Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Scenic a Grand Scenic na českém trhu

Před 20 lety Renault představil první kompaktní MPV na světě, model Scénic, který v roce 1997 získal titul Auto roku. Poté, co se prodalo pět milionů kusů, Renault kompletně přepracoval svoji nabídku v tomto segmentu a přichází se 4. generací.

Nový SCÉNIC, jehož „krátká“ verze byla představena v březnu 2016 na ženevském autosalonu a „dlouhá“ verze v květnu 2016, se pyšní novým designem odlišným od předchozích generací a sází na přitažlivost.

Jedinečnou jednoprostorovou siluetu, která je v porovnání s modelem Scénic 3 o 20 mm širší, má zvýšenou světlou výšku (o 40 mm), větší rozvor a rozchod vpředu i vzadu. Zadní převis je o 16 mm kratší, čímž zvýrazňuje fluidnost siluety. Svažující se panoramatické čelní sklo zajišťuje lepší boční výhled.

Nový SCÉNIC je ve všech verzích vybaven 20“ koly, což je v tomto segmentu premiéra. Kromě unikátní siluety dodávají velká kola modelu dynamický postoj, neboť přispívají k optickému snížení střešní linie.Jedinečný poměr mezi velikostí kol a výškou dveří ke spodní linii oken propůjčuje vozu dynamičnost a vyrovnanost.

Nový SCÉNIC s delším rozvorem (o 32 mm u kratší verze; a o 34 mm u delší verze) nabízí dobrou jízdní stabilitu umocněnou 20 koly (195/55R20) s nejvyšší úrovní kvality v oblasti chování vozu na silnici a brzdění při zachování komfortu cestujících.
Jedinečná velikost kol použitá u celé modelové řady umožňuje vhodně nastavit podvozek, aby byl zajištěn jak komfort, tak i správné jízdní vlastnosti. Inženýři Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vylepšili účinnost pneumatik a konfiguraci podvozku a použili tlumiče s technologií Multi-tuned Valve.

Navzdory větší velikosti nepředstavují 20“ pneumatiky zvýšené pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17“ pneumatik pro Scénic 3 bez ohledu na typ pneumatiky: celoroční, letní nebo zimní pneumatika. Navíc zachování výšky bočnice snižuje riziko poškození ráfku.

Systém One Touch Folding převzatý z Nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla, čímž se dosáhne rovné podlahy. Nový SCÉNIC je jediným vozem v tomto segmentu, ve kterém je možné ovladač aktivovat na dvou různých místech: v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-LINK

Objem zavazadlového prostoru je 506 dm3 dle VDA (572 litrů). Jedná se o největší objem v tomto segmentu a velice příznivou hodnotu v porovnání s objemem 469 dm3, což je průměrná hodnota konkurenčních vozů.

Nový GRAND SCÉNIC v sedmimístné verzi s konfigurací pěti míst nabízí objem 533 dm3 dle VDA (596 litrů), což ho v daném segmentu řadí na 2. místo. Objem zavazadlového prostoru pětimístné verze dosahuje 718 dm3 dle VDA (765 litrů).K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři úložné prostory pod podlahou s celkovým objemem 63 litrů.

V nabídce nechybí adaptivní tempomat: automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost. Systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h. Dále je to systém varování před opuštěním jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru.

Easy Park Assist nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém funguje až do 30 km/h.
Technologie MULTI-SENSE umožňuje zvolit pět režimů jízdy: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.


Systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců je součástí sériové výbavy, což je v segmentu jedinečné. Tento asistent je aktivní při rychlosti v rozsahu 7 až 60 km/h. Analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce a odhaduje jejich dráhu. Upozorňuje řidiče na riziko kolize vozu s chodcem. Automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu v případě bezprostředního rizika kolize s chodcem (pokud řidič na varování nereaguje nebo reaguje nedostatečně).


Nový SCÉNIC přináší i další inovaci: Detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning / TDW), kdy trajektorie vozu je neustále analyzována (algoritmus společnosti Bosch) a v případě anomálie je řidič upozorněn (zobrazením hlášení a zvukovým signálem).


Nový SCÉNIC nabízí 6 dieselových pohonných jednotek spojených s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s dvouspojkovou šest či sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC a dva benzinové pohonné jednotky spojené s šestistupňovou manuální převodovkou.
Benzinový motor Energy TCe 130 díky turbodmychadlu se může pochlubit skvělým výkonem. Je pružný, rychle reaguje již při nízkých otáčkách a dokáže sladit nízkou spotřebu s oceňovaným jízdním zážitkem.

Dieselový motor Energy dCi 160 EDC: Hlavními vlastnostmi tohoto motoru s technologií Twin Turbo a s výkonem 160 k je rychlá odezva, živost a vyváženost. K lepším jízdním vlastnostem také přispívá dvouspojková 6stupňová manuální převodovka EDC. Řízení je dynamické, plynulé a velmi efektivní s výborným poměrem mezi cenou a výkonem.
dieselový motor Energy dCi 130: S konstrukcí zaměřenou na účinnost v každodenním provozu, s výkonem 130 k a s 6stupňovou manuální převodovkou plně uspokojí ty, kterým záleží na ekonomickém provozu a zároveň se nechtějí připravit o potěšení z jízdy.


Renault Scenic

MOTOR LIFEZENINTENSPREMIERE EDITIONBOSE
Energy TCe 115449 900 484 900
Energy TCe 130-494 900 539 900 539 900 579 900
Energy dCi 110544 900589 900589 900
Energy dCi 110 EDC594 900639 900639 900
Energy dCi 130 574 900 619 900 619 900 659 900
Energy dCi 160 EDC734 900



Renault Grand Scenic

MOTORZENINTENSPREMIERE EDITION BOSE
Energy TCe 115499 900
Energy TCe 130509 900554 900554 900594 900
Energy dCi 110559 900604 900604 900
Energy dCi 110 EDC609 900654 900654 900
Energy dCi 130589 900634 900634 900674 900
Energy dCi 160 EDC749 900



Nový SCÉNIC přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru dCi 110 spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 voltů pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu a emise CO2 při zachování jízdních vlastností a pružnosti motoru dCi 110.

Při zpomalení pracuje elektrické zařízení jako generátor, který rekuperuje energii pro palubní síť a nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení se z něj stává elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá motoru spalovacímu. Díky této technologii je v určitém provozním rozsahu zajištěn nárůst točivého momentu až o 15 Nm.

V konečném výsledku umožňuje Hybrid Assist ve srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu a emise CO2 přibližně o 8 až 10 %.

Nový SCÉNIC se stejným motorem tak vykazuje snížení spotřeby z 3,9 litru na 3,5 litru na 100 km a emise CO2 klesly ze 100 gramů na 92 gramů.
Technologie Hybrid Assist je díky autonomii systému jednoduchá; nevyžaduje zásuvku pro dobíjení akumulátoru a je bezúdržbová.
Veškeré zkušenosti, které Renault získal v oblasti elektromobilů, jsou dnes využívány pro technologii Hybrid Assist.

Renault zavedl u stěžejní pohonné jednotky vozu Nový SCÉNIC novou technologii Hybrid Assist, jež je cenově dostupná, a učinil z ní tak inovaci dostupnou co nejširšímu okruhu zájemců.



Renault 3.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar