Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Twingo GT s koncepcí vše vzadu

Téměř před dvaceti lety rozvinula sportovní divize Renault Sport know-how v oblasti sportovních vozů. Společným bodem verzí R.S. a GT odvozených od vozů TWINGO, CLIO a MEGANE byl pohon předních kol s motorem uloženým vpředu. Třetí generace Twinga přinesla vývojovým inženýrům odlišný úkol!

„Vývoj automobilu s motorem uloženým vzadu představoval pro divizi Renault Sport výzvu kvůli velmi odlišnému dynamickému chování vozů s poháněnými předními koly, na které se při vývoji obvykle soustředíme. TWINGO GT je vyvážený vůz poskytující zábavu při řízení zvláště s dvouspojkovou převodovkou EDC,“ řekl Patrice Ratti – generální ředitel divize Renault Sport Cars

Ačkoliv TWINGO sdílí architekturu s některými sportovními vozy, které se zapsaly do historie sportovní divize Renault Sport, jako například R5 Turbo nebo Clio V6, přesto nadále zůstává malým městským vozem zaměřeným na ovladatelnost a pohodlí. Tříválcový motor umístěný mezi zadními koly s náklonem 49 stupňů z důvodu kompaktnosti vyplňuje veškerý dostupný prostor.

Motoráři divize Renault Sport pracovali na optimalizaci nejvýkonnějšího motoru dostupného na modelu TWINGO – TCe o objemu 898 cm3.

Charakteristickým rysem je otvor pro vstup vzduchu na levém zadním blatníku, který nahrazuje původní vstup vzduchu umístěný v podběhu kola. Tato úprava má zásadní význam pro lepší výkonové parametry motoru, protože teplota vzduchu nasávaného turbokompresorem je nižší přibližně o 12 %. Tento přívod vzduchu v kombinaci s potrubím o větším průměru rovněž umožňuje zvýšení průtoku paliva o 23 %.

Pro využití čerstvého vzduchu byly zvýšeny otáčky turbokompresoru. Benzinové čerpadlo bylo speciálně navrženo za účelem zvýšení průtoku paliva a stejně je tomu i u vodního čerpadla, které optimalizuje chlazení mechanických součástí.

Specifickou úpravou prošlo i výfukové potrubí s novou kalibrací průtoku vzduchu a protitlaku a také dostalo tlumič se dvěma koncovkami. Po úpravě motoru dosahuje výkon 110 k s maximálním točivým momentem 170 Nm.


Podvozek se podobně jako motor od původní architektury příliš neliší. Nové tlumiče jsou kombinované s původními pružinami, ale s tužším nastavením. Přední stabilizátor je rovněž nahrazen typem o větším průměru. TWINGO GT je stabilní díky sníženému podvozku o 20 mm, než má TWINGO, a díky 17“ diskům z lehkých slitin v designu Twin’Run s pneumatikami Yokohama BluEarth.
Úpravy se dotkly i oblasti elektroniky s novým kalibrováním dynamické kontroly stability (ESP). „Upřednostňovali jsme trakci při dynamickém stylu jízdy s ohledem na nové charakteristiky podvozku a pneumatik, ale nikdy to nebylo na úkor bezpečnosti,“ vysvětlil Matthieu Métivier, inženýr syntézy jízdních vlastností pro TWINGO GT. „Konkrétně řidič, který silně sešlapává plynový pedál při výjezdu z ostré zatáčky, pocítí mírné vychýlení, než systém ESP nasměruje vůz do požadovaného směru. Využíváme tak chování typické pro pohon zadních kol s motorem uloženým vzadu.“ TWINGO GT doladili zkušební jezdci sportovní divize Renault Sport stejně jako u všech řad R.S. a GT.

TWINGO GT dosahuje vynikajícího poměru hmotnosti a výkonu – 8,5 kg/k ve srovnání s 9,8 kg/k u vozu TWINGO II GT. Toto snížení se projevuje úžasnými výkonovými parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za méně než deset sekund. Akcelerace 80 až 120 km/h za méně než 9 s rovněž patří k nejlepším v jeho kategorii.

Tuhý podvozek zajišťuje přesné řízení a vysokou úroveň spolehlivosti. Naklánění vozu TWINGO GT umožňuje rychlejší a snadný průjezd zatáčkami.

 Zábavné TWINGO GT vás potěší již na první pohled. Pečlivě vyplněné podběhy kol díky 17“ diskům kol z lehkých slitin a snížení světlé výšky vytvářejí vizuální harmonii s puncem sportovního stylu.Design disků kol z lehkých slitin pochází z konceptu Twin’Run, který byl předobrazem sériové verze modelu TWINGO.

Dalšími charakteristickými prvky jsou přívod vzduchu, difuzor na zadním nárazníku, který byl přepracován pro integrování dvou koncovek výfuku, a označení Renault Sport umístěná na bocích a na zadní části.

Barevné provedení interiéru ladí s exteriérem. Decentní oranžové prvky oživují čalounění sedadel v kombinaci kůže / látka, střed volantu a manžeta řadicí páky. TWINGO GT díky dveřním prahům s označením Renault Sport, hliníkovým pedálům a hlavici řadicí páky ze slitiny Zamac stále okouzluje a zve na silnici!

Cena verze s přímo řazenou převodovkou je 342 900 Kč, za dvouspojkovou si připlatíte 33 000 Kč.





Renault 24.5.2018


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar