Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Land Roverem Defender v Americe

V prostoru lomu Velká Amerika, vyhledávaném místě turistů v Českém krasu uspořádala společnost Dajbych s.r.o. nejen prezentaci všech současných modelů Land Rover, ale především nejnovějšího Defenfderu. Mohli jsme si tak vyzkoušet jízdu po strmé kamenité cestě, ale také na asfaltu.

Při jízdě, skýtající prvotřídní komfort jsme vzpomínali na nesmrtelnou offroadovou ikonu, s níž se novinka, pokud jde o komfort nemůže rovnat. Ale jak jsme se přesvědčili, tak terénními vlastnostmi určitě ano. První kilometry za volantem byly silným zážitkem, stejně jako stát dole u jezera s průzračnou vodou.


Z historie

Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno více než dva miliony modelů Series a Defenderů. Vůz získal mnoho ocenění jako nejvšestrannější vozidlo na zemi a dovezl své majitele do míst, do kterých by je jiné vozidlo nedovezlo. V roce 1948 se do výroby dostal model Series I. Poválečná Británie se potýkala s velkým nedostatkem oceli, ačkoliv země měla velké výrobní kapacity. Inspirace přišla od bratrů Spencera a Maurice Wilksových. Ti pomohli během třicátých let společnosti Rover dostat se zpět k zisku. Navrhli totiž Land Rover jako vůz s využitím pro zemědělství a farmaření.

Změny následovaly v roce 1958, kdy vůz Series II přinesl nový design a motory včetně vznětových, které se využívaly až do poloviny osmdesátých let minulého století. Do roku 1966 se prodalo více než půl milionu vozů, přičemž roční produkce dosáhla vrcholu v roce 1971 s 56 000 jednotkami. Během sedmdesátých let se prodávala řada Series III stejně dobře jako její předchůdce.

Vozidlo získalo v roce 1990 nové jméno – Defender. Předtím byl vůz označován pouze podle délky rozvoru a série. Od této doby byla také v portfoliu řada Range Rover a nově Discovery.


Základní rysy zůstaly

Jeho silueta zůstala zachována. Vůz je velmi odolný a zároveň nabízí účelný design a moderní technologie. Ikonický jménem, tvarem i schopnostmi přináší Defender široké možnosti individualizace.

Verze 110 je pouze začátek nové rodiny vozů s pohonem všech kol na světě. Brzy bude následovat také krátké provedení 90.

Minimální převis karoserie vpředu i vzadu poskytuje výborné nájezdové úhly. Designéři transformovali prvky typické pro původní Defender do 21. století. Jde například o malá okna na bocích střechy, zadní dveře otevírané do strany nebo o rezervu umístěnou na nich, která byla pro originál tak typická.

Charakter původního Defenderu najdeme také v interiéru. Běžně skryté části základní karoserie nebo šrouby jsou viditelné, což zdůrazňuje jednoduchost a praktičnost. Jednou z inovací je volič převodovky umístěný na palubní desce. Díky tomu může být mezi dvojicí předních sedadel ještě třetí sklopné sedadlo. Výsledkem jsou tři místa vedle sebe, přesně jako tomu u původních modelů Land Rover.

Land Rover Defender 110 nabízí pět nebo šest míst, respektive uspořádání 5+2. Prostor pro zavazadla za druhou řadou sedadel má objem 1 075 litrů. Po sklopení druhé řady to je dokonce 2 380 litrů.

Odolná pogumovaná podlaha si snadno poradí s drobnými nehodami každodenních dobrodružství i s expedicemi, které zažijete jen jednou za život. Interiér tak lze snadno vyčistit. V nabídce výbavy dodávané na přání najdeme například látkovou střechu, která kromě jiného poskytuje cestujícím ve druhé řadě Defenderu 110 zážitek ve stylu safari, tedy možnost v případě zastaveného vozidla postavit se a pohodlně sledovat okolí.

Cílem bylo vytvořit nejtužší karoserii, jakou kdy Land Rover vyrobil. Novinka je třikrát tužší než tradiční řešení založená na žebřinovém rámu. Vznikl tak perfektní základ pro nezávislé zavěšení kol s odpružením vzduchovými nebo vinutými pružinami, který zároveň umožňuje instalaci elektrifikovaných pohonných jednotek.

Stálý pohon všech kol a redukční převodovka, mezinápravový diferenciál a na přání dodávaný zadní diferenciál vybavený elektronicky řízenou uzávěrkou zajišťují perfektní jízduna jakémkoliv terénu.

S novou generací přichází nastavitelný systém Terrain Response umožňující zkušeným řidičům individuální nastavení vozu dokonale odpovídající konkrétním podmínkám. Méně zkušení řidiči mohou díky inteligentní funkci Auto ponechat rozpoznání terénu na automobilu a ten následně sám upraví své nastavení.

Nová platforma umožňuje světlou výšku podvozku 291 mm. Defender 110 tak nabídne (v nastavení Off Road) přední nájezdový úhel 38°, přechodový úhel 28° a zadní nájezdový úhel 40°. Brodivost 900 mm je doplněna o program Wade zahrnutý do systému Terrain Response 2. Ten přináší řidičům při projíždění takto hlubokých brodů patřičnou jistotu.


Naopak na suchu mohou řidiči využít funkci ClearSight Ground View, kdy systém zobrazuje na středovém displeji prostor kolem předních kol, který je běžně skryt pod kapotou. Stejně snadno jako přeplněné městské ulice zvládne také prudké horské výjezdy, překoná poušť nebo se vypořádá s mrazivými teplotami. Pečlivě naladěný podvozek zaručí jak potěšení z jízdy, tak prvotřídní komfort na dlouhých cestách a v jakémkoliv terénu.


Úsporné a výkonné motory

Při vstupu vozu na trh bude paleta zážehových jednotek zahrnovat čtyřválcový motor P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat také z dvojice čtyřválcových naftových motorů D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km.


Vznětové motory
TypD200D240
Objem cm³19991999
Výkon k/min200/4000240/4000
Točivý moment Nm/min430/1400430/1400
Zrychlení 0-100 km/s10,29,1
Rychlost km/h175188




Zážehový motor
Typ P300
Objem 1997 cm³
Výkon 300 k při 5500/min
Točivý moment 400 Nm při 1500-4000/min
Zrychlení 0-100 km/h 8,1 s
Rychlost 191 km/h



Připravený přesně pro vás

Nový Defender bude dostupný s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou karoserií 110. Defender 90 je až šestimístný, Defender 110 nabídne pěti, šesti a sedmimístné uspořádání. Nabídka výbav zahrnuje úrovně Defender, S, SE, HSE, First Edition a vrcholnou variantu Defender X. Zákazníci si navíc budou moci vůz dále upravit přesně podle svých představ pomocí čtyř paketů: Explorer, Adventure, Country a Urban. Takto široké možnosti se u značky Land Rover objevují poprvé. Každý paket vtiskne Defenderu díky speciálně vybraným prvkům odlišný charakter. V průběhu prvního roku výroby bude k dispozici navíc unikátní provedení First Edition.

Zákazníci si mohou dokonce objednat ochrannou fólii Satin Protective Film, díky které bude lak ještě odolnější. Plně recyklovatelná folie neobsahující žádná rozpouštědla pomůže ochránit vůz před vším od škrábanců na parkovištích až po škrábance od větví. Dostupná bude v rámci továrního příslušenství v barvách Indus Silver, Gondwana Stone a Pange Green. Kromě ochrany nového laku poskytne také unikátní moderní vzhled.
Užitná hmotnost až 900 kg, statická nosnost střechy až 300 kg, dynamická nosnost střechy až 168 kg, schopnost odtáhnout přívěs těžký 3 720 kg a brodivost až 900 mm dělají z nové generace Land Roveru Defender ultimátní off-road připravený na každé terénní dobrodružství.

Základní předběžná cena modelu Land Rover Defender 110 se vznětovým motorem D200 je 1 479 104 Kč, se zážehovým motorem P300 je 1 591 150 Kč včetně DPH. Předběžná cena modelu Land Rover Defender 90 startuje od 1 322 000 Kč.


Amerika je v Českém krasu

Velká Amerika (též zvaný Východní lom nebo lom Východ) je vápencový lom na území obce Mořina v okrese Beroun v Chráněné oblasti Český kras. Je největším ze skupiny zdejších lomů. Velikost lomu je asi 750×150 metrů. Hloubka lomu bývá udávána v rozmezí 67 až 80 m. Dno je v nadmořské výšce 322 m. (6. těžební patro), přičemž žádný jiný lom ve skupině do tohoto patra nezasahuje. Do nadmořské výšky 335 m (5. těžební patro, západní polovina dna lomu) je lom zatopen bezodtokým jezerem.
Lom vytváří impozantní kaňon a je vyhledávaným turistickým místem. Byly zde natáčeny české filmy, např. Cesta na jihozápad (1989), Limonádový Joe, Malá mořská víla, Micimutr a další.




JL 7.8.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar