Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane čtvrté generace na českém trhu

První Renault Mégane spatři světlo světa už před dvaceti roky, během nichž bylo vyrobeno na šest a půl milionů vozů tří generací. Vloni na podzim byla představena čtvrtá a nyní obohacuje velmi nabitou nižší střední třídu také na českém trhu.

Jak jsme se mohli sami přesvědčit při testovacích jízdách za vyloženě aprílového počasí, slunce střídal sníh, jsme přesvědčeni, že rozhodně není nová generace bez šance na úspěch. Už jen proto, že model Mégan patřil v minulosti mezi hodně oblíbené a v této tradici by měl pokračovat. Vybírat lze z osmi pohonných jednotek a čtyřech stupňů výbavy, když nepočítáme vrcholnou verzi GT.

Proporce nového Mégane jsou ještě vyváženější než u předcházející generace. Je delší o 57 mm (4 359 mm), v rozvoru o 28 mm (2669 mm) a nižší o 24 mm (1 447 mm). Zadní převis se zkrátil o 21 mm a má nejširší rochod kol v segmentu, vpředu o 47 mm (1591 mm), vzadu o 39 mm (1586 mm).

V interiéru obklopuje řidiče např., 7“ barevný TFT displej plnící úlohu přístrojové desky nebo například multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7“ displejem. Velká pozornost byla věnována také samotným sedadlům, která jsou nyní výrazně tvarovaná a zajišťují tak perfektní držení těla za každých okolností. Musíme říct, že se v nich sedí opravdu pohodlně.

Vyšší výbavový stupeň nabízí multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7“ displejem (22 cm) orientovaným na výšku, stejně jako u vozů Espace a Talisman. Jedná se o kapacitní displej, což je pro tento segment jedinečné, a nabízí tak neocenitelný dotykový komfort známý například u smartphonů nebo tabletů.
Stejně jako u obou zmíněných modelů najdeme v Mégane také systém Multi-Sense, umožňující individualizovat zážitek z jízdy nastavením odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatické převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení kabiny a masážní funkce sedadla řidiče, je-li tato výbava k dispozici.

Tlačítko Multi-Sense na středové konzoli umožňuje přímý přístup k těmto funkcím na displeji multimediálního a navigačního systému R-Link 2 a nabízí pět režimů řízení: Neutral, Sport, Comfort, Inditivuální (Perso), Eco. U verze GT je tlačítko Eco nahrazeno tlačítkem R.S. Drive pro okamžitou volbu režimu Sport.

Vysouvatelný barevný Head-Up displej, který je dostupný především ve vozech z vyšších segmentů, zvyšuje bezpečnost a komfort řidiče, a to díky snadné čitelnosti a jednoduchému používání pokročilých asistenčních systémů řízení (ADAS). Za stálého sledování vozovky má řidič k dispozici praktické informace pro pohodlnou a především bezpečnou jízdu: okamžitou rychlost, navigační pokyny, asistenční systémy řízení.
Nový Mégane je vybaven nejmodernějšími technologiemi asistenčních systémů řízení, které jsou k dispozici u vozů Espace a Talisman.

Tyto systémy jsou přístupné prostřednictvím multimediálního a navigačního systému R-Link 2 a nabízí:

adaptivní tempomat (ACC)
systém nouzového brzdění (AEBS),
systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW)
systém varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW)
systém rozpoznávání dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti (OSP s TSR)
systém sledování mrtvého úhlu (BSW),
zadní parkovací kameru
automatické přepínání dálkových světel (AHL)
přední, zadní a boční parkovací senzory
systém automatického parkování (Easy Part Assist)


Sportovní verze GT je vybavena systémem, což je v daném segmentu premiéra. Podvozek 4Control konfigurovali inženýři Renault Sport přímo pro nový Mégane a tato technologie zabezpečuje sportovní, dynamické a přesné zatáčení, čímž přispívá k výjimečnému jízdnímu zážitku. Řízení vozidla je ostřejší, přesnější a bezpečnější a zaručuje skutečnou radost z jízdy. Zvládání kritických situací zlepšuje okamžitá a rychlá odezva řízení všech 4 kol. Navíc systém 4Control poskytuje při vyšších rychlostech vysoký stupeň stability v zatáčkách a usnadňuje manévrování při nižších rychlostech. Specifická konstrukce stabilizátorů zmenšuje náklony karoserie. Systém 4Control vyhodnocuje a upravuje natočení zadních kol stokrát za sekundu.

Při rychlosti do 80 km/h v režimu Sport a do 60 km/h v ostatních režimech natáčí systém zadní kola do opačného směru než přední. Nad uvedenými rychlostmi se zadní kola natáčí ve stejném směru jako přední, což vytváří pocit řízení vozidla s delším rozvorem, typickým pro vyšší segment.

Nový Mégane GT poskytuje čtyři nastavení režimu jízdy, čímž uspokojí potřeby a očekávání různých řidičů v různých situacích (Sport, Neutral, Comfort a Perso).


Režim Sport

zdůrazňuje sportovní styl nového Mégane GT. Tlačítko R.S. Drive je zrychlená volba pro okamžitý přístup k režimu Sport. Systém 4Control se v režimu Sport z hlediska odezvy projeví naplno. Volant stačí otočit o 40 % méně (rozdíl 5 % v porovnání s ostatními jízdními režimy) oproti identickému vozidlu bez 4Control, což je vhodné především na dynamickou jízdu v zatáčkách. Režim Sport ovlivňuje nastavení řízení, mapování plynového pedálu a nastavení parametrů motoru – převodovky.


Režim Neutral

je standartním nastavením po nastartování motoru a nabízí optimální vyvážení mezi sportovní a komfortní jízdou.


Režim Comfort

optimalizuje spotřebu zapnutím nebo vypnutím určitých funkcí.


Režim Perso

si nastavuje řidič sám, což mu umožní přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu jeho aktuální náladě

Podvozek Mégane GT využívá specifické díly: pružiny, tlumiče, stabilizátory a prvky řízení. Pružiny a tlumiče zabezpečují lepší vertikální komfort, čímž zlepšují vlastnosti potřebné pro každodenní použití, avšak zároveň vyvolávají sportovní pocity. Brzdové kotouče mají v porovnání s novým Mégane o 30mm větší průměr (320 mm vpředu / 290 mm vzadu), což se projeví ve vyšší účinnosti brzd.

Renault jakožto expert na výrobu motorů, průkopník turbomotoru a downsizingu ve Formuli 1, se rozhodl pro níže uvedené motory. Některé z motorů jsou vybaveny automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Pouze u Nového Méganu GT je k dispozici zážehový čtyřválec Energy TCe 205 s automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Druhou alternativou bude turbodiesel Energy dCi 165 s automatickou 6stupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Zájemci si jej budou moci zakoupit v druhé polovině roku. Tento motor je vybaven technologií Twin-Turbo značky Renault. První turbo s velmi nízkou setrvačností umožňuje ostrý rozjezd a okamžitou odezvu již při nízkých otáčkách. Druhé turbo zajišťuje vysoký nárůst točivého momentu a výkonu a dynamické pružné zrychlení v širokém rozsahu.

Na přelomu dubna a května bude k dispozici základní pohonná jednotka – atmosférický čtyřválec 1.6 s výkonem 115 k.



Zážehové motory

TypSCe115TCe 100TCe130205 TCe
Objem159811981198161
Výkon84(115)/550074(100)/450097(130)/5500151(205)/6000
Toč.moment156/4000175/1500205/2000280/2400
Rychlost191179197230
Zrychlení12,212,310,67,1
Spotřeba7,0/4,4/5,46,8/4,5/5,37,8/4,9/6,0




Vznětové motory
TypdCi 90dCi 110dCi 130dCi 165 EDC
Objem1461146115981598
Výkon66(90)/400081(110)/400096(130)/4000118(165)/4000
Toč.moment220/1750260/1750320/1750380/1750
Rychlost174187198-
Zrychlení13,411,310,0-
Spotřeba4,2/3,4/3,74,2/3,4/3,74,6/3,6/4,0-



Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)-l/100 km



Příklady cen

TypVýbavaCena
SCe 115Life339 900 Kč
Energy TCe 100Zen377 900 Kč
Energy TCe 130Zen394 900 Kč
Energy TCe 130Intense429 900 Kč
Energy TCe 205 EDCGT589 900 Kč
Energy dCi 90Life399 900 Kč
Energy dCi 110Zen479 900 Kč
Energy dCi 130Intens509 900 Kč
Energy dCi 165 EDCGT649 900 Kč





JL 25.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar