Renault Thalia ještě atraktivnější a elegantnější
Renault předvedl na moskevském autosalónu ve světové premiéře nový Renault Thalia, který nyní přichází také na český trh v ceně od 189 900 Kč za model 1.2 Authentique. Oproti předchozí verzi mu rozhodně nelze upřít podstatně větší míru elegance.
Nový model má především splnit požadavky zákazníků na nejdynamičtěji se rozvíjejících trzích, jako je Rusko a Turecko. Vývoj trval jen 26 měsíců a přišel na 100 milionů eur včetně prostředků investovaných do výrobního závodu.. Díky digitálním vývojovým technologiím bylo dosaženo úspor především v oblasti nákladů a zkrácení termínů jednotlivých fází projektu.
Také podvozek modelu Clio II, skutečný pojem v daném segmentu z hlediska jízdního pohodlí i výkonu, umožnil zkrácení konečných termínů jednotlivých etap vývoje.
Vůz spočívá na 14“ kolech a díky délce 4,26 m a výšce 1,44 m jsou jeho proporce vyvážené. Tvar předních světlometů a zpětná zrcátka v tónu karosérie (kromě základního provedení) umocňují elegantní vzhled přední části.
Na zadní části vozidla našly uplatnění robustní tvary, které vzbuzují dojem vozu vyšší třídy. Zadní nárazník v barvě karosérie a mohutné svítilny tento dojem ještě umocňují. Rafinovanost provedení je podtržená použitím chrómu na dekorativní masce chlazení, na zadním pásu karosérie a na vnějších klikách (podle výbavy).
Interiér se rovněž nese ve znamení atraktivního designu a kvality. Součástí přístrojové desky je otáčkoměr, řada světelných kontrolek a palubní počítač. Volant s chromovaným kruhem (v závislosti na verzi) a sedadlo řidiče jsou výškově nastavitelné.
Nová Thalia vykazuje nízké provozní náklady. Řada motorů nejnovější generace, s nimiž je nabízena, se vyznačuje vysokým výkonem, nízkou spotřebou a ohleduplným přístupem k životnímu prostředí. Pro dosažení nízké spotřeby zapracoval Renault především na aerodynamice a hmotnosti vozu. Verze 1.2 16v/75 k váží pouhých 904 kg.
Nový Renault Thalia se tak podílí na závazku „120 - 140“, který byl vytýčen v rámci plánu Renault Contrat 2009. V něm se Renault zavázal, že od roku 2008 prodá milión vozů s emisemi CO2 pod 140 g/km, z čehož jedna třetina připadne na vozy vykazující emise CO2 nižší než 120 g/km.
U benzinového motoru 1.2 16v řidič může využít 90 % maximálního točivého momentu od 1750 do 5750/min. Vačkový hřídel v hlavě s válečkovými vahadly ventilů se specifickými režimy sání snižuje rychlost volnoběhu na 650/min, což umožňuje snížení spotřeby o 2 až 3 % při jízdě ve městě. U 1.4 16v/100 k lze 90 % točivého momentu využít v rozsahu 2000 až 5750/min. V ČR je k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Rozměry
Podvozek převzatý z Clia II, šířka rozchodu předních kol (1,41 m) a délka rozvoru (2,47 m) jsou zárukou stability a příjemných jízdních vlastností. Přední náprava McPherson s hydraulickým tlumičem a s vinutými pružinami je doplněná stabilizační tyčí, snižující sklon karosérie v zatáčkách. Zadní H náprava s aktivním programovaným řízením je kompaktní a lehká. Pro tlumení vibrací a zajištění jízdního pohodlí je vybavená vertikálně osazenými tlumiči a vinutými pružinami s variabilním odpružením.
Předností sedanu je rovněž zavazadlový prostor o objemu 506 litrů a šířce přes 1,10 m. Široké odkládací boxy najdeme také v předních i zadních dveřích, podle provedení.
Pro zajištění optimální bezpečnosti všech cestujících je sedan vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, z nichž je na prvním místě použití specifických materiálů, jako jsounapř. plechy s vysokou mezí průtažnosti. Tento typ plechů zajišťuje vyšší pevnost karoserie a snížení možnosti její deformace v případě čelního nárazu. Motorový prostor a vnější nosník motoru mají rovněž vylepšenou koncepci. V případě bočního nárazu je posádka chráněna bočními výztužemi v předních a zadních dveřích, které brání proniknutí součástí z motoru do vozidla.Do nového modelu Renault Thalia je sériově montován airbag řidiče a spolujezdce. Tento bezpečnostní prvek může být doplněn dvěma bočními airbag.
Nejlevnější provedení 1.2 Authentique začíná na 189 900 Kč, zatímco cena dieselu 1.5 dCi/65 se pohybuje od 254 900 Kč. Prodej začne 1.listopadu.
JL, 24.10.2008
Také podvozek modelu Clio II, skutečný pojem v daném segmentu z hlediska jízdního pohodlí i výkonu, umožnil zkrácení konečných termínů jednotlivých etap vývoje.
Vůz spočívá na 14“ kolech a díky délce 4,26 m a výšce 1,44 m jsou jeho proporce vyvážené. Tvar předních světlometů a zpětná zrcátka v tónu karosérie (kromě základního provedení) umocňují elegantní vzhled přední části.
Na zadní části vozidla našly uplatnění robustní tvary, které vzbuzují dojem vozu vyšší třídy. Zadní nárazník v barvě karosérie a mohutné svítilny tento dojem ještě umocňují. Rafinovanost provedení je podtržená použitím chrómu na dekorativní masce chlazení, na zadním pásu karosérie a na vnějších klikách (podle výbavy).
Interiér se rovněž nese ve znamení atraktivního designu a kvality. Součástí přístrojové desky je otáčkoměr, řada světelných kontrolek a palubní počítač. Volant s chromovaným kruhem (v závislosti na verzi) a sedadlo řidiče jsou výškově nastavitelné.
Nová Thalia vykazuje nízké provozní náklady. Řada motorů nejnovější generace, s nimiž je nabízena, se vyznačuje vysokým výkonem, nízkou spotřebou a ohleduplným přístupem k životnímu prostředí. Pro dosažení nízké spotřeby zapracoval Renault především na aerodynamice a hmotnosti vozu. Verze 1.2 16v/75 k váží pouhých 904 kg.
Nový Renault Thalia se tak podílí na závazku „120 - 140“, který byl vytýčen v rámci plánu Renault Contrat 2009. V něm se Renault zavázal, že od roku 2008 prodá milión vozů s emisemi CO2 pod 140 g/km, z čehož jedna třetina připadne na vozy vykazující emise CO2 nižší než 120 g/km.
U benzinového motoru 1.2 16v řidič může využít 90 % maximálního točivého momentu od 1750 do 5750/min. Vačkový hřídel v hlavě s válečkovými vahadly ventilů se specifickými režimy sání snižuje rychlost volnoběhu na 650/min, což umožňuje snížení spotřeby o 2 až 3 % při jízdě ve městě. U 1.4 16v/100 k lze 90 % točivého momentu využít v rozsahu 2000 až 5750/min. V ČR je k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory
Typ | 1.2 | 1.4 |
Objem | 1149 | 1390 |
Výkon | 55 (75)/5500 | 72 (100)/6000 |
Toč.moment | 105/4250 | 127/3750 |
Rychlost | 170 | 186 |
Zrychlení | 13,0 | 11,5 |
Spotřeba | 7,7/5,0/5,9 | 9,9/5,4/7,0 |
Vznětové motory
Typ | 1.5 dCI/65 | 1.5 dCi/85 |
Objem | 1461 | 1461 |
Výkon | 47(65)/3750 | 63(85)/3750 |
Toč.moment | 160/1900 | 200/1650 |
Rychlost | 161 | 177 |
Zrychlení | 16,5 | 12,3 |
Spotřeba | 5,7/3,6/4,5 | 5,0/3,9/4,3 |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Rozměry
Délka | 4261 mm |
Šířka | 1940 mm |
Výška | 1439 mm |
Rozvor kol | 2473 mm |
Zav.prostor | 506 l |
Pal.nádrž | 50 l |
Podvozek převzatý z Clia II, šířka rozchodu předních kol (1,41 m) a délka rozvoru (2,47 m) jsou zárukou stability a příjemných jízdních vlastností. Přední náprava McPherson s hydraulickým tlumičem a s vinutými pružinami je doplněná stabilizační tyčí, snižující sklon karosérie v zatáčkách. Zadní H náprava s aktivním programovaným řízením je kompaktní a lehká. Pro tlumení vibrací a zajištění jízdního pohodlí je vybavená vertikálně osazenými tlumiči a vinutými pružinami s variabilním odpružením.
Předností sedanu je rovněž zavazadlový prostor o objemu 506 litrů a šířce přes 1,10 m. Široké odkládací boxy najdeme také v předních i zadních dveřích, podle provedení.
Pro zajištění optimální bezpečnosti všech cestujících je sedan vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, z nichž je na prvním místě použití specifických materiálů, jako jsounapř. plechy s vysokou mezí průtažnosti. Tento typ plechů zajišťuje vyšší pevnost karoserie a snížení možnosti její deformace v případě čelního nárazu. Motorový prostor a vnější nosník motoru mají rovněž vylepšenou koncepci. V případě bočního nárazu je posádka chráněna bočními výztužemi v předních a zadních dveřích, které brání proniknutí součástí z motoru do vozidla.Do nového modelu Renault Thalia je sériově montován airbag řidiče a spolujezdce. Tento bezpečnostní prvek může být doplněn dvěma bočními airbag.
Nejlevnější provedení 1.2 Authentique začíná na 189 900 Kč, zatímco cena dieselu 1.5 dCi/65 se pohybuje od 254 900 Kč. Prodej začne 1.listopadu.
JL, 24.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout