Renault Twizy - elektricky po městě
Definitivní podobu Twizy představil Renault vloni na pařížském autosalonu a je dalším příkladem strategie Renaultu d názvem Drive the change. Renault tímto zajímavým vozítkem objevil nový způsob jízdy po městě – stoprocentně elektrický, stylový, novým tvarem a bezpečný.
Podobně jako v případě modelů Fluence Z.E nebo Kango Z.E. si také majitelé Twizy budou moci akumulátory pronajímat. Měsíční poplatek činí 45 eur, včetně daně při ročním ujetí 7500 kilometrů, což pokryje potřeby většiny motoristů. Provozní náklady (pojištění, údržba, pronájem baterie a elektrická energie při dobíjení) jsou o 15 procent nižší než u tříkolového skútru.
Testy v pařížských ulicích prokázaly, že řidič ušetří ve městě v průměru 25 procent času, což představuje úsporu více než sedmi minut při jízdě, která by s městským miniautomobilem typu Smart trvala v průměru 30 minut.
Twizy jezdí po městě bezpečně a rychleji. K tomu mu pomáhají neobvyklé tvary a kompaktní rozměry, ulehčující parkování. S délkou na úrovni motocyklu s Twizy zaparkujete mnohem lépe než s miniautem. Například ve Francii lze dokonce stát kolmo k obrubníku. Průměr otáčení 3,4 metru zaručuje větší agilitu a jednoduché parkování. Například i nejlepší městský mini auto potřebuje při otočení o 180 stupňů o celý metr širší vozovku než Twizy.
Karosérii tvoří bezpečnostní buňka, chránící řidiče i cestující. V případě čelního nárazu deformační zona absorbuje energii nárazu. Twizy je vybaven airbagem řidiče, čtyřbodovým bezpečnostním pásem pro přední sedadlo a tříbodovým pro zadní. Dostatečná brzdění zajišťují kotoučové brzdy.
Všestranně použitelný vak s objemem 50 litrů, který doplňuje zabudovaný odkládací prostor s kapacitou 63,3 litru, je umístěn na místě spolujezdce. Před špatným počasím a chladem chrání posádku, podobně jako na skútru, kryt zakrývající nohy řidiče od kotníků po pás a nohy zadního spolujezdce. Zadní parkovací senzory zabudované do nárazníku zjednodušují parkovací manévry
Twizy je kompatibilní se všemi typy dobíjecích stanic. Úplné nabití akumulátorů z domácí zásuvky a kabelem uloženým v přední části trvá 3,5 hodiny. Řidiči mohou mít různé adaptéry, které umožní připojit Twizy ke všem typům veřejných a soukromých nabíjecích stanic.
Dojezd ve standardním cyklu je sto kilometrů. Při každodenním používání se může dojezd pohybovat mezi 55 až 115 km podle jízdních podmínek. Dojezd ovlivňují především styl jízdy (ekologický, normální nebo sportovní) a hustota provozu. Informační displej ukazuje stav nabití akumulátoru, digitální „ekonoměr“ zase okamžitou spotřebu energie a aktivaci rekuperační energie.
Renault oznámil, že Twizy začne prodávat koncem roku 2011 za ceny srovnatelné s tříkolovými skútry.
JL,5.6.2011
Testy v pařížských ulicích prokázaly, že řidič ušetří ve městě v průměru 25 procent času, což představuje úsporu více než sedmi minut při jízdě, která by s městským miniautomobilem typu Smart trvala v průměru 30 minut.
Twizy jezdí po městě bezpečně a rychleji. K tomu mu pomáhají neobvyklé tvary a kompaktní rozměry, ulehčující parkování. S délkou na úrovni motocyklu s Twizy zaparkujete mnohem lépe než s miniautem. Například ve Francii lze dokonce stát kolmo k obrubníku. Průměr otáčení 3,4 metru zaručuje větší agilitu a jednoduché parkování. Například i nejlepší městský mini auto potřebuje při otočení o 180 stupňů o celý metr širší vozovku než Twizy.
Karosérii tvoří bezpečnostní buňka, chránící řidiče i cestující. V případě čelního nárazu deformační zona absorbuje energii nárazu. Twizy je vybaven airbagem řidiče, čtyřbodovým bezpečnostním pásem pro přední sedadlo a tříbodovým pro zadní. Dostatečná brzdění zajišťují kotoučové brzdy.
Všestranně použitelný vak s objemem 50 litrů, který doplňuje zabudovaný odkládací prostor s kapacitou 63,3 litru, je umístěn na místě spolujezdce. Před špatným počasím a chladem chrání posádku, podobně jako na skútru, kryt zakrývající nohy řidiče od kotníků po pás a nohy zadního spolujezdce. Zadní parkovací senzory zabudované do nárazníku zjednodušují parkovací manévry
Twizy je kompatibilní se všemi typy dobíjecích stanic. Úplné nabití akumulátorů z domácí zásuvky a kabelem uloženým v přední části trvá 3,5 hodiny. Řidiči mohou mít různé adaptéry, které umožní připojit Twizy ke všem typům veřejných a soukromých nabíjecích stanic.
Dojezd ve standardním cyklu je sto kilometrů. Při každodenním používání se může dojezd pohybovat mezi 55 až 115 km podle jízdních podmínek. Dojezd ovlivňují především styl jízdy (ekologický, normální nebo sportovní) a hustota provozu. Informační displej ukazuje stav nabití akumulátoru, digitální „ekonoměr“ zase okamžitou spotřebu energie a aktivaci rekuperační energie.
Renault oznámil, že Twizy začne prodávat koncem roku 2011 za ceny srovnatelné s tříkolovými skútry.
JL,5.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout