Renault představil Scénic a Grand Scénic
Po uvedení nových modelů Mégane Hatchback a Mégane Coupé rozšíří společnost Renault na jaře rodinu Mégane o nový Grand Scénic v pěti- a sedmimístném provedení následovaný pouze pětimístným Scénicem.
Nové modely Renault Scénic a Renault Grand Scénic mají dynamický a charakteristický design, zatímco jejich prostorné interiéry, funkce orientované na komfort, úložná řešení a technicky vyspělá výbava, a jejich cílem je stanovit nové standardy ve své kategorii.
Zákazníci mají na výběr ze dvou MPV, přičemž každé vozidlo má vlastní charakter. Oba modely Scénic a Grand Scénic mají splývavé linie, které se táhnou přes celou karoserii a vzbuzují dojem dynamiky a robustnosti.
Scénic má podobně jako Mégane Coupé středovou mřížku se sacími otvory vzduchu se saténově chromovaným povrchem. Sportovní dojem posilují světlomety, vyjadřující osobitý charakter modelu.
Nový Grand Scénic (délka: 4,56 metru) je k dispozici v pěti- a sedmimístném provedení. Jeho proporce a velká prosklená plocha svědčí o velkorysých rozměrech kabiny. Díky unikátním zadním svítilnám ve tvaru bumerangu je snadno rozpoznatelný.
Delší rozvor kol vedl ke zlepšení komfortu ve druhé řadě s nadstandardním prostorem pro kolena 235 mm (Scénic) a 275 mm (Grand Scénic). Cestující ve třetí řadě si mohou užívat 842 mm prostoru pro hlavu a 102 mm prostoru pro kolena. Ve skutečnosti Grand Scénic vyniká jako neprostornější kompaktní sedmimístné MPV na trhu.
Nové modely Renault Scénic a Renault Grand Scénic poskytují až 92 litrů úložného prostoru (nejlepší hodnota na trhu) s řadou chytrých a praktických řešení pro všechny cestující: čtyři úložné prostory pod podlahou, dvě zásuvky pod předními sedadly plus další dvě zásuvky pod vnějšími zadními sedadly (kromě sedmimístné verze modelu Grand Scénic),
Zavazadlový prostor v modelu Scénic je zvlášť praktický nejen díky objemu 522 l (po kryt zavazadel), ale také díky nízké výšce zadního prahu a širokému otvoru dveří zavazadlového prostoru. Objem u pětimístného Grand Scénicu je 752 l, zatímco u sedmimístné verze 702 l.
Nové modely se vyznačují modulárními interiéry díky sklopnému sedadlu spolujezdce a opěradlům ve druhé řadě. Přepravní kapacitu lze zvýšit demontáží druhé řady sedadel. Zavazadlový prostor sedmimístné verze je možné zvětšit díky konstrukci třetí řady sedadel, která se sklápějí do podlahy. S demontovanou druhou řadou sedadel a třetí řadou úplně sklopenou překračuje přepravní kapacita sedmimístné verze modelu Grand Scénic 2000 litrů.
Aby byl přístup ve třetí řadě sedadel snadnější, je možné páčkou na boku vnějších sedadel ve druhé řadě sklopit opěradla.
Oba modely jsou k dispozici s dvouzónovou automatickou klimatizací se stejnými funkcemi režimu Soft-Auto-Fast známé Laguny a následně přenesené na novou řadu Mégane.
Nové modely jsou první vozidla v této třídě, která využívají displej TFT (Thin Film Transistor), zobrazující např. rychlost, nastavení tempomatu s omezovačem rychlosti, tlak vzduchu v pneumatikách nebo obraz zadní kamery při couvání.
Nový integrovaný systém Carminat TomTom® je výsledkem exkluzivní spolupráce se společností TomTom, snadno se ovládá, je okamžitě použitelný při nastartování vozidla, poskytuje všechny funkce, které jsou očekávány od špičkového satelitního navigačního systému včetně přesných a podrobných map na velké 5,8“ obrazovce a spolehlivé navigace s dopravními informacemi, alternativními trasami, omezeními rychlostí atd. Carminat Bluetooth® DVD je špičkový navigační systém integrovaný do palubní desky se 7“ obrazovkou a měničem pro šest disků CD (kompatibilní s MP3/wma) plus rozpoznáváním hlasu pro funkce navigace a Bluetooth® telefonu.
Scénic a Grand Scénic jsou první MPV se zvukovým parkovacím asistentem a zadní kamerou pro couvání.
Elektrický posilovač řízení byl přepracován a výsledkem je vyšší přesnost řízení plus vyšší jízdní komfort. Optimalizace výkonnosti řízení a jeho součástí plus úpravy kalibrace vedly ke zlepšení synchronizace jeho odezvy s podněty řidiče prostřednictvím volantu.
Nové modely jsou k dispozici s modernizovanou řadou zážehových a vznětových motorů.
Benzinové motory
1.4 TCe/130 k
1.6 16V 110 k
1.6 bioetanol 110 k
2.0 TCe/130 k
2.0 16V/140 k
Nový motor TCe 130, který bude k dispozici pro modely Scénic a Grand Scénic už na jaře, je příkladem zkušeností společnosti Renault získaných v oblasti minimalizace rozměrů. Je úsporný i ekologický díky kombinované spotřebě paliva 7,1 litru/100 km, což odpovídá emisím CO2 nižším než 168 g/km (nový Scénic).
Vznětové motory
1.5 dCi/85, 105, 110 k
1.9 dCi/130 k
2.0 dCi/150 a 160 k
Tyto vznětové hnací jednotky patří mezi nejlepší ve své třídě, pokud jde o provozní náklady a náklady na údržbu, s doporučeným intervalem výměny oleje každých 30 000 km (nebo dva roky) a doživotní zárukou na filtr pevných částic vznětového motoru.
Kromě robustnosti vynikají nové modely vysokou kvalitou použitých materiálů, stejně jako tvarem, zpracováním a povrchovou úpravou. Renault klade důraz na vývoj nejefektivnějších technologií, pokud jde o prevenci nehod a ochranu cestujících. Tento přístup je založen na výsledku výzkumu skutečných nehod a bezpečnosti v reálném prostředí (LAB ) s cílem prosazovat řešení, která jsou odpovědí na reálné dopravní situace. V nabídce proto nechybějí mj. automatická aktivace světlometů a stěračů čelního okna, tempomat s omezovačem rychlosti, systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách nebo bixenonové světlomety.
Bezpečnostní výbava zahrnuje mj. ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku, brzdový asistent, stabilizační systém ESC s regulací nedotáčivosti CSV, zádržný a ochranný systém Renault SRPS třetí generace s ochranou proti podklouznutí, opěrkami hlavy nové generace nebo šesti airbagů včetně ochrany hrudníku/pánve/břicha (poprvé u Lagunu III).
JL, 17.3.2009
Zákazníci mají na výběr ze dvou MPV, přičemž každé vozidlo má vlastní charakter. Oba modely Scénic a Grand Scénic mají splývavé linie, které se táhnou přes celou karoserii a vzbuzují dojem dynamiky a robustnosti.
Scénic má podobně jako Mégane Coupé středovou mřížku se sacími otvory vzduchu se saténově chromovaným povrchem. Sportovní dojem posilují světlomety, vyjadřující osobitý charakter modelu.
Nový Grand Scénic (délka: 4,56 metru) je k dispozici v pěti- a sedmimístném provedení. Jeho proporce a velká prosklená plocha svědčí o velkorysých rozměrech kabiny. Díky unikátním zadním svítilnám ve tvaru bumerangu je snadno rozpoznatelný.
Delší rozvor kol vedl ke zlepšení komfortu ve druhé řadě s nadstandardním prostorem pro kolena 235 mm (Scénic) a 275 mm (Grand Scénic). Cestující ve třetí řadě si mohou užívat 842 mm prostoru pro hlavu a 102 mm prostoru pro kolena. Ve skutečnosti Grand Scénic vyniká jako neprostornější kompaktní sedmimístné MPV na trhu.
Nové modely Renault Scénic a Renault Grand Scénic poskytují až 92 litrů úložného prostoru (nejlepší hodnota na trhu) s řadou chytrých a praktických řešení pro všechny cestující: čtyři úložné prostory pod podlahou, dvě zásuvky pod předními sedadly plus další dvě zásuvky pod vnějšími zadními sedadly (kromě sedmimístné verze modelu Grand Scénic),
Zavazadlový prostor v modelu Scénic je zvlášť praktický nejen díky objemu 522 l (po kryt zavazadel), ale také díky nízké výšce zadního prahu a širokému otvoru dveří zavazadlového prostoru. Objem u pětimístného Grand Scénicu je 752 l, zatímco u sedmimístné verze 702 l.
Nové modely se vyznačují modulárními interiéry díky sklopnému sedadlu spolujezdce a opěradlům ve druhé řadě. Přepravní kapacitu lze zvýšit demontáží druhé řady sedadel. Zavazadlový prostor sedmimístné verze je možné zvětšit díky konstrukci třetí řady sedadel, která se sklápějí do podlahy. S demontovanou druhou řadou sedadel a třetí řadou úplně sklopenou překračuje přepravní kapacita sedmimístné verze modelu Grand Scénic 2000 litrů.
Aby byl přístup ve třetí řadě sedadel snadnější, je možné páčkou na boku vnějších sedadel ve druhé řadě sklopit opěradla.
Oba modely jsou k dispozici s dvouzónovou automatickou klimatizací se stejnými funkcemi režimu Soft-Auto-Fast známé Laguny a následně přenesené na novou řadu Mégane.
Nové modely jsou první vozidla v této třídě, která využívají displej TFT (Thin Film Transistor), zobrazující např. rychlost, nastavení tempomatu s omezovačem rychlosti, tlak vzduchu v pneumatikách nebo obraz zadní kamery při couvání.
Nový integrovaný systém Carminat TomTom® je výsledkem exkluzivní spolupráce se společností TomTom, snadno se ovládá, je okamžitě použitelný při nastartování vozidla, poskytuje všechny funkce, které jsou očekávány od špičkového satelitního navigačního systému včetně přesných a podrobných map na velké 5,8“ obrazovce a spolehlivé navigace s dopravními informacemi, alternativními trasami, omezeními rychlostí atd. Carminat Bluetooth® DVD je špičkový navigační systém integrovaný do palubní desky se 7“ obrazovkou a měničem pro šest disků CD (kompatibilní s MP3/wma) plus rozpoznáváním hlasu pro funkce navigace a Bluetooth® telefonu.
Scénic a Grand Scénic jsou první MPV se zvukovým parkovacím asistentem a zadní kamerou pro couvání.
Elektrický posilovač řízení byl přepracován a výsledkem je vyšší přesnost řízení plus vyšší jízdní komfort. Optimalizace výkonnosti řízení a jeho součástí plus úpravy kalibrace vedly ke zlepšení synchronizace jeho odezvy s podněty řidiče prostřednictvím volantu.
Nové modely jsou k dispozici s modernizovanou řadou zážehových a vznětových motorů.
Benzinové motory
1.4 TCe/130 k
1.6 16V 110 k
1.6 bioetanol 110 k
2.0 TCe/130 k
2.0 16V/140 k
Nový motor TCe 130, který bude k dispozici pro modely Scénic a Grand Scénic už na jaře, je příkladem zkušeností společnosti Renault získaných v oblasti minimalizace rozměrů. Je úsporný i ekologický díky kombinované spotřebě paliva 7,1 litru/100 km, což odpovídá emisím CO2 nižším než 168 g/km (nový Scénic).
Vznětové motory
1.5 dCi/85, 105, 110 k
1.9 dCi/130 k
2.0 dCi/150 a 160 k
Tyto vznětové hnací jednotky patří mezi nejlepší ve své třídě, pokud jde o provozní náklady a náklady na údržbu, s doporučeným intervalem výměny oleje každých 30 000 km (nebo dva roky) a doživotní zárukou na filtr pevných částic vznětového motoru.
Kromě robustnosti vynikají nové modely vysokou kvalitou použitých materiálů, stejně jako tvarem, zpracováním a povrchovou úpravou. Renault klade důraz na vývoj nejefektivnějších technologií, pokud jde o prevenci nehod a ochranu cestujících. Tento přístup je založen na výsledku výzkumu skutečných nehod a bezpečnosti v reálném prostředí (LAB ) s cílem prosazovat řešení, která jsou odpovědí na reálné dopravní situace. V nabídce proto nechybějí mj. automatická aktivace světlometů a stěračů čelního okna, tempomat s omezovačem rychlosti, systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách nebo bixenonové světlomety.
Bezpečnostní výbava zahrnuje mj. ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku, brzdový asistent, stabilizační systém ESC s regulací nedotáčivosti CSV, zádržný a ochranný systém Renault SRPS třetí generace s ochranou proti podklouznutí, opěrkami hlavy nové generace nebo šesti airbagů včetně ochrany hrudníku/pánve/břicha (poprvé u Lagunu III).
JL, 17.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














