Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ZOE ujede skoro 400 kilometrů

V současné době nabízí Renault na českém trhu čtyři elektrické modely – Twizzy, ZOE, Kangoo a Master. Právě s nejnovějším přírůstkem, kterým je model ZOE, byli novináři seznámeni stylově. V bývalé kabelárně v pražských Holešovicích.

Z výše uvedených modelů je Renault ZOE pro francouzského výrobce nejdůležitější a také nejúspěšnější. Dnes je neprodávanějším elektrickým automobilem v Evropě. Počty prodejů dvou generací přesáhly 200 tisíc vozů. Každý šestý automobil s elektrickým pohonem byl v Evropě model ZOE. Na francouzském trhu, ale překvapivě i německém, je nejprodávanější ze všech elektromobilů.

Vývoj jde kupředu, zatímco první generace v roce 2012 ujela 150 kilometrů, druhá s motorem vlastní konstrukce a silnější baterií pak už přes 300 kilometrů. A třetí generace dosáhne v reálném provozu takřka čtyř stovek kilometrů.

Z technického hlediska nový model ZOE nabízí autonomii s baterií o kapacitě 52 kWh, která se vyznačuje dojezdem 395 kilometrů v cyklu WLTP, a více možností v oblasti dobíjení, a to díky zavedení dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Současně přináší ještě více radosti z řízení díky výkonnější motorizaci s výkonem 100 kW.

Nové ZOE se vyznačuje novou maskou ve stylu Renaultů, novými full LED světlomety už od základu. Novinkou jsou mlhovky a širší maska chladiče dostala kovový dekor. V budoucnu přibude ještě radar pro nouzové brzdění. Křivky výrazněji tvarované kapoty směřují do středu přední masky. Nové boční větrací otvory podporují cirkulaci proudu vzduchu na úrovni přední masky a přispívají k lepší aerodynamice. Logo ukrývá zástrčku na nabíjení typu 2 a nově navíc konektor pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC) s výkonem až 50 kW, který rozšiřuje paletu možností známou již z poslední generace se střídavým proudem (AC).

Také zadní světla používají full LED technologii. Vpředu i vzadu jsou kotoučové brzdy a nová kola od 15 do 17 palců. Podle zvoleného průměru kol, dosáhne v reálném provozu 395 km s koly 15“, respektive 360 km se 17“.

V interiéru upoutá nový přístrojový štít 10palců, nový volant s původem v Cliu nebo volič režimů futuristického tvaru. Nové ZOE představuje nový způsob řízení, díky kterému řidič téměř nepotřebuje používat brzdový pedál. Když aktivuje režim B, vozidlo zpomaluje razantněji po uvolnění pedálu plynu. Režim B zjednodušuje řízení, zejména ve městě nebo při zpomalování. Řidič může volicí pákou podle přání přepínat mezi režimy D a B díky e-shifteru.
Dotyková multimediální obrazovka o úhlopříčce 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou. Multimediální systém EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času a kilometrů do nabití. Umožňuje propojení se smartphonem pomocí Apple CarPlay a Android Auto.

V interiéru byly použity nové recyklovatelné materiály. Skupině Renault a jejím partnerům se například podařilo využít původní proces mykání pro výrobu inovované tkaniny z recyklovaných materiálů pocházejících z automobilového průmyslu. Na základě principů udržitelné ekonomiky vůz využívá v průměru 50 % z recyklovaných potahů a bezpečnostních pásů a 50 % z vláken recyklovaných plastových lahví (PET).

Akustická vrstva předního skla a další vylepšení, jako silnější těsnění a odhlučnění dveří, pod předními sedadly a na úrovni příčky oddělující prostor motoru, omezují rušivý hluk zvenčí.


Dojezd a dobíjení

Nové ZOE využívá baterii Z.E. 50, která zajistí dojezd až 395 kilometrů WLTP. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, které doplňuje soubor možností dobíjení střídavým proudem doma nebo na veřejném místě. S 52 kWh baterii Z.E. 50 ujede až 395 kilometrů WLTP, tedy až o 25 % více.

Energetická kapacita se neprojevila na velikosti baterie, a pohodlí tak zůstalo zachováno. Nová baterie Z.E. 50 umožňuje dodávat větší proud se výrazně podílí na výkonu nového motoru R135.

Díky své schopnosti vytěžit maximum z každého terminálu střídavého proudu až do 22 kW je ZOE nejrychleji nabíjeným elektrickým vozidlem na dobíjecích místech, které jsou běžné zejména ve veřejném prostoru. A to díky nabíječce Caméléon.

Nové ZOE nyní obsahuje nabíječku určenou k dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato jedinečná a 100 % vlastní konstrukce Renault je instalovaná mezi skupinou elektrického motorového pohonu a baterií a umožňuje vozidlu nabíjení až do 50 kW na terminálech DC.
Při uvedení na trh v roce 2012 první ZOE s baterií 22 kWh již umožňovala okolo 150 kilometrů dojezdu. V roce 2016 Renault představil druhou generaci ZOE. S baterií Z.E. 40 o 41 kWh umožnilo zdvojnásobit dojezd vozidla až na 300 kilometrů.

Renault rovněž přestavěl vnitřní architekturu baterie, snížil její hmotnost a zatížení konstrukčních prvků a uvolnil tak maximální objem pro buňky. Tato nová vnitřní architektura navíc zachovává všechny výkonové parametry baterie (odolnost vůči nárazu, chlazení vzduchem apod.) a reaguje na technické komplikace související s výkonem dobíjení, který nyní dosahuje 50 kW.

Nové ZOE poskytuje jeden z nejlepších poměrů na trhu mezi kapacitou baterie a ujetou vzdáleností.

Každá fáze zpomalení přispívá k dobití baterie díky konverzi kinetické energie na elektrickou. Zabudování odpojeného brzdového pedálu umožňuje využít možnosti rekuperačního brzdění, na rozdíl od mechanického působení brzdy, které odvádí energii ve formě tepla.


Kombinovaná zásuvka

Pod krytem dobíjení je nyní ukrytá trochu větší kombinovaná zásuvka (CCS Combo). Skládá se ze standardní evropské zásuvky Typ 2 (Mennekesú doplněné dvoukolíkovým konektorem pro dobíjení stejnosměrným proudem. Centrální umístění zásuvky umožňuje zapojení zejména u veřejných dobíjecích stanic, které mají svůj vlastní kabel.


Zásuvka typu 2 pro dobíjení AC…

Zásuvka typu 2 a nabíječka Caméléon vždy odpovídají každodennímu použití. Doma, v práci, na parkovišti obchodního centra nebo na veřejné silnici umožňují flexibilní dobíjení, protože pokrývá všechny dostupné možnosti od domácí zásuvky na 2,3 kW až po nejrychlejší dobíjecí stanici na 22 kW.


Potěšení z řízení


Renault nabízí dvě motorizace: motor 80 kW (R110) byl uveden v předchozí generaci, zatímco nová je varianta 100 kW (R135). Bylo využilo nové baterie se zvýšenou kapacitou k co nejlepšímu využití motoru.
ZOE je rovněž vybaveno motorem R135, který s točivým momentem 245 Nm, umožňuje zrychlit z 80 na 120 km/h pouze za 7,1 sekund, což je o 2,2 sekundy lepší než s motorem R110. Z 0 na 100 km/h zrychlí pod 10 sekund. Kromě toho je nejvyšší rychlost zvýšena na 140 km/h.

Asistenční systémy řízení


ZOE je modernější a umožňuje zejména zavést soubor senzorů a automatizací, které jsou nezbytné pro nové systémy podpory řízení, tzv. ADAS Jejich účelem je lépe informovat řidiče, zjednodušit řízení, zejména parkovací manévrování, a posílit bezpečnost.:
Rozpoznávání dopravních značek
Automatické přepínání dálkových světel
Upozornění mrtvého úhlu Elektronická parkovací brzda s funkcí Auto-Hold
Varování při překročení rychlosti
Automatické nouzové brzdění (k dispozici později)
Upozornění na opuštění jízdního pruhu
Asistent pro jízdu v pruhu Easy Park Assist
Přední, zadní a boční parkovací senzory
Automatická parkovací brzda


Ceny
R 110 Z.E. 52 kWhLife695 000 Kč
R 110 Z.E. 52 kWhZEN735 000 Kč
R 135 Z.E. 52 kWhZEN760 000 Kč
R 135 Z.E. 52 kWhZEN785 000 Kč


Jedná se o akční ceny s ekologickým bonusem od Renaultu ve výši 140 000 Kč.



Renault + JL 12.2.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar