Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane - vášeň ve stylu Renault

V minulých dnech vstoupila na český trh další novinka značky Renault, model Mégane v provedení hatchback a Coupe. Oba byly ve světové premiéře představeny na podzimním autosalonu v Paříži. Tím rozšiřují už tak hodně nabitý segment nižší střední třídy.

Oba modely jsme nedávno podrobně představili v rubrice Novinky, a tak se dnes soustředíme na to nejpodstatnější. Nový Mégane je určitě atraktivnější než jeho předchůdce a působí bezpochyby velice moderně a elegantně, zatímco Coupe klade hlavně důraz na radost a požitek z jízdy pro náročné.
Rodinný pětidveřový hatchback dlouhý 4,2 metru charakterizuje dynamický postoj s krátkými převisy vpředu i vzadu, dlouhý rozvor 2,6 m, prudce se svažující linie střechy a široký rozchod kol vpředu (1546 mm) i vzadu (1547 mm). Zadní sdružené svítilny prodlužují linii a zároveň usnadňují přístup do zavazadlového prostoru
Kupé se vyznačuje extremně dynamickým designem přední části, kterou tvoří dva otvory nasávání vzduchu zvýrazněné chromováním a centrálním sacím otvorem s matně černou mřížkou. Mohutná zadní část a malá světlá výška (o 12 mm než u hatchbacku) zajišťují potřebnou stabilitu na vozovce. Sportovní vzhled podtrhují ještě dvě vertikální linie a difuzor umístěný pod zadním nárazníkem, nechybí ani spoiler na zadním víku.
Zvláštní pozornost byla věnována omezení spojů mezi různými díly karosérie, např. sloupky čelních oken, dvířka plnicího hrdla nádrže, předním a zadním nárazníkem. Střešní linie těží ze speciální povrchové úpravy díky svařování laserem, které eliminuje potřebu použití ozdobných lišt.
Interiéry obou verzí mají stejnou palubní desku s analogovým otáčkoměrem, digitálním rychloměrem, který je přehledný, snadno čitelný a zároveň zahrnuje displej tempomatu s omezovačem rychlosti, palivoměr, displej teploměru atd.
Výrazně tvarovaná sedadla u Coupě mají cestující pevně sevřít a držet na svém místě. Coupe se dodává se stejným zadním sedadlem jako jako hatchback a díky prostoru pro hlavu 832 mm a pohodlnému sezení je vhodný pro každodenní používání.
Objem zavazadlového prostoru u hatchbacku 372 l patří mezi nejlepší v segmentu, a pozadu nezůstává ani Coupe se 344 litry.
Mezi komfortní prvky můžeme zahrnout Hands-free kartu pro odemykání i startování, dále poloautomatickou parkovací brzdu, která se automaticky zatáhne při vypnutí motoru a uvolní sešlápnutím pedálu plynu u automatické převodovky, nebo spojkového pedálu a přidáním plynu u mechanické. Standardně jsou vybaveny manuální klimatizací, na přání automatickou dvouzonovou. Objednat lze také navigační systém GPS – Carminat Bluetooth DVD.
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje tři zážehové motory a tři vznětové, ke kterým přibude ještě 2.0 dCi/150 k FAP se automatickou převodovkou a 2.0 dCi/150 k FAP s manuální, v obou případech se šesti stupni..


Zážehové motory
Typ1.6/1001.6/1102.0 TCu
Objem159815981998
Výkon74(100)/550081(110)/6000132(180)/5500
Toč.moment148/4250151/4250300/2250
Rychlost190196230
Zrychlení10,910,57,8
Spotřeba9,0/5,5/6,79,3/5,6/6,910,2/6,1/7,6



Pozn. Pro Coupe jsou určeny 1.6/110 a 2.0 TCe


Vznětové motory

Typ1.5 dCi/851.5 dCi/1051.9 dCi/
Objem146114611870
Výkon63(85)/375078(105)/400096(130)/3750
Toč.moment200/1750240/2000300/1750
Rychlost175190205
Zrychlení12,910,99,5
Spotřeba5,3/4,1/4,55,5/4,0/4,56,2/4,4/5,1



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Oba novinky také těží z bohatých zkušeností společnosti Renault v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Také se pyšní seznamem prvků pomáhající předvídat krizové situace. Mezi ně patří systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, automatická aktivace světlometů a stíračů čelního okna nebo tempomat s omezovačem rychlosti. K dispozici jsou rovněž bi-xenonové světlomety s funkcí MBE, usnadňující jízdu v noci zlepšením boční viditelnosti. Z prvků aktivní bezpečnosti připomeňme např. ABS, EBD, ESP nebo řízení nedotáčivosti CSV. Z pasivní bezpečnosti pak např. dvouobjemové adaptivní airbagy nebo airbag zabraňující podklouznutí PRC. Je umístěn v sedácích předních sedadel a spolupracuje s prvkem pasivní ochrany – deskou proti podklouznutí umístěnou pod pěnovou výplní sedáků sedadel. Při nárazu tak aktivovaný airbag PRC omezí pohyb pánve.


Renault Mégane v provedení hatchback je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy v ceně od 299 900 Kč (1.6/100), resp. od 349 900 Kč (1.5 dCi/85).
Renault Mégane Coupe má tři stupně výbavy, přičemž základní Expression (u hatchbacku druhá výbava) stojí od 359 900 Kč (1.6/110), resp. od 389 900 Kč (1.5 dCi/85). Nejdražší jsou verze 2.0 TCe a 1.9 dCi ve výbavě Privilege za 489 900 Kč.


Jindřich Lasík, 16.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar