Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane CC - kupé a kabriloet

Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje obnovenou řadu Mégane, kterou tvoří již pět karoserií. Jeho design snoubí eleganci kupé se zážitky kabrioletu. Opírá se nejen o velkou zasouvací skleněnou střechu a široký sortiment potřebných doplňků, ale klientům nabízí mnohem více.

Pro jeho vzhled je typická elegantní střídmost a velká skleněná střecha, která připomíná kabriolet dokonce i v poloze coupé. Černá střecha s vysokým leskem ve spojení s prvky v leštěném chromu kolem čelního skla a obvodové linie umožňuje po stisku tlačítka změnu z kupé na kabriolet. Zadní tmavě červená světla podtrhují výrazný světelný styl díky světlovodům a brzdovým světlům s LED.
Provedení interiéru vyjadřuje eleganci a rafinovanost prostřednictvím kvality materiálů a povrchové úpravy, jakož i interiéru, který může být tmavě šedý, světle béžový nebo červeno-šedý pro kožená sedadla.
Vzhled přístrojové desky je společný s Mégane, sedadla s vyztuženým bočním držením a výplně dveří s medailonem „motýlí křídlo“ dodávají vozu eleganci.
Pevná zasouvací skleněná střecha představuje průhlednou plochu o velikosti 0,47 m² (největší část). Poskytuje dostatečné osvětlení kabiny, stejně jako akustický a tepelný komfort. Stisknutím ovladače může řidič složit střechu automaticky elektrohydraulickým mechanismem do 21 sekund. Nástup do vozu je usnadněn posunutím rámu čelního skla o 10 cm oproti Mégane II Coupé-Cabriolet.
Vůz je sériově vybaven pevnou skleněnou ochranou proti větru, umístěnou za opěrkami hlav druhé řady. Tento prvek omezuje hluk při jízdě ve čtyřech až do 90 km/h. Je připojen k odnímatelné síti proti větru, která se umísťuje za přední sedadla a umožňuje pohodovou jízdu ve dvou.
Výhodou pro řidiče je sedadlo, jehož pečlivá ergonomická koncepce využívá řešení použitá u modelů Mégane. Ovladače jsou seskupeny kolem volantu a na středové konzole. Sedadla lze nastavit do výšky 70 mm a podélně o 240 mm.
Torzní tuhost karoserie se oproti Mégane II Coupé Cabriolet zvýšila o 80 %, aby doprovázela zvýšení tuhosti náprav a aby vylepšila přesnost řízení vozu jak v poloze kabriolet, tak v poloze coupé.
V nabídce jsou zážehové motory 1.6 16V (110 k) a TCe 130 – Turbo Control Efficiency (130 k). V případě vzntěových motorů si lze vybrat mezi Dci 110 FAP (event. s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), DCi 130 FAP nebo DCi 160 FAP. Všechny motory jsou se šestistupňovou manuální převodovkou.
Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí v závodě společnosti Renault v Douai ve Francii spolu s modely Scénic a Grand Scénic. Využívá tak know-how, které získala od spuštění programu Mégane, a zkušeností s montáží předchozí generace Mégane Coupé-Cabriolet. Na trh bude uveden na trh na jaře roku 2010.


JL, 10.2.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar