Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane eVision - budoucnost elektromobility

Renault píše novou kapitolu své historie, když představuje inovativní, průkopnické a ambiciózní vozidlo: Mégane eVision. Je předobrazem nové generace elektromobilů založených na zcela nové modulární platformě: CMF-EV.

Nová modulární platforma CMF-EV, kterou vyvinuly Renault-Nissan-Mitsubishi, bude tvořit základ pro budoucí 100 % elektrická vozidla Renault. Usnadní výrobu, vývoj a optimalizaci efektivnosti elektrického pohonu každého nového modelu.


Platforma CMF-EV má oproti tradiční platformě užívané pro vozidla se spalovacím motorem nebo pro vozidla se smíšeným spalovacím/elektrickým pohonem řadu výhod. Má například menší motorový prostor, velikost částí elektromotoru je menší než u vozidel s dieselovým nebo benzínovým motorem. Ve spojení s prodlouženým rozvorem a umístěním kol ve čtyřech rozích vozidla je možné využít objemu pro účely prostornosti a designu.


Díky přelomovým technologiím a bateriím s vyšší kapacitou přináší platforma CMF-EV zákazníkům také možnost zvýšení dojezdu jejich budoucího elektromobilu a snížení času potřebného pro nabití. Dochází také ke zlepšení dynamiky a radosti z řízení díky upravenému podvozku a sníženému těžišti s instalací baterií pod podlahou.


Jeho délka (4,21 m) každopádně umožňuje nabídnout pasažérům prostornost a uživatelské možnosti hodné vozidel ze segmentu C, která jsou tradičně o 15 až 30 cm delší, a současně usnadňuje provoz v městském prostředí. Mégane eVision je celkově vozidlo, které vybočuje z pravidel tradičních segmentů.


Pojme ultra tenkou 60 kWh baterii, která mu umožňuje být nižší a mít proto lepší aerodynamiku. To výrazně snižuje spotřebu elektrické energie. Jeho nabíječka DC (až 130 kW) umožňuje velmi rychlé nabíjení.

Mégane eVision spojuje stylové prvky městského vozidla, SUV a dokonce i kupé, stále však zůstává dynamickým hatchbackem s novými proporcemi a odvážnými rysy. Je svalnatý, ale relativně nízký, velmi aerodynamický, s velkými koly, která jsou však tenčí, než je pro vozidla z této třídy obvyklé.

Menší motor a soubor technických prvků spojených s tímto motorem a dalšími funkcemi vozidla svědčící o jedinečné architektuře byly umístěny vpředu do motorového prostoru. To umožňuje uvolnit místo v prostoru pro posádku vozidla a zlepšit pohodlí pasažérů. Je to příklad zejména klimatizační jednotky. Přispívá to k dosažení rovnější a oddělenější podlahy ve vozidle z důvodu vyšší prostornosti vozidla.

Baterie vyvinuté na platformě CMF-EV mají novou vlastnost: jsou „strukturální“. To znamená, že jsou nedílnou součástí struktury vozidla. Podílejí se zejména na absorpci energie v případě bočního nárazu.

Tyto baterie mohou být umístěny různým způsobem s větší či menší tloušťkou, až do dosažení největší tenkosti na trhu. Tato malá tloušťka umožňuje navrhovat nižší vozidla, která mají tudíž lepší aerodynamiku. To podstatně snižuje spotřebu elektrické energie, což má pozitivní vliv, neboť dochází ke zlepšení dojezdu a energetické účinnosti.


Menší velikost elektromotorů vyvíjených na platformě CMF-EV umožňuje zkrátit délku převisů, a to jak vpředu, tak i vzadu. To umožňuje umístit 18 až 20 palcová kola do čtyř rohů vozidla.

Velký rozvor (až 2,77 m) umožněný platformou CMF-EV nabízí více prostoru na palubě, a protoz něho těží pasažéři. Umožňuje také nainstalovat do budoucích elektromobilů Renault větší baterie.

Snížené těžiště zlepší chování na silnici. Díky prodlouženému rozvoru nebo víceprvkové zadní nápravě se zlepší řízení a podvozek a tím se zvýší pohodlí uvnitř vozidla. Na vozidle budou rovněž inovace, které příznivě ovlivní akustiku, neboť dojde k eliminaci nepříjemných vibrací a hluku.

Motor vozidla Mégane eVision patří mezi nejvýkonnější motory ze sortimentu Renaultu bez ohledu na druh pohonu. Má výkon 160 kW (ekvivalent 217 k) a točivý moment 300 Nm, při zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než osm sekund. Radost z řízení je maximální na dálnici, na silnici nebo ve městě.

Pokud jde o dojezd, tak vozidla na platformě CMF-EV dojedou dále. Nová 60 kWh baterie společně s rychlým nabíjením (nabíječka DC až 130 kW) umožní budoucímu sériovému modelu vycházejícímu z konceptu Mégane eVision ujet vzdálenosti typu type Paříž-Lyon v čase srovnatelném s vozidly se spalovacím motorem, včetně přestávek.




Renault 27.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar