Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Twingo GT s koncepcí vše vzadu

Téměř před dvaceti lety rozvinula sportovní divize Renault Sport know-how v oblasti sportovních vozů. Společným bodem verzí R.S. a GT odvozených od vozů TWINGO, CLIO a MEGANE byl pohon předních kol s motorem uloženým vpředu. Třetí generace Twinga přinesla vývojovým inženýrům odlišný úkol!

„Vývoj automobilu s motorem uloženým vzadu představoval pro divizi Renault Sport výzvu kvůli velmi odlišnému dynamickému chování vozů s poháněnými předními koly, na které se při vývoji obvykle soustředíme. TWINGO GT je vyvážený vůz poskytující zábavu při řízení zvláště s dvouspojkovou převodovkou EDC,“ řekl Patrice Ratti – generální ředitel divize Renault Sport Cars

Ačkoliv TWINGO sdílí architekturu s některými sportovními vozy, které se zapsaly do historie sportovní divize Renault Sport, jako například R5 Turbo nebo Clio V6, přesto nadále zůstává malým městským vozem zaměřeným na ovladatelnost a pohodlí. Tříválcový motor umístěný mezi zadními koly s náklonem 49 stupňů z důvodu kompaktnosti vyplňuje veškerý dostupný prostor.

Motoráři divize Renault Sport pracovali na optimalizaci nejvýkonnějšího motoru dostupného na modelu TWINGO – TCe o objemu 898 cm3.

Charakteristickým rysem je otvor pro vstup vzduchu na levém zadním blatníku, který nahrazuje původní vstup vzduchu umístěný v podběhu kola. Tato úprava má zásadní význam pro lepší výkonové parametry motoru, protože teplota vzduchu nasávaného turbokompresorem je nižší přibližně o 12 %. Tento přívod vzduchu v kombinaci s potrubím o větším průměru rovněž umožňuje zvýšení průtoku paliva o 23 %.

Pro využití čerstvého vzduchu byly zvýšeny otáčky turbokompresoru. Benzinové čerpadlo bylo speciálně navrženo za účelem zvýšení průtoku paliva a stejně je tomu i u vodního čerpadla, které optimalizuje chlazení mechanických součástí.

Specifickou úpravou prošlo i výfukové potrubí s novou kalibrací průtoku vzduchu a protitlaku a také dostalo tlumič se dvěma koncovkami. Po úpravě motoru dosahuje výkon 110 k s maximálním točivým momentem 170 Nm.


Podvozek se podobně jako motor od původní architektury příliš neliší. Nové tlumiče jsou kombinované s původními pružinami, ale s tužším nastavením. Přední stabilizátor je rovněž nahrazen typem o větším průměru. TWINGO GT je stabilní díky sníženému podvozku o 20 mm, než má TWINGO, a díky 17“ diskům z lehkých slitin v designu Twin’Run s pneumatikami Yokohama BluEarth.
Úpravy se dotkly i oblasti elektroniky s novým kalibrováním dynamické kontroly stability (ESP). „Upřednostňovali jsme trakci při dynamickém stylu jízdy s ohledem na nové charakteristiky podvozku a pneumatik, ale nikdy to nebylo na úkor bezpečnosti,“ vysvětlil Matthieu Métivier, inženýr syntézy jízdních vlastností pro TWINGO GT. „Konkrétně řidič, který silně sešlapává plynový pedál při výjezdu z ostré zatáčky, pocítí mírné vychýlení, než systém ESP nasměruje vůz do požadovaného směru. Využíváme tak chování typické pro pohon zadních kol s motorem uloženým vzadu.“ TWINGO GT doladili zkušební jezdci sportovní divize Renault Sport stejně jako u všech řad R.S. a GT.

TWINGO GT dosahuje vynikajícího poměru hmotnosti a výkonu – 8,5 kg/k ve srovnání s 9,8 kg/k u vozu TWINGO II GT. Toto snížení se projevuje úžasnými výkonovými parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za méně než deset sekund. Akcelerace 80 až 120 km/h za méně než 9 s rovněž patří k nejlepším v jeho kategorii.

Tuhý podvozek zajišťuje přesné řízení a vysokou úroveň spolehlivosti. Naklánění vozu TWINGO GT umožňuje rychlejší a snadný průjezd zatáčkami.

 Zábavné TWINGO GT vás potěší již na první pohled. Pečlivě vyplněné podběhy kol díky 17“ diskům kol z lehkých slitin a snížení světlé výšky vytvářejí vizuální harmonii s puncem sportovního stylu.Design disků kol z lehkých slitin pochází z konceptu Twin’Run, který byl předobrazem sériové verze modelu TWINGO.

Dalšími charakteristickými prvky jsou přívod vzduchu, difuzor na zadním nárazníku, který byl přepracován pro integrování dvou koncovek výfuku, a označení Renault Sport umístěná na bocích a na zadní části.

Barevné provedení interiéru ladí s exteriérem. Decentní oranžové prvky oživují čalounění sedadel v kombinaci kůže / látka, střed volantu a manžeta řadicí páky. TWINGO GT díky dveřním prahům s označením Renault Sport, hliníkovým pedálům a hlavici řadicí páky ze slitiny Zamac stále okouzluje a zve na silnici!

Cena verze s přímo řazenou převodovkou je 342 900 Kč, za dvouspojkovou si připlatíte 33 000 Kč.





Renault 24.5.2018


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar