Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane GrandCoupé - kompaktní sedan

Renault rozšiřuje svou nabídku v segmentu C a posiluje své postavení na trzích, na kterých tříprostorový kompaktní sedan zůstává segmentem pro řidiče, kteří vyhledávají komfortní a prostorný vůz a chtějí dát najevo své sociální postavení.

Nový MÉGANE GrandCoupé je sedan s dynamickým a elegantním stylem zároveň. Ctí základní linie této karosářské varianty, která je v mnohých zemích stále nejoblíbenějším typem karoserie řidičů.

Velkorysé rozměry (délka 4,63 m, šířka 1,81 m, rozvor 2,71 m) zdůrazňuje prestiž a cestujícím ve voze poskytuje více prostoru. S rozchodem 1,57 m vpředu i vzadu, který patří k největším v dané kategorii, a nabídkou kol až do velikosti 18“ je na silnici nepřehlédnutelný.

Vyšší výbavy jsou vybaveny velkou elektricky otevíratelnou panoramatickou prosklenou střechou. Při pohledu z vnějšku vytváří pojítko mezi čelním sklem a zadním oknem a zdůrazňuje elegantní a rafinovaný design.

Světelný podpis vpředu ve tvaru písmene C s 3D efektem je vytvářen LED světlovody. Vyšší výbavy mají k dispozici světlomety LED PURE VISION s automatickým přepínáním dálkových a tlumených světel. Zadní trvale rozsvícená LED světla vykreslují unikátní horizontální světelný podpis. Technologie Edge Light přináší 3D efekt tmavě červeného podsvícení.
Od konkurence jej odlišují jeho proporce a silueta připomínající kupé. Designéři značky využili svého know-how a podařilo se jim harmonickým a vyváženým způsobem zapracovat zavazadlový prostor o objemu 550 dm3 dle VDA .

Chromované prvky (maska chladiče, dekorativní prvky, lišty oken, kliky a koncovka výfuku) u standardní výbavy nebo ve vyšších verzích zdůrazňují kvalitu vozu.
V interiéru evokuje prostředí kokpitu prostřednictvím dokonale tvarovaných sedadel, technologických prvků (barevný head-up displej, přístrojová deska s barevným 7palcovým displejem, multimediální vertikální 8,7“ tablet se systémem R-LINK 2 a vynikající ergonomií místa řidiče.

Sedadlům byla věnována velká pozornost. Tvar sedadel a použití pěny s dvojí hustotou zaručuje komfort a pevné držení těla. Konstrukci sdílejí se sedadly v modelech ESPACE a TALISMAN.

Silnou stránkou je zavazadlový prostor, který s objemem 550 dm3 (o 20 dm3 více než u Fluence) patří k největším v daném segmentu. Kromě velkého objemu se zavazadlový prostor vyznačuje také velkým otvorem usnadňujícím přístup, délkou 1 084 mm a šířkou 1 393 mm.
Technologie MULTI-SENSE přináší zážitek z jízdy nastavením:


 odezvy plynového pedálu a motoru,

 rychlosti řazení rychlostních stupňů (pouze u převodovky EDC),

 tuhosti řízení,

 osvětlení kabiny,

 masážní funkce sedadla řidiče (podle jednotlivých verzí)


Přímý přístup k této funkci umožňuje tlačítko MULTI-SENSE umístěné na středové konzoli a nabízí pět režimů: Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. Jsou doplněny pěti barevnými tóny ambientního osvětlení: sépiový, červený, modrý, fialový a zelený. Nastavený tón ambientního osvětlení se projeví na středové konzoli a na panelech předních a zadních dveří. Je sladěn s barvou zobrazení TFT displeje na přístrojové desce a displeji systému R-Link 2.

S technologií MULTI-SENSE má řidič také možnost individuálního nastavení zvuku motoru. Na výběr jsou 3 režimy: Neutral, Comfort a Sport.

V závislosti na úrovni výbavy je vůz vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy převzatými z vyšších modelových řad. Pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS), které jsou přístupné a aktivovatelné z tabletu R-LINK 2, mají za úkol:


 ochránit: adaptivní tempomat, systém aktivního nouzového brzdění (AEBS),

 upozornit: systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém Safe Distance Warning, systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti a systém sledování mrtvého úhlu

 usnadnit: zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, 360° parkovací senzory a inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist.


Nový MÉGANE GrandCoupé standardně nabízí ESC s protiprokluzovým systémem ASR, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd a asistenta rozjezdu do kopce.

Velké úsilí bylo také věnováno komfortu odpružení a odhlučnění kabiny. Vyváženost mezi komfortem a dynamickým chováním je výsledkem soustředěné práce na naladění podvozku, který je bezpečný i efektivní:


 pro větší komfort byly vylepšeny tlumiče a dorazy,

 řízení je komunikativnější díky vylepšenému posilovači řízení a přepracování systému silentbloků mezi podvozkem a karoserií,

 zvláštní pozornost byla věnována odpružení předních trojúhelníkových ramen,

 zadní náprava byla odladěna, aby lépe absorbovala nerovnosti na silnici,

 geometrie zadní nápravy byla přepracována, aby poskytovala větší jistotu při průjezdu zatáčkami ve vyšších rychlostech.



Nabídka motorů


SCe 115 s 5stupňovou manuální převodovkou


Energy dCi 90 s šestistupňovou manuální převodovkou


ENERGY TCe 130 s dvouspojkovou 7stupňovou automatickou převodovkou EDC


Energy dCi 110 s šestistupňovou manuální převodovkou


Energy dCi 110 s dvouspojkovou 6 stupňovou automatickou převodovkou EDC Energy dCi 130 s šestistupňovou manuální převodovkou


SCe 115 s výkonem 115 k a točivým momentem 156 Nm dostupným při 4 000 ot/min.



CENÍK
MotorLIFEZEN INTENS
SCe 115 349 900 369 900404 900
Energy TCe 130 EDC489 900
Energy dCi 90409 900429 900
Energy dCi 110454 900489 900
Energy dCi 110 EDC494 900529 900
Energy dCi 130 519 900




Renault 31.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar