Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault R.S. - sportovní ikona v prodeji

V roce 2019 Mégane R.S. oslavil patnáct let své existence. Od roku 2004 se postupně stával nejvýraznějším modelem sportovních hatchbacků s vysokým výkonem. Nový Mégane také zahrnuje dynamické a sportovní verze R.S. a R.S. TROPHY.

Nový Mégane R.S. spoléhá na podvozek Sport a jedinečný motor 1,8l turbo s přímým vstřikováním 300 k (220 kW) jako u verze TROPHY. Tento motor je výsledkem synergií Aliance a najdeme ho také u Alpine A110. Točivý moment se zvyšuje na 420 Nm (+30 Nm). Zvýšení výkonu se projevuje v lepší akceleraci i při vysokých otáčkách, zatímco točivý moment – jeden z nejlepších v této kategorii – poskytuje ještě lepší potěšení z řízení a příjemnější jízdu.

Kromě toho nový výfuk získal u Mégane R.S. mechanickou klapku, díky které lze regulovat intenzitu zvukového projevu. Nechybí ani další poznávací znaky R.S. Patří k nim podvozek 4CONTROL, který umožňuje maximální obratnost při zatáčení a stabilitu v rychlých zatáčkách, a nový R.S. Monitor (volitelně), který zobrazuje různé parametry vozidla v reálném čase: zrychlení, brzdění, úhel volantu, fungování systému 4CONTROL, teploty a tlaky apod.

Mégane R.S. využívá také nové funkce této řady díky integraci nového displeje 9,3’’ a multimediálnímu systému Renault EASY LINK, jakož i nového digitálního 10,2’’ přístrojového štítu TFT.

Co se týče asistentů řízení, nový Mégane R.S. je vybaven upozorněním při opuštění jízdního pruhu, adaptivním tempomatem s funkcí Stop & Go (volitelně) a aktivním nouzovým brzděním, obzvláště nápomocným při jízdě ve městě díky detekci přítomnosti chodců.


MÉGANE R.S TROPHY

Nový Mégane R.S. TROPHY byl zamýšlen pro závodní trať. Vyznačuje se exkluzivním podvozkem Cup spojeným s motorem 1,8l turbo o výkonu 300 k.

Ve srovnání s podvozkem Sport se podvozek Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen® s omezenou svorností, který poskytuje výhodu lepší trakce při průjezdu zatáčkami. Také je vybaven tlumiči a pružinami, jejichž tuhost byla zvýšena o 25 respektive 30 %, a stabilizátor s vyšší tuhostí o 10 % ve srovnání s Mégane R.S.

Nový Mégane R.S. TROPHY si zachovává přední brzdové kotouče z dvojitého materiálu. Jsou lehčí, ale zároveň účinnější, díky lepšímu odvádění tepla při intenzivním používání, čímž se optimalizuje jejich výdrž. Červené třmeny Brembo® jsou stále přítomny a vizuálně odlišují tuto verzi, stejně jako nápis TROPHY na F1 liště v předním nárazníku a specifické disky 19 "Jerez (standard) a Fuji Light (volitelně).

Sportovní prostředí interiéru v provedení alcantara bylo modernizováno díky nové harmonii červené a šedé. Sedadla Recaro jsou sportovnější a nabízejí se jako exkluzivní volitelný doplněk této verze TROPHY.


Cenz

R.S. 962 000 Kč
R.S.Trophy 1 092 000 Kč


Renault 8.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar