Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane CC - šestý v řadě

Svou délkou 4 485 mm (+130 mm v porovnání s jeho předchůdcem) a rozvorem 2 609 mm (+87 mm) ukazuje Mégane Coupé-Cabriolet štíhlý profil. Přepracovaný zadní kryt zavazadlového prostoru nyní prodlužuje boční zkosenou linii až po záď.

Od konkurence se odlišuje rozměrnou sklápěcí skleněnou střechou, ceněná již u Mégane II pro světlost a viditelnost zvnějšku. V nové generaci byla zvětšena ještě o 10 procent a dnes je největší sklápěcí skleněnou střechou v segmentu. Tmavé zpracování a černé lesklé vzpěry s chromovaným povrchem okolo čelního skla a linky vnitřního prostoru nabízejí dotek nejvyšší třídy. Tato střecha umocňuje radost z kabrioletu i v pozici kupé, jelikož přináší dostatek světla do vnitřního prostoru a poskytuje pocit z velkého prostoru..
V interiéru najdeme měkké a vytříbené materiály, kvalitní zpracování. Palubní deska, stejná s hatchbackem a kupé zahrnuje i specifické prvky jako jsou sedadla se zesíleným bočním vedením, dveře bez okenních rámů nebo tmavé provedení střechy V kabrioletu řidič i pasažéři zažijí pocit z objevování nového, díky hornímu přechodu čelního skla posunutého dopředu o 6 cm v porovnání s předcházející generací. Zásluhou sériovému skleněnému protivětrnému štítu zamezujícímu turbulencím, lze jet ve čtyřech a zároveň minimalizovat aerodynamické a akustické vlivy do 90 km/h. Sestava skleněného protivětrného štítu a štítu za předními sedadly tak umožňuje jet v kabrioletu nerušeně, bez ohledu na tempo. Střešní modul, vyvinutý u společnosti Karmann®, světového specialisty uznávaného ve světe pevných sklápěcích střech, tvoří dva panely ze skla, které se ohýbají do V, aby se vešly do zavazadlového prostoru, dále mechanismy fungující jako víko zavazadlového prostoru a hydraulická jednotka s elektronickým počítačem.
Pro zajištění optimální filtrace světla do interiéru, je skleněná střecha ošetřena tónováním proti slunečním paprskům a zesíleným sklem. Celková hmotnost modulu je 110 kg, z čehož 75 kg náleží střeše a 25 kg ohýbacímu mechanismu víka zavazadlového prostoru.
Kinematika střechy, která se skládá na dva díly, je zajištěna elektro-hydraulickým automatickým mechanismem. Řidič drží po celou dobu stlačený spínač na konzole a vnitřní prostor se mu otevře za 21 sekund. Aby byl manévr bezpečný, musí být zatažena dělicí roletka kufru a víko zavazadlového prostoru zavřené.
Dvojité stlačení ovladače střechy ve stejném směru nebo stlačením spínače umožní stáhnout čtyři okénka zároveň, jedním stiskem. Funkce short drop umožňuje, aby okna zajížděla o více milimetrů hlouběji do spoje modulu střechy a čelního skla, a tak se dosáhne lepšího utěsnění a odhlučnění.
V pozici kupé má zavazadlový prostor objem 417 l, v kabrioletu 211 l. Přístup usnadňuje nakládací práh ve výšce 590 mm.
V jediné výbavě Dynamique najdeme např. ABS s EBS, ESP, ASP, kontrola tlaku v pneu, šest airbagů, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant, mlhovku, startovací hands free kartu s ovládáním otevírání dveří a palubní skřínky, poloautomatickou ruční brzdu, automatickou dvou-zónovou klimatizaci se třemi režimy Soft-Auto-Fast, digitální a analogový displej, parkovací senzor vzadu apod.
Renault Mégane Coupé-Cabriolet nabízí, dva benzinové motory – 1.6 16V 110k,
A 1.4 TCe 130k a dva vznětové – 1.5 dCi – 110 k a 1.9 dCi – 130 k. Ceny začínají na 599 900 Kč (1.6 16V) a 669 900 Kč (1.5 dCi).

S více než 170 000 prodanými kusy od uvedení první generace představuje Mégane Coupé-Cabriolet 4 % z řady Mégane. V roce 2009 tento model představoval již 10% segmentu kompaktních kabrioletů v západní Evropě. Vůz je vyráběn v závodě Renault v Douai ve Francii, spolu s modelem Scénic a Grand Scénic. Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet tak využívá know-how získané od prvního uvedení Mégane Cabriolet v roce 1997.



Zážehové motory
Typ1.6 16V1.4 Tce
Objem15981397
Výkon81 (110)/600096(130)/5500
Toč.moment151/4250190/2250
Rychlost190200
Zrychlení12,210,7
Spotřeba10,2/6,1/7,610,0/5,8/7,3



Vznětové motory
Typ1.5 dCi1.9 dCi
Objem14611870
Výkon81(110)/400096(130)/3750
Toč.moment240/1750300/1750
Rychlost190206
Zrychlení11,810,6
Spotřeba6,2/4,4/5,17,1/5,0/5,8



Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar