Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault představil modely s hybridní technologií E-TECH

Když se řekne Dlouhá Lhota u Příbramě, tak si každý hned vybaví malé letiště, kde se konala už nejedna novinářská prezentace. Ale Dlouhá Lhota je také malý zámeček, nebo chcete-li panství. A právě do tohoto krásného prostředí nás pozval Renault ČR k předvedení nové řady hybridních modelů.

Z historie Panství

První místopisná zmínka o sídle se objevuje v písemných pramenech již roku 1336, tehdy se ale nazývala podle svých tehdejších držitelů, Bavorů ze Strakonic, Bavorova Lhota. Bavorova Lhota patřila ke statku Pičín, jejž Bavorové drží od roku 1289. Samostatným statkem se Lhota stává až roku 1515, kdy ji po Oldřichově smrti dostává jeho syn Mikuláš. Někdy v této době zde pravděpodobně vzniká tvrz, která je však vysloveně zmiňována až roku 1630, kdy Mikuláš Bechyně z Lažan prodává ves i s tvrzí manželce svého příbuzného Juditě Bechyňové, rozené na Bohosticích. Během 17. století byla tvrz přestavěna na barokní zámek. V 18. století byla na svahu za zámkem zřízena francouzská zahrada. Bechyňové zámek se statkem drží skoro až do konce 18. století, kdy jej byli nuceni pro dluhy prodat benediktýnům u sv. Mikuláše na Starém Městě pražském. Roku 1838 kupuje zboží kníže Rudolf Colloredo-Mansfeld, který ves připojil ke svému dobříšskému panství. Na zdejším zámku se nezdržoval a statek nadále pronajímal. Poslední majitelkou zdejšího zámku byla paní Marie Eiflerová, která ho koupila i s okolními polnostmi před druhou světovou válkou. Po válce zámek slouží místnímu JZD jako kanceláře a byty a vlivem neurvalé péče zchátral. Renesance a své původní krásy se zámecký areál – dnes „Panství Dlouhá Lhota“ dočkal renovace do současné podoby s hotelem.


Tolik k panství a teď k novinkám Renaultu.


Renault Clio E-TECH
Byly tři hybridní, označené jako E-Tech a jedna klasická se spalovacím motorem. Jako první jsme si asi na třicet kilometrů dlouhé trase vyzkoušeli Renault Clio E-TECH se zážehovým čtyřválcem 1.6 a dvěma elektromotory. Tedy klasický hybrid bez možnosti dobíjení elektrickou energií. Trasa odpovídali charakteru automobilu, vedla ulicemi Příbrami i kousek po dálnici.


Zážehový čtyřválec:
Výkon: 67 kW (91 k) při 5600/min
Točivý moment: 144 Nm při 3200/min

Elektromotor:
Výkon: 36 kW (49 k)
Točivý moment: 205 Nm
Startér-generátor
Výkon: 15 kW (20 k)
Točivý moment: 50 Nm

Ceny: 474 000 Kč až 539 000 Kč

Kombinovaný výkon: 103 kW (140 k)


Renault Captur E-TECH Plug-in
Renault Megane E-Tech Plug-in

Pak nás čekala dvojice tzv. E-TECH Plug-in Hybridů, tedy s možností dobíjení elektromotoru. Jak Renault Mégane Grantour, tak Renault Captur pohání rovněž zážehový čtyřválec objemu 1.6 litru, doplněný o jeden silnější elektromotor. Dojezd čistě na elektrickou energii udává výrobce ca šedesát kilometrů.

Zážehový čtyřválec 1.6
Výkon: 67 kW (91 k) při 5600/min
Točivý moment: 144 Nm při 3200/min

Elektromotor:
Výkon: 51 kW (69 k)
Točivý moment: 205 Nm
Kombinovaný výkon: 117 kW (160 k)

Pozn.Údaje jsou stejné pro oba modely.


Ceny:
Renault Captur E-Tech Plug-in: 730 000 Kč
Renault Mégane E-Tech: 750 000 Kč až 830 000 Kč

Během testovacích jízd jsme se přes vysílačky dozvěděli od instruktorů leccos zajímavého o nové hybridní technologii, a tak jsme obohaceni o další informace. Určitě dobrý nápad, než kdybychom jeli sami.


E-TECH

Tyto tři modely „full hybrid“ (Clio) a „plug-in hybrid“ (Captur a Mégane) doplňují nabídku nejširší elektrifikace modelové řady na trhu, vedle 100 % elektrických modelů, jako jsou Nové ZOE, Nové Twingo Z.E. nebo i Kangoo Z.E. Modelová řada E-TECH je přizpůsobena jakémukoli využití, s nímž se zákazníci střetávají (mimoměstský provoz, město, dálnice).
Všechny modely pohání zážehový motor 1,6 l nové generace, přepracovaný pro hybridní technologii. Je doplněn dvěma elektrickými motory – z toho jedním typu HSG (High-Voltage Starter Generator, neboli vysokonapěťový startér) – a inovativní multimódovou převodovkou bez spojky.
Kapacita baterie lithium-ion se liší podle typu hybridního pohonu:
Clio E-TECH umožňuje baterie 1,2 kWh (230V) snížení spotřeby paliva a emisí CO2 a až 80 % doby jízdy po městě ve 100% elektrickém režimu.

Captur E-TECH Plug-in a Megane E-TECH Plug-in umožňuje baterie 9,8 kWh (400 V) dojezd až 65 km ve 100% elektrickém režimu v městském provozu (WLTP).

Pohon E-TECH Plug-in 160 a jeho baterie s vyšší kapacitou (9,8 kWh a 400 V při nízké hmotnosti 105 kg) umožňují dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 kilometrů při rychlosti až 135 km/h ve smíšeném režimu (WLTP) a až 65 kilometrů v městském režimu (WLTP City)

Nakonec jsme si v krátké jízdě vyzkoušeli ještě Renault Mégane Grantour ve verzi Blue DCi 115 s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou ve vrcholné výbavě R.S Line. Musíme prozradit, že se těšíme až si automobil půjčíme na test k delší cestě. Vedle verze kombi nabízí Renault i nový hatchback.

Podrobný popis všech novinek přineseme.

Děkujeme společnosti Renault Česká republiky za krásný a obohacující zážitek z vydařené akce, v dnešní „divné“ době.



JL 8.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar