Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Thalia o krok modernější

Půl milionu prodaných sedanů Thalia (Symbol, Clio Classic) ve 64 zemích je rozhodně pro francouzského výrobce důvodem, aby přišel s lehkou modernizací, pokud chce v tomto úspěchu pokračovat. Připomeňme, že Thalia vychází v podstatě z modelové řady Clio II.

 

Renault Thalia, navazující na předchozí verzi, dostává nyní honosnější a modernější design, aby se více odlišila od Dacie Logan určené pro méně movité zákazníky. Přední část dostala nový lakovaný v odstínu karosérie, čímž získal sedan harmoničtější design. Na faceliftovaném vzhledu se podílí i nová linie mřížky v masce chladiče a lépe zabudované mlhovky. Na zádi se rovněž změnil nárazník a přibylo velké firemní logo v zámku zavazadlového prostoru, stejně jako je u Laguny.

Podle země prodeje a stupně výbavy jsou v barvě karosérie vyvedeny ještě lišty, zpětná zrcátka a kliky, což v celkovém pohledu přináší větší dynamiku. K luxusnímu designu patří hliníková 14" kola s pěti paprsky.

Drobnými změnami prošel také interiér, jehož velikost odpovídá Cliu druhé generace, u něhož pochází také přístrojová deska s bílým podkladem.

V rámci tří úrovní výbavy (Authentique Pack, Expression Confort a Dynamique Confort) jsou nabízeny troje různé potahy - šedý Astramix, modrý Rythme Petit nebo červený Kota Rouge.

Thalia byla vždy vozem, nabízejícím ve své kategorii jeden z nejlepších poměrů cena/komfort/kvalita. Tuto tradici si zachovává a podle země a výbavy může mít palubní počítač, regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna nebo kůží potažený volant či řadicí páku..

V první úrovni výbavy se v horní části středové konzoly objevuje centrální displej, zobrazující čas, vnější teplotu a frekvenci a název zvolené stanice na autorádiu.

Největším tahákem českých motoristů je objem zavazadlového prostoru, jehož 510 litrů řadí vůz na špici své třídy. Po sklopení zadního sedadla lze převážet i objemné předměty. Příjemným detailem je čalounění zavazadlového prostoru kobercem včetně jeho víka.

Pozadu nezůstala ani oblast aktivní a pasivní bezpečnosti, už v nejnižší úrovni Thalia nabízí  ABS, airbagy řidiče i spolujezdce, předpínače pásů a omezovače přítlaku na předních sedadlech.

Pro Českou republiky byly vybrány následující pohonné jednotky

 

Zážehové motory

1.2 16V  - 55 kW (75 k) při 5500/min, 105 N.m při 4250/min,  6 l/100 km,

1.4 16V - 72 kW (100 k) při 6000/min, 127 N.m při 3750/min, 7 l/100 km

 

Vznětový motor

1.5 dCi - 50 kW(68 k) při 4000/min, 160 Nm při 1700/min, 4,5 l/100 km

U nejslabšího motoru 1.2 může řidič využívat až 90 procent točivého momentu od 1750 po 5750/min.  U 1.4 je 90 procent ze 127 Nm  k dispozici v rozmezí 2000 až 5750/min. Díky těmto vlastnostem motoru bylo možné prodloužit 4. a 5. rychlostní stupeň, což zpříjemní cestování na delší vzdálenosti. Verze 1.5 dCi vykazuje točivý moment 160 Nm už od 1500/min, přičemž dosahuje spotřeby 4,5 l/100 km.

Thalia se prodává ve 64 zemích, zejména ve východní Evropě, v Latinské Americe i severní Africe, a nejdůležitějšími trhy jsou Turecko, Brazílie, Rumunsko, Rusko, Alžírsko, Kolumbie a Tunisko. Model je vyráběn od roku 1999 v Turecku a od roku 2000 také v Argentině a Brazílii a od roku 2001 ještě v Kolumbii. Od roku 2002 se Clio montuje i v továrnách firmy Nissan v Mexiku, kde se prodává jako Nissan Platina.

 

Jindřich Lasík, 13.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar