Renault Scenic a Grand Scenic na českém trhu
Před 20 lety Renault představil první kompaktní MPV na světě, model Scénic, který v roce 1997 získal titul Auto roku. Poté, co se prodalo pět milionů kusů, Renault kompletně přepracoval svoji nabídku v tomto segmentu a přichází se 4. generací.
Nový SCÉNIC, jehož „krátká“ verze byla představena v březnu 2016 na ženevském autosalonu a „dlouhá“ verze v květnu 2016, se pyšní novým designem odlišným od předchozích generací a sází na přitažlivost.
Jedinečnou jednoprostorovou siluetu, která je v porovnání s modelem Scénic 3 o 20 mm širší, má zvýšenou světlou výšku (o 40 mm), větší rozvor a rozchod vpředu i vzadu. Zadní převis je o 16 mm kratší, čímž zvýrazňuje fluidnost siluety. Svažující se panoramatické čelní sklo zajišťuje lepší boční výhled.
Nový SCÉNIC je ve všech verzích vybaven 20“ koly, což je v tomto segmentu premiéra. Kromě unikátní siluety dodávají velká kola modelu dynamický postoj, neboť přispívají k optickému snížení střešní linie.Jedinečný poměr mezi velikostí kol a výškou dveří ke spodní linii oken propůjčuje vozu dynamičnost a vyrovnanost.
Nový SCÉNIC s delším rozvorem (o 32 mm u kratší verze; a o 34 mm u delší verze) nabízí dobrou jízdní stabilitu umocněnou 20 koly (195/55R20) s nejvyšší úrovní kvality v oblasti chování vozu na silnici a brzdění při zachování komfortu cestujících.
Jedinečná velikost kol použitá u celé modelové řady umožňuje vhodně nastavit podvozek, aby byl zajištěn jak komfort, tak i správné jízdní vlastnosti. Inženýři Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vylepšili účinnost pneumatik a konfiguraci podvozku a použili tlumiče s technologií Multi-tuned Valve.
Navzdory větší velikosti nepředstavují 20“ pneumatiky zvýšené pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17“ pneumatik pro Scénic 3 bez ohledu na typ pneumatiky: celoroční, letní nebo zimní pneumatika. Navíc zachování výšky bočnice snižuje riziko poškození ráfku.
Systém One Touch Folding převzatý z Nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla, čímž se dosáhne rovné podlahy. Nový SCÉNIC je jediným vozem v tomto segmentu, ve kterém je možné ovladač aktivovat na dvou různých místech: v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-LINK
Objem zavazadlového prostoru je 506 dm3 dle VDA (572 litrů). Jedná se o největší objem v tomto segmentu a velice příznivou hodnotu v porovnání s objemem 469 dm3, což je průměrná hodnota konkurenčních vozů.
Nový GRAND SCÉNIC v sedmimístné verzi s konfigurací pěti míst nabízí objem 533 dm3 dle VDA (596 litrů), což ho v daném segmentu řadí na 2. místo. Objem zavazadlového prostoru pětimístné verze dosahuje 718 dm3 dle VDA (765 litrů).K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři úložné prostory pod podlahou s celkovým objemem 63 litrů.
V nabídce nechybí adaptivní tempomat: automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost. Systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h. Dále je to systém varování před opuštěním jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru.
Easy Park Assist nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém funguje až do 30 km/h.
Technologie MULTI-SENSE umožňuje zvolit pět režimů jízdy: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.
Systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců je součástí sériové výbavy, což je v segmentu jedinečné. Tento asistent je aktivní při rychlosti v rozsahu 7 až 60 km/h. Analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce a odhaduje jejich dráhu. Upozorňuje řidiče na riziko kolize vozu s chodcem. Automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu v případě bezprostředního rizika kolize s chodcem (pokud řidič na varování nereaguje nebo reaguje nedostatečně).
Nový SCÉNIC přináší i další inovaci: Detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning / TDW), kdy trajektorie vozu je neustále analyzována (algoritmus společnosti Bosch) a v případě anomálie je řidič upozorněn (zobrazením hlášení a zvukovým signálem).
Nový SCÉNIC nabízí 6 dieselových pohonných jednotek spojených s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s dvouspojkovou šest či sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC a dva benzinové pohonné jednotky spojené s šestistupňovou manuální převodovkou.
Benzinový motor Energy TCe 130 díky turbodmychadlu se může pochlubit skvělým výkonem. Je pružný, rychle reaguje již při nízkých otáčkách a dokáže sladit nízkou spotřebu s oceňovaným jízdním zážitkem.
Dieselový motor Energy dCi 160 EDC: Hlavními vlastnostmi tohoto motoru s technologií Twin Turbo a s výkonem 160 k je rychlá odezva, živost a vyváženost. K lepším jízdním vlastnostem také přispívá dvouspojková 6stupňová manuální převodovka EDC. Řízení je dynamické, plynulé a velmi efektivní s výborným poměrem mezi cenou a výkonem.
dieselový motor Energy dCi 130: S konstrukcí zaměřenou na účinnost v každodenním provozu, s výkonem 130 k a s 6stupňovou manuální převodovkou plně uspokojí ty, kterým záleží na ekonomickém provozu a zároveň se nechtějí připravit o potěšení z jízdy.
Renault Scenic
Renault Grand Scenic
Nový SCÉNIC přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru dCi 110 spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 voltů pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu a emise CO2 při zachování jízdních vlastností a pružnosti motoru dCi 110.
Při zpomalení pracuje elektrické zařízení jako generátor, který rekuperuje energii pro palubní síť a nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení se z něj stává elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá motoru spalovacímu. Díky této technologii je v určitém provozním rozsahu zajištěn nárůst točivého momentu až o 15 Nm.
V konečném výsledku umožňuje Hybrid Assist ve srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu a emise CO2 přibližně o 8 až 10 %.
Nový SCÉNIC se stejným motorem tak vykazuje snížení spotřeby z 3,9 litru na 3,5 litru na 100 km a emise CO2 klesly ze 100 gramů na 92 gramů.
Technologie Hybrid Assist je díky autonomii systému jednoduchá; nevyžaduje zásuvku pro dobíjení akumulátoru a je bezúdržbová.
Veškeré zkušenosti, které Renault získal v oblasti elektromobilů, jsou dnes využívány pro technologii Hybrid Assist.
Renault zavedl u stěžejní pohonné jednotky vozu Nový SCÉNIC novou technologii Hybrid Assist, jež je cenově dostupná, a učinil z ní tak inovaci dostupnou co nejširšímu okruhu zájemců.
Renault 3.1.2017
Jedinečnou jednoprostorovou siluetu, která je v porovnání s modelem Scénic 3 o 20 mm širší, má zvýšenou světlou výšku (o 40 mm), větší rozvor a rozchod vpředu i vzadu. Zadní převis je o 16 mm kratší, čímž zvýrazňuje fluidnost siluety. Svažující se panoramatické čelní sklo zajišťuje lepší boční výhled.
Nový SCÉNIC je ve všech verzích vybaven 20“ koly, což je v tomto segmentu premiéra. Kromě unikátní siluety dodávají velká kola modelu dynamický postoj, neboť přispívají k optickému snížení střešní linie.Jedinečný poměr mezi velikostí kol a výškou dveří ke spodní linii oken propůjčuje vozu dynamičnost a vyrovnanost.
Nový SCÉNIC s delším rozvorem (o 32 mm u kratší verze; a o 34 mm u delší verze) nabízí dobrou jízdní stabilitu umocněnou 20 koly (195/55R20) s nejvyšší úrovní kvality v oblasti chování vozu na silnici a brzdění při zachování komfortu cestujících.
Jedinečná velikost kol použitá u celé modelové řady umožňuje vhodně nastavit podvozek, aby byl zajištěn jak komfort, tak i správné jízdní vlastnosti. Inženýři Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vylepšili účinnost pneumatik a konfiguraci podvozku a použili tlumiče s technologií Multi-tuned Valve.
Navzdory větší velikosti nepředstavují 20“ pneumatiky zvýšené pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17“ pneumatik pro Scénic 3 bez ohledu na typ pneumatiky: celoroční, letní nebo zimní pneumatika. Navíc zachování výšky bočnice snižuje riziko poškození ráfku.
Systém One Touch Folding převzatý z Nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla, čímž se dosáhne rovné podlahy. Nový SCÉNIC je jediným vozem v tomto segmentu, ve kterém je možné ovladač aktivovat na dvou různých místech: v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-LINK
Objem zavazadlového prostoru je 506 dm3 dle VDA (572 litrů). Jedná se o největší objem v tomto segmentu a velice příznivou hodnotu v porovnání s objemem 469 dm3, což je průměrná hodnota konkurenčních vozů.
Nový GRAND SCÉNIC v sedmimístné verzi s konfigurací pěti míst nabízí objem 533 dm3 dle VDA (596 litrů), což ho v daném segmentu řadí na 2. místo. Objem zavazadlového prostoru pětimístné verze dosahuje 718 dm3 dle VDA (765 litrů).K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři úložné prostory pod podlahou s celkovým objemem 63 litrů.
V nabídce nechybí adaptivní tempomat: automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost. Systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h. Dále je to systém varování před opuštěním jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru.
Easy Park Assist nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém funguje až do 30 km/h.
Technologie MULTI-SENSE umožňuje zvolit pět režimů jízdy: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.
Systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců je součástí sériové výbavy, což je v segmentu jedinečné. Tento asistent je aktivní při rychlosti v rozsahu 7 až 60 km/h. Analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce a odhaduje jejich dráhu. Upozorňuje řidiče na riziko kolize vozu s chodcem. Automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu v případě bezprostředního rizika kolize s chodcem (pokud řidič na varování nereaguje nebo reaguje nedostatečně).
Nový SCÉNIC přináší i další inovaci: Detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning / TDW), kdy trajektorie vozu je neustále analyzována (algoritmus společnosti Bosch) a v případě anomálie je řidič upozorněn (zobrazením hlášení a zvukovým signálem).
Nový SCÉNIC nabízí 6 dieselových pohonných jednotek spojených s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s dvouspojkovou šest či sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC a dva benzinové pohonné jednotky spojené s šestistupňovou manuální převodovkou.
Benzinový motor Energy TCe 130 díky turbodmychadlu se může pochlubit skvělým výkonem. Je pružný, rychle reaguje již při nízkých otáčkách a dokáže sladit nízkou spotřebu s oceňovaným jízdním zážitkem.
Dieselový motor Energy dCi 160 EDC: Hlavními vlastnostmi tohoto motoru s technologií Twin Turbo a s výkonem 160 k je rychlá odezva, živost a vyváženost. K lepším jízdním vlastnostem také přispívá dvouspojková 6stupňová manuální převodovka EDC. Řízení je dynamické, plynulé a velmi efektivní s výborným poměrem mezi cenou a výkonem.
dieselový motor Energy dCi 130: S konstrukcí zaměřenou na účinnost v každodenním provozu, s výkonem 130 k a s 6stupňovou manuální převodovkou plně uspokojí ty, kterým záleží na ekonomickém provozu a zároveň se nechtějí připravit o potěšení z jízdy.
Renault Scenic
MOTOR | LIFE | ZEN | INTENS | PREMIERE EDITION | BOSE |
Energy TCe 115 | 449 900 | 484 900 | – | – | – |
Energy TCe 130 | - | 494 900 | 539 900 | 539 900 | 579 900 |
Energy dCi 110 | – | 544 900 | 589 900 | 589 900 | – |
Energy dCi 110 EDC | – | 594 900 | 639 900 | 639 900 | – |
Energy dCi 130 | – | 574 900 | 619 900 | 619 900 | 659 900 |
Energy dCi 160 EDC | – | – | – | – | 734 900 |
Renault Grand Scenic
MOTOR | ZEN | INTENS | PREMIERE EDITION | BOSE |
Energy TCe 115 | 499 900 | – | – | – |
Energy TCe 130 | 509 900 | 554 900 | 554 900 | 594 900 |
Energy dCi 110 | 559 900 | 604 900 | 604 900 | – |
Energy dCi 110 EDC | 609 900 | 654 900 | 654 900 | – |
Energy dCi 130 | 589 900 | 634 900 | 634 900 | 674 900 |
Energy dCi 160 EDC | – | – | – | 749 900 |
Nový SCÉNIC přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru dCi 110 spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 voltů pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu a emise CO2 při zachování jízdních vlastností a pružnosti motoru dCi 110.
Při zpomalení pracuje elektrické zařízení jako generátor, který rekuperuje energii pro palubní síť a nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení se z něj stává elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá motoru spalovacímu. Díky této technologii je v určitém provozním rozsahu zajištěn nárůst točivého momentu až o 15 Nm.
V konečném výsledku umožňuje Hybrid Assist ve srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu a emise CO2 přibližně o 8 až 10 %.
Nový SCÉNIC se stejným motorem tak vykazuje snížení spotřeby z 3,9 litru na 3,5 litru na 100 km a emise CO2 klesly ze 100 gramů na 92 gramů.
Technologie Hybrid Assist je díky autonomii systému jednoduchá; nevyžaduje zásuvku pro dobíjení akumulátoru a je bezúdržbová.
Veškeré zkušenosti, které Renault získal v oblasti elektromobilů, jsou dnes využívány pro technologii Hybrid Assist.
Renault zavedl u stěžejní pohonné jednotky vozu Nový SCÉNIC novou technologii Hybrid Assist, jež je cenově dostupná, a učinil z ní tak inovaci dostupnou co nejširšímu okruhu zájemců.
Renault 3.1.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout