Renault Scénic a Grand Scénic v modelovém roce 2012
Evropská jednička v segmentu kompaktních jednoprostorových vozidel, dvojice Renault Scénic a Grand Scénic, získala začátkem roku omlazený vzhled. Modelová řada Collection 2012 nabízí novou přední část a modernizovaný interiér.
Krátká verze má sportovní úpravu, více lesklého chromu, zejména na předním nárazníku. Dekorační prvky zapadají do linie LED světel pro denní svícení. Také byly přepracovány některé detaily, aby vozidlo působilo robustně. Mřížka nárazníku s efektem žaluzií maskuje chladič.
Grand Scénic má vpředu výraznější horizontální linie. Toto vylepšení ve spojení s podélnými střešními lištami podtrhuje hodnotu jednoprostorového vozidla. Dlouhá verze se vyznačuje větším množstvím vzduchu jdoucího do předního nárazníku a přes střešní lišty.
K dispozici jsou rovněž dva nové odstíny: modrý Bleu Majorelle a granátově červený Rouge Grenat, specifický pro Grand Scénic Collection 2012.
Rovněž kabina získala nový barevný vzhled (béžová barva u verze Expression a Privilège a tmavý karbon u Privilège) a čalounění (nové látkové čalounění, nová kožená sada s pruhy v Alcantaře).
Je nutné poznamenat, že vzhledem k úspěchu speciální série Bose® Edition se tato série stává nedílnou součástí výbavy. Řada se tak rozrůstá o novou vysoce kvalitní verzi kombinující sportovní eleganci a jedinečnou akustickou zkušenost.
Od května 2011 je Scénic vybaven vznětovým čtyřválcem Energy dCi 130 s objemem 1,6 litru a výkonem 130 k. Dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km, což je o 20 % méně oproti 1,9 dCi 130. V roce 2012 bude Scénic nabízen s úplně novým zážehovým motorem Energy TCe 115.
Scénic nabízí dvě technologické novinky umožňující lepší komfort a pohodu: systém Visio System® a asistent rozjezdu do kopce. Jednoprostorové vozidlo prošlo také modernizací multimediálních funkcí se zachováním vybavení, které bylo úspěšné, např. Carminat TomTom® nebo akustický systém Bose®.
Oba modely patří k prvním vozidlům řady Renault využívajícím zařízení Visio System®, který přispívá k posílení bdělosti řidiče a lepšímu nočnímu vidění díky dvěma funkcím. První je upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Druhou jsou automatická dálková světla. Doba používání dálkových světel je více než čtyřnásobná, což představuje větší bezpečnost. Sériově je nabízen mj. asistent rozjezdu do kopce.
Pokud jde o modernizaci multimédií, nové rádio, které sériově nabízí připojení Bluetooth, USB a iPodu, je k dispozici již od úrovně Expression. Vozy si uchovávají výbavu, která až do nynějška přispívala k jejich úspěchu. Sem patří navigační systém Carminat TomTom® nebo přizpůsobitelný a multifunkční barevný TFT displej. Umožňuje včasné automatické a čitelné zobrazení praktických informací.
Kompaktní vozidlo poskytuje aktivní a pasivní bezpečnost na nejvyšší úrovni: automatické rozsvícení světlometů a automatické spuštění stěračů, regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách, bixenonové směrované světlomety s řízením potkávacích světel při průjezdu zatáčkou, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, ESP, ochranný systém Renault 3. generace zahrnující systém proti podklouznutí , dvojitý snímač bočního nárazu a dvouzónové airbagy chránící hrudník, pánev a břišní dutinu.
Scénic nabízí modularitu díky sklopení druhé řady sedadel a předního sedadla spolujezdce. Odebráním sedadel druhé řady (Scénic) nebo třetí řady (Grand Scénic) lze získat větší objem nákladového prostoru. Po odebrání sedadel druhé řady přesahuje objem nákladového prostoru 2000 l.
Průkopník segmentu má tedy za sebou velmi úspěšnou minulost. Scénic, první úspěšné kompaktní jednoprostorové vozidlo, bylo uvedeno na trh v roce 1996. Od té doby byly v továrně Douai vyrobeny tři generace s počtem téměř 4 milionů kusů.
První generace je určitě nejvýznamnější. V letech 1996 až 2003 se prodaly dva miliony vozidel Mégane Scénic. Vozidlo získalo cenu Auto roku 1997. Druhá generace byla uvedena na trh v roce 2003 a zažila uvedení vozidla Grand Scénic na trh (1 500 000 vozidel). Dvojice zažila obnovu v roce 2009 s třetí generací, které se do dneška prodalo přes 450 000 kusů.
JL, 1.3.2012
Grand Scénic má vpředu výraznější horizontální linie. Toto vylepšení ve spojení s podélnými střešními lištami podtrhuje hodnotu jednoprostorového vozidla. Dlouhá verze se vyznačuje větším množstvím vzduchu jdoucího do předního nárazníku a přes střešní lišty.
K dispozici jsou rovněž dva nové odstíny: modrý Bleu Majorelle a granátově červený Rouge Grenat, specifický pro Grand Scénic Collection 2012.
Rovněž kabina získala nový barevný vzhled (béžová barva u verze Expression a Privilège a tmavý karbon u Privilège) a čalounění (nové látkové čalounění, nová kožená sada s pruhy v Alcantaře).
Je nutné poznamenat, že vzhledem k úspěchu speciální série Bose® Edition se tato série stává nedílnou součástí výbavy. Řada se tak rozrůstá o novou vysoce kvalitní verzi kombinující sportovní eleganci a jedinečnou akustickou zkušenost.
Od května 2011 je Scénic vybaven vznětovým čtyřválcem Energy dCi 130 s objemem 1,6 litru a výkonem 130 k. Dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km, což je o 20 % méně oproti 1,9 dCi 130. V roce 2012 bude Scénic nabízen s úplně novým zážehovým motorem Energy TCe 115.
Scénic nabízí dvě technologické novinky umožňující lepší komfort a pohodu: systém Visio System® a asistent rozjezdu do kopce. Jednoprostorové vozidlo prošlo také modernizací multimediálních funkcí se zachováním vybavení, které bylo úspěšné, např. Carminat TomTom® nebo akustický systém Bose®.
Oba modely patří k prvním vozidlům řady Renault využívajícím zařízení Visio System®, který přispívá k posílení bdělosti řidiče a lepšímu nočnímu vidění díky dvěma funkcím. První je upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Druhou jsou automatická dálková světla. Doba používání dálkových světel je více než čtyřnásobná, což představuje větší bezpečnost. Sériově je nabízen mj. asistent rozjezdu do kopce.
Pokud jde o modernizaci multimédií, nové rádio, které sériově nabízí připojení Bluetooth, USB a iPodu, je k dispozici již od úrovně Expression. Vozy si uchovávají výbavu, která až do nynějška přispívala k jejich úspěchu. Sem patří navigační systém Carminat TomTom® nebo přizpůsobitelný a multifunkční barevný TFT displej. Umožňuje včasné automatické a čitelné zobrazení praktických informací.
Kompaktní vozidlo poskytuje aktivní a pasivní bezpečnost na nejvyšší úrovni: automatické rozsvícení světlometů a automatické spuštění stěračů, regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách, bixenonové směrované světlomety s řízením potkávacích světel při průjezdu zatáčkou, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, ESP, ochranný systém Renault 3. generace zahrnující systém proti podklouznutí , dvojitý snímač bočního nárazu a dvouzónové airbagy chránící hrudník, pánev a břišní dutinu.
Scénic nabízí modularitu díky sklopení druhé řady sedadel a předního sedadla spolujezdce. Odebráním sedadel druhé řady (Scénic) nebo třetí řady (Grand Scénic) lze získat větší objem nákladového prostoru. Po odebrání sedadel druhé řady přesahuje objem nákladového prostoru 2000 l.
Průkopník segmentu má tedy za sebou velmi úspěšnou minulost. Scénic, první úspěšné kompaktní jednoprostorové vozidlo, bylo uvedeno na trh v roce 1996. Od té doby byly v továrně Douai vyrobeny tři generace s počtem téměř 4 milionů kusů.
První generace je určitě nejvýznamnější. V letech 1996 až 2003 se prodaly dva miliony vozidel Mégane Scénic. Vozidlo získalo cenu Auto roku 1997. Druhá generace byla uvedena na trh v roce 2003 a zažila uvedení vozidla Grand Scénic na trh (1 500 000 vozidel). Dvojice zažila obnovu v roce 2009 s třetí generací, které se do dneška prodalo přes 450 000 kusů.
JL, 1.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












