Renault Mégane - hatchback i kupé
Nový Renault Mégane je začátkem obnovy řady vozidel Renault v segmentu C. Díky více než třetinovému podílu je tento segment dlouhodobě největší v západní Evropě a výrazně přispívá k výkonnosti Renaultu, pokud jde o objem i ziskovost.
Rodinný hatchback dlouhý 4,3 m vděčí svému dynamickému vzhledu krátké přední části a zadnímu převisu, rozvoru kol 2,64 m, prudce se svažující střešní linii a širokému rozchodu 1,55, který zajišťuje vozidlu stabilitu na vozovce.
Zvláštní pozornost byla věnována omezení počtu spojů mezi různými díly karoserie (např. sloupky čelního okna, dvířka plnicího hrdla palivové nádrže). Přední a zadní nárazník v sobě diskrétně ukrývají snímače parkovacího asistenta. Střešní linie má také specifickou úpravu díky použití laserového sváření, které eliminuje potřebu lemování střechy.
První věc, kterou oceníte, jakmile usednete za volant, je inovativní palubní deska s analogovým otáčkoměrem spolu s digitálním rychloměrem. Centrálně umístěný rychloměr zahrnuje displej tempomatu / omezovače rychlosti, palivoměr, ukazatel teploty vody a varovné kontrolky „otevření dveří“ a tlaku vzduchu v pneumatikách.
Specifickou inovací je tempomat / omezovač rychlosti, který má nové rozhraní. Při aktivaci se rychlost zvolená řidičem zobrazí v horní části rychloměru. V režimu omezovače se při zrychlení rozsvítí červený segment, zatímco zvolená rychlost začne blikat při jejím překročení.
Objem zavazadlového prostoru 405 l patří mezi nejlepší v segmentu. Přístup je snadný díky nízké výšce prahu a širokému otvoru. Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 lze snadno sklopit snadno dostupnými páčkami.
Nový Renault Mégane je vybaven kartou hands-free Renault se systémem pro přístup a zapalování, přičemž stejná karta dálkově zamyká vozidlo, když řidič odejde od vozidla. Dalším prvkem komfortu je poloautomatická parkovací brzda, která se automaticky aktivuje při vypnutí motoru a uvolňuje jednoduchým stisknutím pedálu plynu a povolením spojkového pedálu při běžícím motoru. Systém usnadňuje rozjezdy ve svahu a může být aktivován manuálně pomocí spínače na středové konzole.
Vůz lze objednat s jedním ze dvou navigačních systémů GPS: Carminat Bluetooth® CD (2D navigace se 7“ barevným displejem a s centrálním ovládáním) nebo Carminat Bluetooth® DVD (špičková 3D navigace).
Přední zavěšení kol typu MacPherson je spojeno s novou nápravnicí, což minimalizuje její boční posun, čímž zajišťuje dokonalou směrovou přesnost. Základem zavěšení zadních kol je programové pružné rameno využívající nosník z uzavřeného profilu. Kromě dynamických kvalit podvozku nechybějí ani bohatě dimenzované brzdy. Spojení vzduchem chlazených kotoučů o průměru 296 mm vpředu a 260 mm vzadu zastaví Mégane po opakovaném brzdění ze 100 km/h na pouhých 37 metrech, což je jedna z nejlepších brzdných vzdáleností v segmentu.
Výrazně modernizovaná řada hnacích jednotek dCi a TCe (Turbo Control efficiency), které spojují úspornost a požitek z jízdy, budou k dispozici při jeho uvedení na trh. Motory jsou schopné poskytovat točivý moment a výkon od nízkých otáček a v širokém rozsahu.
Vznětové čtyřválce dCi 85 a dCi 105 jsou oceňovány pro svou výkonnost a požitek z jízdy. Každý vykazuje emise CO2 nižší než 120 g/km, zatímco nový dCi 130 těží z nejmodernější technologie řady dCi. Maximální výkon 130 k/96 kW přichází už při 3750/min, místo dřívějších 4 000/min) a maximální točivý moment 300 Nm je k dispozici od 1750/min namísto 2000/min. Řadu motorů brzy rozšíří dCi 160 ve spojení s manuální převodovkou a dCi 150 ve spojení s automatickou převodovkou.
V závislosti na trhu bude benzinová řada zahrnovat motory 1.6 16V o výkonu 100 k a 110 k. Nejnovější benzinový motor TCe 130 doplní nabídku na jaře 2009. Nový úsporný motor o objemu 1397 cm³ má stejný výkon jako verze 1.8 (130 k) a točivý moment jako 2.0 (190 Nm), zatímco jeho emise jsou nižší než u 1.6. V závislosti na verzi mohou být tyto motory doplněny pěti- nebo šestistupňovými manuálními nebo automatickými převodovkami.
Navzdory tomu, že nový Mégane je větší a prostornější, je v průměru o 8 kg lehčí než předchůdce. Pokud jde o aktivní bezpečnost, je opatřen celou řadou vybavení s cílem pomoci řidiči předvídat nebezpečné situace (mj. systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, bi-xenonové světlomety s tlumenými světly pro osvětlení zatáčky, automatická aktivace světlometů a stěračů čelního okna).
Standardně vybaven ABS, EBD a brzdovým asistentem, elektrickým stabilizačním systémem ESP, protiskluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti CSV.
Na straně pasivní bezpečnosti byla programová deformace kostry nového Méganu navržena tak, aby absorbovala energii nárazu s ohledem na ochranu kabiny i cestujících. Zádržný a ochranný systém bere v úvahu sílu nárazu i postavy cestujících. Zahrnuje dvojité předpínače, omezovač zatížení (který omezuje tlak pásu působící na hrudník) a dvoukomorové adaptivní airbagy. Nový Mégane zdědil rovněž stejné dvojité boční snímače nárazu a dvoukomorový hrudní/tříslový airbag, které byly poprvé k vidění v modelu Laguna III. Posledně jmenovaný modifikuje zatížení vyvíjené na tělo trojnásobně vyšším tlakem na oblast třísel, která je mnohem exponovanější ve srovnání s hrudníkem.
S celkovým celosvětovým prodejem téměř 8,5 milionu jednotek od svého uvedení na trh v roce 1995 je Mégane skutečně nad očekávání úspěšný. Sedm typů karoseriíse vyrábí na třech kontinentech (Evropa, Jižní Amerika a Asie) v devíti továrnách a prodává ve více než 75 zemích mimo západní Evropu.
Do roku 2010 bude rodina nového Méganu zahrnovat šest různých modelů, přičemž každý z nich bude mít vlastní odlišnou a asertivní osobnost. Těchto šest modelů bylo navrženo v podstatě pro zákazníky na evropském trhu a budou vyráběny v Palencii (Španělsko) a Douai (Francie).
JL, 12.10.2008
Zvláštní pozornost byla věnována omezení počtu spojů mezi různými díly karoserie (např. sloupky čelního okna, dvířka plnicího hrdla palivové nádrže). Přední a zadní nárazník v sobě diskrétně ukrývají snímače parkovacího asistenta. Střešní linie má také specifickou úpravu díky použití laserového sváření, které eliminuje potřebu lemování střechy.
První věc, kterou oceníte, jakmile usednete za volant, je inovativní palubní deska s analogovým otáčkoměrem spolu s digitálním rychloměrem. Centrálně umístěný rychloměr zahrnuje displej tempomatu / omezovače rychlosti, palivoměr, ukazatel teploty vody a varovné kontrolky „otevření dveří“ a tlaku vzduchu v pneumatikách.
Specifickou inovací je tempomat / omezovač rychlosti, který má nové rozhraní. Při aktivaci se rychlost zvolená řidičem zobrazí v horní části rychloměru. V režimu omezovače se při zrychlení rozsvítí červený segment, zatímco zvolená rychlost začne blikat při jejím překročení.
Objem zavazadlového prostoru 405 l patří mezi nejlepší v segmentu. Přístup je snadný díky nízké výšce prahu a širokému otvoru. Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 lze snadno sklopit snadno dostupnými páčkami.
Nový Renault Mégane je vybaven kartou hands-free Renault se systémem pro přístup a zapalování, přičemž stejná karta dálkově zamyká vozidlo, když řidič odejde od vozidla. Dalším prvkem komfortu je poloautomatická parkovací brzda, která se automaticky aktivuje při vypnutí motoru a uvolňuje jednoduchým stisknutím pedálu plynu a povolením spojkového pedálu při běžícím motoru. Systém usnadňuje rozjezdy ve svahu a může být aktivován manuálně pomocí spínače na středové konzole.
Vůz lze objednat s jedním ze dvou navigačních systémů GPS: Carminat Bluetooth® CD (2D navigace se 7“ barevným displejem a s centrálním ovládáním) nebo Carminat Bluetooth® DVD (špičková 3D navigace).
Přední zavěšení kol typu MacPherson je spojeno s novou nápravnicí, což minimalizuje její boční posun, čímž zajišťuje dokonalou směrovou přesnost. Základem zavěšení zadních kol je programové pružné rameno využívající nosník z uzavřeného profilu. Kromě dynamických kvalit podvozku nechybějí ani bohatě dimenzované brzdy. Spojení vzduchem chlazených kotoučů o průměru 296 mm vpředu a 260 mm vzadu zastaví Mégane po opakovaném brzdění ze 100 km/h na pouhých 37 metrech, což je jedna z nejlepších brzdných vzdáleností v segmentu.
Výrazně modernizovaná řada hnacích jednotek dCi a TCe (Turbo Control efficiency), které spojují úspornost a požitek z jízdy, budou k dispozici při jeho uvedení na trh. Motory jsou schopné poskytovat točivý moment a výkon od nízkých otáček a v širokém rozsahu.
Vznětové čtyřválce dCi 85 a dCi 105 jsou oceňovány pro svou výkonnost a požitek z jízdy. Každý vykazuje emise CO2 nižší než 120 g/km, zatímco nový dCi 130 těží z nejmodernější technologie řady dCi. Maximální výkon 130 k/96 kW přichází už při 3750/min, místo dřívějších 4 000/min) a maximální točivý moment 300 Nm je k dispozici od 1750/min namísto 2000/min. Řadu motorů brzy rozšíří dCi 160 ve spojení s manuální převodovkou a dCi 150 ve spojení s automatickou převodovkou.
V závislosti na trhu bude benzinová řada zahrnovat motory 1.6 16V o výkonu 100 k a 110 k. Nejnovější benzinový motor TCe 130 doplní nabídku na jaře 2009. Nový úsporný motor o objemu 1397 cm³ má stejný výkon jako verze 1.8 (130 k) a točivý moment jako 2.0 (190 Nm), zatímco jeho emise jsou nižší než u 1.6. V závislosti na verzi mohou být tyto motory doplněny pěti- nebo šestistupňovými manuálními nebo automatickými převodovkami.
Navzdory tomu, že nový Mégane je větší a prostornější, je v průměru o 8 kg lehčí než předchůdce. Pokud jde o aktivní bezpečnost, je opatřen celou řadou vybavení s cílem pomoci řidiči předvídat nebezpečné situace (mj. systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, bi-xenonové světlomety s tlumenými světly pro osvětlení zatáčky, automatická aktivace světlometů a stěračů čelního okna).
Standardně vybaven ABS, EBD a brzdovým asistentem, elektrickým stabilizačním systémem ESP, protiskluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti CSV.
Na straně pasivní bezpečnosti byla programová deformace kostry nového Méganu navržena tak, aby absorbovala energii nárazu s ohledem na ochranu kabiny i cestujících. Zádržný a ochranný systém bere v úvahu sílu nárazu i postavy cestujících. Zahrnuje dvojité předpínače, omezovač zatížení (který omezuje tlak pásu působící na hrudník) a dvoukomorové adaptivní airbagy. Nový Mégane zdědil rovněž stejné dvojité boční snímače nárazu a dvoukomorový hrudní/tříslový airbag, které byly poprvé k vidění v modelu Laguna III. Posledně jmenovaný modifikuje zatížení vyvíjené na tělo trojnásobně vyšším tlakem na oblast třísel, která je mnohem exponovanější ve srovnání s hrudníkem.
S celkovým celosvětovým prodejem téměř 8,5 milionu jednotek od svého uvedení na trh v roce 1995 je Mégane skutečně nad očekávání úspěšný. Sedm typů karoseriíse vyrábí na třech kontinentech (Evropa, Jižní Amerika a Asie) v devíti továrnách a prodává ve více než 75 zemích mimo západní Evropu.
Do roku 2010 bude rodina nového Méganu zahrnovat šest různých modelů, přičemž každý z nich bude mít vlastní odlišnou a asertivní osobnost. Těchto šest modelů bylo navrženo v podstatě pro zákazníky na evropském trhu a budou vyráběny v Palencii (Španělsko) a Douai (Francie).
JL, 12.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout