Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane Grandtour - kombi se modernizuje

Rodina nového modelu Mégane se rozšířila o kombi Grandtour, jenž poskytuje značnou přepravní kapacitou, zatímco jeho dynamické a elegantní linie mu dodávají sportovní přitažlivost. Novinka se také pyšní množstvím technicky vyspělé výbavy včetně satelitní navigace Carminat TomTom®.

Nový Renault Mégane Grandtour má stejný design přední části jako hatchback včetně charakteristických linií, ale z boku je velmi odlišný díky prodlouženému rozvoru kol o 62 mm, zatímco celková délka narostla o 263 mm na 4558 mm. Po prodloužení rozvoru a zadního převisu byly zachovány vyvážené dynamické proporce: sklon střešní linie, strmý sklon zadního okna a prodloužená boční okna dodávají vozu elegantní profil. Unikátní charakter posilují zadní sdružené svítilny a tvar zadního okna.
Mégane Grandtour se vyznačuje prostorným modulárním interiérem i velkorysý přepravní objem 524 l, což jej řadí mezi nejlepší v segmentu. Celkový objem lze zvětšit na 1595 l a přístup usnadňuje nízká výška prahu 561 mm.
Zavazadlový prostor můžeme rozdělit na dvě samostatné zóny: větší část a menší část vzadu, která umožňuje přizpůsobit uspořádání zavazadlového prostoru okamžitým potřebám. Sklopení sedadla předního spolujezdce umožňuje přepravu předmětů dlouhých 2550 mm. Pro usnadnění nakládání dlouhých předmětů se přední část podlahy zavazadlového prostoru zvedne při sklopení zadního sedadla, aby vznikl jednolitý povrch.
V novém katalogu najdete dva navigační systémy GPS a dlouhý seznam špičkového technického vybavení. K dispozici je integrovaný navigační systém Carminat TomTom®, pod 500 eur. Zvlášť snadno se používá, k dispozici je hned po nastartování vozidla a poskytuje funkce, které se očekávají od špičkového navigačního systému, včetně přesných a podrobných map, velkého 5,8“ displeje, zobrazení z ptačí perspektivy a spolehlivé navigace s dopravními informacemi, alternativními trasami, omezeními rychlostí, výstrahami před bezpečnostními kamerami a radary (v závislosti na zemi) atd. SD karta uživatelům usnadňuje aktualizaci navigace. Na výběr je také navigačním systémem Carminat Bluetooth® DVD.
Podobně jako u hatchbacku a kupé je bohatý seznam výbava – karta handsfree s automatickým centrálním zamykáním, automatická parkovací brzda, dvouzónová automatická klimatizace se třemi režimy nastavení teploty, bixenonové světlomety, nové barevné rozhraní tempomatu s omezovačem rychlosti, přizpůsobení aktivace a nastavení některých funkcí (světla pro jízdu ve dne, hlasitost zvukového signálu parkovacího asistenta),
Řada zážehových motorů zahrnuje šest hnacích jednotek včetně nového motoru 1.4 TCe 130, vyvinutého v rámci spolupráce aliance Renault-Nissan. Pyšní se pyšní točivým momentem dvoulitru a výkonem motoru 1.8, zatímco emise CO2 jsou nižší než u motoru 1.6. K dispozici jsou dále čtyřválce 1.6 o výkonu 100 k a 110 k, které využívají manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky. Pro některé trhy je k dispozici ve verzi pro bioetanol. Motor 2.0 o výkonu 140 k je spojen s převodovkou CVT a řadu završuje 2.0 TCe 180, spojující výjimečnou odezvu s pozoruhodnou pružností při nízkých otáčkách.
Široká nabídka vznětových motorů ilustruje úsilí Renaultu, aby zákazníci profitovali z nejlepšího poměru mezi výkonností a spotřebou paliva, stejně jako nižších provozních nákladů, nákladů na údržbu a delších servisních intervalů.
Turbodiesel 1.5 dCi se dodává ve verzích se čtyřmi různými výkony (s filtrem pevných částic nebo bez něj) – dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105 a dCi 110 DPF. Kromě své výkonnosti vynikají nízkými emisemi CO2 ( od 118 g/km u dCi 85 po 120 g/km u dCi 105), přičemž motor 2.0 dCi 130 (s filtrem pevných částic nebo bez něj), je jediný ve své třídě s emisemi CO2 pod 140 g/km. Všechny motory dCi od 90 k patří mezi nejlepší ve své třídě, pokud jde o provozní náklady a náklady na údržbu, s doporučeným intervalem výměny oleje každých 30 000 km (nebo dva roky) a rozvodového řemenu každých 160 000 km. Na filtry pevných částic je nyní poskytována doživotní záruka.
Nabídku vznětových motorů završuje motor 2.0 dCi o výkonu 160 k (ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou) nebo 150 k se šestistupňovou automatickou převodovkou, která bude k dispozic v průběhu druhé poloviny roku.
Seznam výbavy na přání zahrnuje například systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, bixenonové světlomety s osvětlením zatáčky, automatická aktivace světlometů, automatická aktivace stěračů čelního okna, tempomat s omezovačem rychlosti.
Nový Mégane Grandtour je vybaven také systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku, nouzovým brzdovým asistentem a ES s regulací nedotáčivosti.
Vůz se dodává také s inovativními dvojitými snímači bočního nárazu, které se poprvé objevily u Laguny. Tento systém zkracuje na polovinu čas potřebný pro aktivaci dvoukomorových čelních airbagů.

JL, 26.3.2009


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar