Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT - León a Cupra a FR DSG na trhu

Špičkový design, nejnovější technologie a sportovní síla – to jsou základní charakteristiky nového Leónu Cupra, nejvýkonnějšího sériového vozu SEAT. Jeho cena začíná na 732 900 Kč. Zároveň se objevil na trhu také León FR 2.0 TFSI s převodovkou DSG.

První generace Leónu Cupra přišla v roce 2000 a výkon motorů se od té doby výrazně zvýšil. Nyní disponuje benzinovým motorem 2.0 TFSI o výkonu 177 kW (240 k), díky němuž dosahuje parametrů, za které by se nemusel stydět ani vůz seriálu WTCC – rychlosti 247 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy. Kilometr s pevným startem proletí za 26,4 s a impozantní je rovněž zrychlení – na pátý rychlostní stupeň z 80 km/h na 120 km/h za 6,4 s, na šestku během 8,2 sekundy. Přes tyto vysloveně sportovní výkony si řekne v průměru o 8,6 litrů benzinu na 100 km.
Mohutný výkon přenáší efektivně na vozovku podvozek známé koncepce Agile Chassis, který byl pro tento extrémně rychlý model speciálně upraven. Podobně bylo modifikováno řízení s posilovačem – díky provedeným úpravám má řidič při sportovní jízdě pocit jistoty, odpovídající nejvyšším požadavkům očekávaným od vrcholně prestižního sportovního modelu značky SEAT.
Se špičkovým výkonem a jízdními vlastnostmi koresponduje také účinný brzdový systém. Mohutné přední brzdy s vnitřním chlazením a nápadnými červenými třmeny mají kotouče o rozměru 345 x 30 mm, což je více, než u ostatních modelů řady.
Ke sportovnímu vozu patří také libozvučný „sound“. Konstruktéři nezanedbali ani tuto stránku a pro León Cupra navrhli nový výfukový systém SEAT SOUND, jehož zvuk nenechá nikoho na pochybách, s kým má tu čest.
Tradičním znakem modelů Cupra je atraktivní sportovní vzhled, a proto ani nový León není výjimkou. Již na pohled jej prozrazuje speciální přední nárazník s masivními otvory pro přívod čerstvého vzduchu pro silný motor, výrazná 18“ litá kola (7,5J x 18“) a leštěná oválná koncovka výfuku. V černě laděném interiéru zaujmou exkluzivní sportovní sedadla s výrazným bočním vedením nebo speciální, perforovanou kůži, obšitý sportovní volant výrazně vystupující proti červenému pozadí a hlavice řadicí páky. Interiér oživuje bílý přístrojový štít a sportovní kovové pedály.

León FR 2.0 TFSI S převodovkou DSG
Na domácá trh přichází ještě sportovní SEAT León FR 2.0 TFSI s dvojspojkovou převodovkou DSG, která je opatřena řadicími páčkami („pádly”) pod volantem. Tento systém, poprvé u sériového modelu SEAT, nejen zvyšuje sportovní zážitek při manuálním řazení, ale díky tomu, že řidič nemusí snímat ruce z volantu, přináší více pohodlí a vyšší bezpečnost jízdy.
León FR 2.0 TFSI DSG byl inspirován závodními speciály León, které se účastní závodů série SEAT León Supercopa. Jeho výkony přitom za svým závodními sourozenci příliš nezaostávají: León FR 2.0 TFSI DSG dosahuje rychlosti 229 km/h a z nuly na „stovku“ akceleruje během 7,2 sekundy. Průměrná spotřeba zůstává na 7,9 litrů na 100 km.
Po uvedení verze FR 2.0 TFSI s převodovkou DSG zahrnuje nyní modelová řada León FR tři verze v těchto cenových relacích.

2.0 TFSI – 147 kW (200 k): 665 900 Kč
2.0 TDI DPF – 125 kW (170 k): 699 900 Kč
2.0 TFSI DSG – 147 kW (200 k): 704 900 Kč

Jindřich Lasík, 8.1.2007









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar