Renault a Dacia - poprodejní služby
Životnost automobilu závisí od množství faktorů, přičemž jedním z nejdůležitějších je pravidelný servis a údržba. Renault nabízí několik možnosti, které splňují požadavky zákazníků na servis, mechanické či elektrické opravy, opravy karosérie apod.
Zákazník může v klidu ponechat auto v autorizovaném servise Renault, v kterém pravidelně školení pracovníci používají moderní zařízení a originální náhradní díly.
Společnost Renault ČR, a.s. uplatňuje v celé své obchodní síti autorizovaných prodejců své závazky. Ty jsou platné pro celou obchodní síť Renault i Dacia v celé České republice.
Pravidelné servisováni je zárukou dlouhodobé spolehlivosti a bezpečnosti automobilu, což je důvodem specifikace servisních intervalů. Prováděné úkony v rámci servisních intervalů se mohou lišit podle času a najetých kilometrů, některé náhradní díly je třeba měnit častěji a jejich opotřebení není závislé na počtu ujetých kilometrů. Dobrým příkladem je olej. Jeho ochranné vlastnosti jsou základem pro motor, ale svoji funkci plni jen určitý čas, zejména pokud řidič jezdí krátké trasy s velkým množstvím zastávek. Ostatní systémy, které se spoléhají na maziva a díly které podléhají časovému opotřebeni, zahrnují manuální či automatickou převodovku, brzdový systém, olej, palivové a vzduchové filtry.
Cílem Renaultu není jen prodat zákazníkovi vozidlo, ale zprostředkovat mu spokojnost také servisováním vozidla. Používáni nesprávných náhradních dílů, maziv, či chemikálií, může vyústit do zhoršeného výkonu vozidla.
V servisech Renault a Dacia zákazník najde registrované neustále školené techniky (COTECH). Tito technici používají specializované servisní nástroje, jako například Clip, moderní diagnostický nástroj Renaultu, který diagnostikuje incidenty a umožňuje „cotechům“ přeprogramovat elektronické systémy vozidla podle specifických potřeb řidiče, jako například elektronický palivový injekční systém, pro-aktívní automatická převodovka, elektronické ABS, imobilizér či bezpečnostní prvky.
Poprodejní služby
Dnešní zákazník pracuje s informací o „nepovinnosti“ realizovat předepsaný servis a údržbu u autorizovaných prodejců a v autorizovaných servisech. Také všeobecné povědomí o službách a cenách autorizovaných servisů není pravidelným návštěvám značkových servisů nakloněné. Zákazníci mylně předpokládají drahé náhradní díly, či vysokou cenu práce.
Servisní náklady
Strategie značek Renault a Dacia v oblasti poprodejních služeb spočívá především v transparentnosti – at´ již se jedná o oblast cen, kvality či jiných aktivit. Zákazník je již při nákupu vozidla seznámen s náklady na jeho údržbu (viz. dokument TCO), kde mu prodejce detailně ukáže, kolik ho bude stát servis jeho vozidla.
Politika výrobce v oblasti prodeje či poprodeje je nastavena tak aby klient vnímal Renault jako seriózní značku a vozidla Dacia kromě toho i jako ekonomickou značku. Tato politika se promítá do nižších cen pravidelného servisu a celkových servisních nákladů u vozidel Dacia v porovnání se značkou Renault.
Příklad nákladů na pravidelný předepsaný servis výrobcem u motorizací 1.2 16V a 1.5 dCi :
Údržba: 5 let nebo do 100 000 km
Hlavním prvkem, který má vliv na rozdíl cen u pravidelného servisu je například nižší cena motorového oleje pro vozidla/motory Dacia. Pro motory montované do Dacie je norma předepsaného oleje více univerzální, což znamená lepší dostupnost a konkurence na trhu, což má za výsledek nižší cenu.
V rámci údržby a ostatních mechanických oprav autorizované servisy mají diferencovanou hodinovou mechanickou sazbu, kde sazba Dacia je minimálně o 20 % nižší než u Renaultu. To ve výsledku přináší konečný efekt v podobě nízké ceny za servis.
Pro obě značky platí, že v průběhu výběru a nákupu vozidla a taktéž do jednoho roku od prodeje je možné získat předepsanou údržbu za zvýhodněnou cenu v porovnání s deklarovanými náklady. Řešením je předplacená servisní smlouva Service Pack, která obsahuje výrobcem předepsané servisní prohlídky podle programu údržby a rozšíření asistenčních služeb COMFORT ASSISTANCE.
Koupí servisní smlouvy Service Pack zákazník získá:
. jistotu konečné ceny, která se nebude měnit za předepsané prohlídky vozidla, bez ohledu na vývoj cen náhradních dílů a cen v průběhu platnosti smlouvy
. úsporu nákladů již od momentu nákupu smlouvy, protože cena je výhodnější v porovnání s cenami náhradních dílů, náplní a práce, které platí dnes
. zhodnoceni vozidla v případě jeho prodeje, nevyčerpaná část servisní smlouvy přechází automaticky na nového majitele
1.rozšířeni asistenčních služeb: produkt Comfort Assistance po celou dobu trvání smlouvy
2.vybití autobaterie
3.ztráty nebo uzamknutí klíčů uvnitř vozidla
4.nedostatku nebo záměny paliva
5.zamrznutí paliva, přimrznutí ruční brzdy
Paušální ceny – Transparentní nabídka
V případě, že si zákazník nezakoupí servisní smlouvu, může zjistit přesnou cenu servisních operací pomocí paušálních cen, které zjednodušují nabídku a orientaci zákazníka.
Paušální cena = již předem známa a garantovaná cena pro klienta za vybrané servisní úkony (u patricip. dealerů)
Transparentní stavba paušálních cen
Cena materiálu + časová norma výrobce na daný úkon = konečná cena pro zákazníka
Klient si může lehce spočítat náklady na údržbu na několik let dopředu
Paušální ceny jsou připravené pro 80 % vozového parku (Twingo, Clio, Thalia, Captur, Mégane, Fluence, Scénic) a 100% Dacia (Sandero, Logan, Duster, Lodgy, Dokker)
V nabídce je 25 konkrétních paušálních cen se zaměřením na tyto úkony:
. Servisní úkony spojené s předepsanou údržbou vozu
. Výměna palivového filtru
. Výměna brzdové kapaliny
. Výměna chladicí kapaliny
. Výměna rozvodů
. Výměna předních brzdových deštíček
Příklad nových paušálních cen pre Renault Mégane s rokem výroby 2012 a novější (jednotlivé částky se u finálního produktu paušálních cen mohou lišit):
Servis A = prohlídka A + výměna pyl. filtru
Servis B = prohlídka B + výměna oleje
Servis C = prohlídka B + výměna oleje + vzduch. filtru + zapal. Svíček
Dacia Duster, rok výroby 6/2011 a novější (jednotlivé částky se u finálního produktu paušálních cen mohou odlišovat):
Paušální ceny nabízí též řešení pro vozy starší 5 let (program Servis 5+) kde je poskytnutá sleva 20%
Program servis 5+
Renault si rovněž plně uvědomuje požadavky zákazníků se staršími vozy, kde je potřeba přizpůsobit cenu údržby či opravy nižší zůstatkové hodnotě vozu. Proto v červnu 2011 spustil speciální dlouhodobý program Servis 5+ zaměřený na starší vozy. Díky tomuto programu zákazník ušetří při mechanických operacích minimálně 20 % nákladů na údržbu vozidla při současném využití komplexnosti služeb značkového servisu.
Do programu SERVIS 5+ mohou být zařazeny všechny vozy Renault a Dacia starší 5 let, přičemž o stáří vozidla rozhoduje rok první registrace, který je prostě ověřitelný jak zákazníkem, tak i dealerem podle technického průkazu. Rozdíl mezi aktuálním kalendářním rokem a rokem první registrace musí být minimálně 5. Pro rok 2014 jsou tedy do programu SERVIS 5+ zahrnuty všechny vozy s rokem první registrace v roce 2009 a starší.
Aktuálně program Servis 5+ v rámci dealerské sítě Renault ČR využívá ročně již více než 20 000 zákazníků, kteří profitují z úspory nákladů díky nižší hodinové sazbě a použití specifické alternativní řady originálních náhradních dílů pro starší vozy Motrio nebo repasovaných dílů. Jejich ceny jsou minimálně o 20 % nižší než odpovídající originální náhradní díl. Neexistuje-li pro danou mechanickou operaci díl v řadě Motrio nebo v repasovaných dílech, je poskytnuta sleva 20% z doporučené ceny originálního dílu.
V rámci nabídky programu SERVIS 5+ má zákazník dále možnost využít aktuální akční sezónní nabídku produktů a služeb, atraktivní ceny pneumatik prémiových i ekonomických značek a program slev pro větší karosářské opravy vozidel.
Více informací k programu SERVIS 5+ spolu s aktuální akční sezónní nabídkou se zákazníci dozvědí na stránkách www.servis5plus.cz
Pro nově registrované zákazníky je navíc připraven dárek v podobě prohlídky vozu za 1 Kč.
Příklad cen s DPH vybraných operací Thalia 1.2i 16V :
Výměna předních brzdových destiček - 1.190 Kč
Prohlídka s výměnou oleje MOTRIO 10W40 - 1.290 Kč (Zajímavou alternativou je také výměna oleje s využitím “Balíčku Motrio” za 990 Kč, ke kterému zákazník navíc získá 2 litry vody do ostřikovačů)
Originální náhradní díly
Na každý originální náhradní díl je poskytnuta záruka 1rok. Více jak 90 % hmotnosti originálních náhradních dílů může byť recyklovaných.
Alternativní řada dílů pro starší vozy
Renault nabízí alternativní řadu náhradních dílů určených především pro starší vozidla, které představují cenově výhodnější variantu s ohledem na zůstatkovou hodnotu vozu.
MOTRIO
Produkty Motrio jsou alternativní řadou nových náhradních dílů pro starší vozy Renault a Dacia. Tyto díly ocení především majitelé vozidel, kteří chtějí snížit náklady na údržbu svého vozu při zachování profesionality autorizovaného servisu a vysoké kvality použitých náhradních dílů.
Náhradní díly řady Motrio jsou k dispozici pro všechny modely vozidel Renault a Dacia, které se v současné době již nevyrábějí, nebo jejichž výroba začala před více než pěti lety v případě značky Renault a před více než 3 roky u vozů Dacia.
Motrio nabízí nižší cenu při zachování kvality. Při výrobě všech produktů Motrio jsou kladeny stejné požadavky na bezpečnost a funkčnost jako u originálních dílů Renault. Produkty Motrio plně odpovídají kvalitativním standardům stejně jako originální díly a vztahuje se na ně i stejná záruka. Cena dílů Motrio je minimálně o 20 % nižší než cena originálních produktů Renault.
Sortiment náhradních dílů Motrio zahrnuje 40 produktových řad. Celkově je tak v nabídce více než 6 000 produktů řady běžného opotřebení a univerzálních produktů, mezi kterými jmenujme například motorový olej, provozní kapaliny, veškeré filtry, brzdové systémy, tlumiče pružení, autobaterie, svíčky, žárovky, rozvody, vodní čerpadla a další.
REPASOVANÉ DÍLY
Další cenově výhodnou alternativou pro starší vozy jsou repasované díly. Původní měněný díl je vrácen do procesu recyklace, což pozitivně ovlivňuje spotřebu materiálu, a tedy i cenu repasovaných dílů, která je až o 50 % nižší než originální náhradní díl. Standardní repasované díly však zároveň splňují normy kvality Renault a jsou kryty stejnou zárukou jako originální náhradní díly.
Produktová řada zahrnuje především náhradní díly určené pro mechanické opravy vozidla jako např. motor, převodovka, startér, alternátor, turbodmychadlo, vstřikovací čerpadlo a vstřikovače, mechanismus řízení, poloosy, spojkové sety, kompresory klimatizace apod.
Renault 4.12.2014
Společnost Renault ČR, a.s. uplatňuje v celé své obchodní síti autorizovaných prodejců své závazky. Ty jsou platné pro celou obchodní síť Renault i Dacia v celé České republice.
Pravidelné servisováni je zárukou dlouhodobé spolehlivosti a bezpečnosti automobilu, což je důvodem specifikace servisních intervalů. Prováděné úkony v rámci servisních intervalů se mohou lišit podle času a najetých kilometrů, některé náhradní díly je třeba měnit častěji a jejich opotřebení není závislé na počtu ujetých kilometrů. Dobrým příkladem je olej. Jeho ochranné vlastnosti jsou základem pro motor, ale svoji funkci plni jen určitý čas, zejména pokud řidič jezdí krátké trasy s velkým množstvím zastávek. Ostatní systémy, které se spoléhají na maziva a díly které podléhají časovému opotřebeni, zahrnují manuální či automatickou převodovku, brzdový systém, olej, palivové a vzduchové filtry.
Cílem Renaultu není jen prodat zákazníkovi vozidlo, ale zprostředkovat mu spokojnost také servisováním vozidla. Používáni nesprávných náhradních dílů, maziv, či chemikálií, může vyústit do zhoršeného výkonu vozidla.
V servisech Renault a Dacia zákazník najde registrované neustále školené techniky (COTECH). Tito technici používají specializované servisní nástroje, jako například Clip, moderní diagnostický nástroj Renaultu, který diagnostikuje incidenty a umožňuje „cotechům“ přeprogramovat elektronické systémy vozidla podle specifických potřeb řidiče, jako například elektronický palivový injekční systém, pro-aktívní automatická převodovka, elektronické ABS, imobilizér či bezpečnostní prvky.
Poprodejní služby
Dnešní zákazník pracuje s informací o „nepovinnosti“ realizovat předepsaný servis a údržbu u autorizovaných prodejců a v autorizovaných servisech. Také všeobecné povědomí o službách a cenách autorizovaných servisů není pravidelným návštěvám značkových servisů nakloněné. Zákazníci mylně předpokládají drahé náhradní díly, či vysokou cenu práce.
Servisní náklady
Strategie značek Renault a Dacia v oblasti poprodejních služeb spočívá především v transparentnosti – at´ již se jedná o oblast cen, kvality či jiných aktivit. Zákazník je již při nákupu vozidla seznámen s náklady na jeho údržbu (viz. dokument TCO), kde mu prodejce detailně ukáže, kolik ho bude stát servis jeho vozidla.
Politika výrobce v oblasti prodeje či poprodeje je nastavena tak aby klient vnímal Renault jako seriózní značku a vozidla Dacia kromě toho i jako ekonomickou značku. Tato politika se promítá do nižších cen pravidelného servisu a celkových servisních nákladů u vozidel Dacia v porovnání se značkou Renault.
Příklad nákladů na pravidelný předepsaný servis výrobcem u motorizací 1.2 16V a 1.5 dCi :
Údržba | Renault Clio | Dacia Sandero | Rozdíl |
1.1 16V | 21 108 Kč | 15 527 Kč | -26 % |
1.5 dCi | 23 208 Kč | 18 887 Kč | -19 % |
Údržba: 5 let nebo do 100 000 km
Hlavním prvkem, který má vliv na rozdíl cen u pravidelného servisu je například nižší cena motorového oleje pro vozidla/motory Dacia. Pro motory montované do Dacie je norma předepsaného oleje více univerzální, což znamená lepší dostupnost a konkurence na trhu, což má za výsledek nižší cenu.
V rámci údržby a ostatních mechanických oprav autorizované servisy mají diferencovanou hodinovou mechanickou sazbu, kde sazba Dacia je minimálně o 20 % nižší než u Renaultu. To ve výsledku přináší konečný efekt v podobě nízké ceny za servis.
Pro obě značky platí, že v průběhu výběru a nákupu vozidla a taktéž do jednoho roku od prodeje je možné získat předepsanou údržbu za zvýhodněnou cenu v porovnání s deklarovanými náklady. Řešením je předplacená servisní smlouva Service Pack, která obsahuje výrobcem předepsané servisní prohlídky podle programu údržby a rozšíření asistenčních služeb COMFORT ASSISTANCE.
Koupí servisní smlouvy Service Pack zákazník získá:
. jistotu konečné ceny, která se nebude měnit za předepsané prohlídky vozidla, bez ohledu na vývoj cen náhradních dílů a cen v průběhu platnosti smlouvy
. úsporu nákladů již od momentu nákupu smlouvy, protože cena je výhodnější v porovnání s cenami náhradních dílů, náplní a práce, které platí dnes
. zhodnoceni vozidla v případě jeho prodeje, nevyčerpaná část servisní smlouvy přechází automaticky na nového majitele
1.rozšířeni asistenčních služeb: produkt Comfort Assistance po celou dobu trvání smlouvy
2.vybití autobaterie
3.ztráty nebo uzamknutí klíčů uvnitř vozidla
4.nedostatku nebo záměny paliva
5.zamrznutí paliva, přimrznutí ruční brzdy
Paušální ceny – Transparentní nabídka
V případě, že si zákazník nezakoupí servisní smlouvu, může zjistit přesnou cenu servisních operací pomocí paušálních cen, které zjednodušují nabídku a orientaci zákazníka.
Paušální cena = již předem známa a garantovaná cena pro klienta za vybrané servisní úkony (u patricip. dealerů)
Transparentní stavba paušálních cen
Cena materiálu + časová norma výrobce na daný úkon = konečná cena pro zákazníka
Klient si může lehce spočítat náklady na údržbu na několik let dopředu
Paušální ceny jsou připravené pro 80 % vozového parku (Twingo, Clio, Thalia, Captur, Mégane, Fluence, Scénic) a 100% Dacia (Sandero, Logan, Duster, Lodgy, Dokker)
V nabídce je 25 konkrétních paušálních cen se zaměřením na tyto úkony:
. Servisní úkony spojené s předepsanou údržbou vozu
. Výměna palivového filtru
. Výměna brzdové kapaliny
. Výměna chladicí kapaliny
. Výměna rozvodů
. Výměna předních brzdových deštíček
Příklad nových paušálních cen pre Renault Mégane s rokem výroby 2012 a novější (jednotlivé částky se u finálního produktu paušálních cen mohou lišit):
Operace | Renault Mégane 1.6 16V |
Servis A | 1 290 Kč |
Servis B | 3 390 Kč |
Servis C | 5 590 Kč |
Výměna brzdové kapaliny | 890 Kč |
Výměna chladicí kapaliny | 1 390 Kč |
Výměna rozvodů | od 9 890 Kč |
Výměna př. Brzd. Destiček | 2 390 Kč |
Servis A = prohlídka A + výměna pyl. filtru
Servis B = prohlídka B + výměna oleje
Servis C = prohlídka B + výměna oleje + vzduch. filtru + zapal. Svíček
Dacia Duster, rok výroby 6/2011 a novější (jednotlivé částky se u finálního produktu paušálních cen mohou odlišovat):
Operace | Dacia Duster 1.6 16V |
Roční servisní prohlídka od RV 6/2011 | 1 690 Kč |
Výměna pylového filtru | 590 Kč |
Výměna vzduchového filtru | 790 Kč |
Výměna zapalovacích svíček | 1 190 Kč |
Výměna brzdové kapaliny | 550 Kč |
Výměna chladicí kapaliny | 1 190 Kč |
Výměna rozvodů | od 8 690 Kč |
Výměna př.brzd.destiček | od 1790 Kč |
Paušální ceny nabízí též řešení pro vozy starší 5 let (program Servis 5+) kde je poskytnutá sleva 20%
Program servis 5+
Renault si rovněž plně uvědomuje požadavky zákazníků se staršími vozy, kde je potřeba přizpůsobit cenu údržby či opravy nižší zůstatkové hodnotě vozu. Proto v červnu 2011 spustil speciální dlouhodobý program Servis 5+ zaměřený na starší vozy. Díky tomuto programu zákazník ušetří při mechanických operacích minimálně 20 % nákladů na údržbu vozidla při současném využití komplexnosti služeb značkového servisu.
Do programu SERVIS 5+ mohou být zařazeny všechny vozy Renault a Dacia starší 5 let, přičemž o stáří vozidla rozhoduje rok první registrace, který je prostě ověřitelný jak zákazníkem, tak i dealerem podle technického průkazu. Rozdíl mezi aktuálním kalendářním rokem a rokem první registrace musí být minimálně 5. Pro rok 2014 jsou tedy do programu SERVIS 5+ zahrnuty všechny vozy s rokem první registrace v roce 2009 a starší.
Aktuálně program Servis 5+ v rámci dealerské sítě Renault ČR využívá ročně již více než 20 000 zákazníků, kteří profitují z úspory nákladů díky nižší hodinové sazbě a použití specifické alternativní řady originálních náhradních dílů pro starší vozy Motrio nebo repasovaných dílů. Jejich ceny jsou minimálně o 20 % nižší než odpovídající originální náhradní díl. Neexistuje-li pro danou mechanickou operaci díl v řadě Motrio nebo v repasovaných dílech, je poskytnuta sleva 20% z doporučené ceny originálního dílu.
V rámci nabídky programu SERVIS 5+ má zákazník dále možnost využít aktuální akční sezónní nabídku produktů a služeb, atraktivní ceny pneumatik prémiových i ekonomických značek a program slev pro větší karosářské opravy vozidel.
Více informací k programu SERVIS 5+ spolu s aktuální akční sezónní nabídkou se zákazníci dozvědí na stránkách www.servis5plus.cz
Pro nově registrované zákazníky je navíc připraven dárek v podobě prohlídky vozu za 1 Kč.
Příklad cen s DPH vybraných operací Thalia 1.2i 16V :
Výměna předních brzdových destiček - 1.190 Kč
Prohlídka s výměnou oleje MOTRIO 10W40 - 1.290 Kč (Zajímavou alternativou je také výměna oleje s využitím “Balíčku Motrio” za 990 Kč, ke kterému zákazník navíc získá 2 litry vody do ostřikovačů)
Originální náhradní díly
Na každý originální náhradní díl je poskytnuta záruka 1rok. Více jak 90 % hmotnosti originálních náhradních dílů může byť recyklovaných.
Alternativní řada dílů pro starší vozy
Renault nabízí alternativní řadu náhradních dílů určených především pro starší vozidla, které představují cenově výhodnější variantu s ohledem na zůstatkovou hodnotu vozu.
MOTRIO
Produkty Motrio jsou alternativní řadou nových náhradních dílů pro starší vozy Renault a Dacia. Tyto díly ocení především majitelé vozidel, kteří chtějí snížit náklady na údržbu svého vozu při zachování profesionality autorizovaného servisu a vysoké kvality použitých náhradních dílů.
Náhradní díly řady Motrio jsou k dispozici pro všechny modely vozidel Renault a Dacia, které se v současné době již nevyrábějí, nebo jejichž výroba začala před více než pěti lety v případě značky Renault a před více než 3 roky u vozů Dacia.
Motrio nabízí nižší cenu při zachování kvality. Při výrobě všech produktů Motrio jsou kladeny stejné požadavky na bezpečnost a funkčnost jako u originálních dílů Renault. Produkty Motrio plně odpovídají kvalitativním standardům stejně jako originální díly a vztahuje se na ně i stejná záruka. Cena dílů Motrio je minimálně o 20 % nižší než cena originálních produktů Renault.
Sortiment náhradních dílů Motrio zahrnuje 40 produktových řad. Celkově je tak v nabídce více než 6 000 produktů řady běžného opotřebení a univerzálních produktů, mezi kterými jmenujme například motorový olej, provozní kapaliny, veškeré filtry, brzdové systémy, tlumiče pružení, autobaterie, svíčky, žárovky, rozvody, vodní čerpadla a další.
REPASOVANÉ DÍLY
Další cenově výhodnou alternativou pro starší vozy jsou repasované díly. Původní měněný díl je vrácen do procesu recyklace, což pozitivně ovlivňuje spotřebu materiálu, a tedy i cenu repasovaných dílů, která je až o 50 % nižší než originální náhradní díl. Standardní repasované díly však zároveň splňují normy kvality Renault a jsou kryty stejnou zárukou jako originální náhradní díly.
Produktová řada zahrnuje především náhradní díly určené pro mechanické opravy vozidla jako např. motor, převodovka, startér, alternátor, turbodmychadlo, vstřikovací čerpadlo a vstřikovače, mechanismus řízení, poloosy, spojkové sety, kompresory klimatizace apod.
Renault 4.12.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout