Renault Mégane CC - kupé a kabriloet
Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje obnovenou řadu Mégane, kterou tvoří již pět karoserií. Jeho design snoubí eleganci kupé se zážitky kabrioletu. Opírá se nejen o velkou zasouvací skleněnou střechu a široký sortiment potřebných doplňků, ale klientům nabízí mnohem více.
Pro jeho vzhled je typická elegantní střídmost a velká skleněná střecha, která připomíná kabriolet dokonce i v poloze coupé. Černá střecha s vysokým leskem ve spojení s prvky v leštěném chromu kolem čelního skla a obvodové linie umožňuje po stisku tlačítka změnu z kupé na kabriolet. Zadní tmavě červená světla podtrhují výrazný světelný styl díky světlovodům a brzdovým světlům s LED.
Provedení interiéru vyjadřuje eleganci a rafinovanost prostřednictvím kvality materiálů a povrchové úpravy, jakož i interiéru, který může být tmavě šedý, světle béžový nebo červeno-šedý pro kožená sedadla.
Vzhled přístrojové desky je společný s Mégane, sedadla s vyztuženým bočním držením a výplně dveří s medailonem „motýlí křídlo“ dodávají vozu eleganci.
Pevná zasouvací skleněná střecha představuje průhlednou plochu o velikosti 0,47 m² (největší část). Poskytuje dostatečné osvětlení kabiny, stejně jako akustický a tepelný komfort. Stisknutím ovladače může řidič složit střechu automaticky elektrohydraulickým mechanismem do 21 sekund. Nástup do vozu je usnadněn posunutím rámu čelního skla o 10 cm oproti Mégane II Coupé-Cabriolet.
Vůz je sériově vybaven pevnou skleněnou ochranou proti větru, umístěnou za opěrkami hlav druhé řady. Tento prvek omezuje hluk při jízdě ve čtyřech až do 90 km/h. Je připojen k odnímatelné síti proti větru, která se umísťuje za přední sedadla a umožňuje pohodovou jízdu ve dvou.
Výhodou pro řidiče je sedadlo, jehož pečlivá ergonomická koncepce využívá řešení použitá u modelů Mégane. Ovladače jsou seskupeny kolem volantu a na středové konzole. Sedadla lze nastavit do výšky 70 mm a podélně o 240 mm.
Torzní tuhost karoserie se oproti Mégane II Coupé Cabriolet zvýšila o 80 %, aby doprovázela zvýšení tuhosti náprav a aby vylepšila přesnost řízení vozu jak v poloze kabriolet, tak v poloze coupé.
V nabídce jsou zážehové motory 1.6 16V (110 k) a TCe 130 – Turbo Control Efficiency (130 k). V případě vzntěových motorů si lze vybrat mezi Dci 110 FAP (event. s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), DCi 130 FAP nebo DCi 160 FAP. Všechny motory jsou se šestistupňovou manuální převodovkou.
Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí v závodě společnosti Renault v Douai ve Francii spolu s modely Scénic a Grand Scénic. Využívá tak know-how, které získala od spuštění programu Mégane, a zkušeností s montáží předchozí generace Mégane Coupé-Cabriolet. Na trh bude uveden na trh na jaře roku 2010.
JL, 10.2.2010
Provedení interiéru vyjadřuje eleganci a rafinovanost prostřednictvím kvality materiálů a povrchové úpravy, jakož i interiéru, který může být tmavě šedý, světle béžový nebo červeno-šedý pro kožená sedadla.
Vzhled přístrojové desky je společný s Mégane, sedadla s vyztuženým bočním držením a výplně dveří s medailonem „motýlí křídlo“ dodávají vozu eleganci.
Pevná zasouvací skleněná střecha představuje průhlednou plochu o velikosti 0,47 m² (největší část). Poskytuje dostatečné osvětlení kabiny, stejně jako akustický a tepelný komfort. Stisknutím ovladače může řidič složit střechu automaticky elektrohydraulickým mechanismem do 21 sekund. Nástup do vozu je usnadněn posunutím rámu čelního skla o 10 cm oproti Mégane II Coupé-Cabriolet.
Vůz je sériově vybaven pevnou skleněnou ochranou proti větru, umístěnou za opěrkami hlav druhé řady. Tento prvek omezuje hluk při jízdě ve čtyřech až do 90 km/h. Je připojen k odnímatelné síti proti větru, která se umísťuje za přední sedadla a umožňuje pohodovou jízdu ve dvou.
Výhodou pro řidiče je sedadlo, jehož pečlivá ergonomická koncepce využívá řešení použitá u modelů Mégane. Ovladače jsou seskupeny kolem volantu a na středové konzole. Sedadla lze nastavit do výšky 70 mm a podélně o 240 mm.
Torzní tuhost karoserie se oproti Mégane II Coupé Cabriolet zvýšila o 80 %, aby doprovázela zvýšení tuhosti náprav a aby vylepšila přesnost řízení vozu jak v poloze kabriolet, tak v poloze coupé.
V nabídce jsou zážehové motory 1.6 16V (110 k) a TCe 130 – Turbo Control Efficiency (130 k). V případě vzntěových motorů si lze vybrat mezi Dci 110 FAP (event. s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), DCi 130 FAP nebo DCi 160 FAP. Všechny motory jsou se šestistupňovou manuální převodovkou.
Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí v závodě společnosti Renault v Douai ve Francii spolu s modely Scénic a Grand Scénic. Využívá tak know-how, které získala od spuštění programu Mégane, a zkušeností s montáží předchozí generace Mégane Coupé-Cabriolet. Na trh bude uveden na trh na jaře roku 2010.
JL, 10.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout