páté generace, která reaguje extrémně rychle na jakékoli myslitelné jízdní situace, čímž představuje zřetelný přínos v oblastech aktivní bezpečnosti a ovladatelnosti.


SEAT Ateca je při svém uvedení na českém trhu nabízen ve dvou výbavových liniích. Vstupní verze Style s atraktivními cenami již od 523 900 Kč nabízí veškeré prvky výbavy potřebné pro každodenní život, mezi něž patří dvouzónová automatická klimatizace Climatronic, Media System Colour s 5“ barevným dotykovým displejem, elektrická parkovací brzda, sedm airbagů, rozpoznávání únavy řidiče, sledování tlaku v pneumatikách, Front Assist, 17“ kola z lehké slitiny, zadní světlomety LED, kůží obšitý volant, odjišťování opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru a parkovací senzory vzadu.

SEAT Ateca se začne prodávat před začátkem léta v Německu a ve Španělsku a poté bude postupně uveden na další trhy, v České republice se zákazníci dočkají prvních vozidel v září. Již nyní však je možno vozy objednávat v rámci předprodeje.



SEAT 23.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar