Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Master mnoha tváří již v dubnu

Společnosti Renault a Renault Trucks spojily své síly na trhu s lehkými užitkovými vozidly a představily nový Renault Master. Užitkové vozidlo nové generace bude v prodeji prostřednictvím obchodních sítí společností Renault a Renault Trucks.

Celková hmotnost od 2,8 do 4,5 t, verze furgon, podvozek s kabinou, dvoukabina nebo plošina s kabinou, s pohonem předních nebo zadních kol, pro jednomontáž nebo dvoumontáž, užitečný objem až 17 m³, užitečná nosnost až 2 254 kg ve verzi furgon a 2 495 kg ve verzi podvozek-kabina. Díky těmto parametrům je nový Renault Master všestranným užitkovým vozidlem při spotřebě paliva nižší než 8 l/100 km.
Pokud jde o řidiče, jejich pohodlí při řízení a práci je zaručeno díky novému interiéru kabiny, který zahrnuje sezení jako u osobního automobilu, integrovanou GPS navigaci Tom-Tom®, velký počet inteligentních odkládacích ploch nebo místo pro pojízdnou kancelář. Boční a zadní dveře byly rozšířeny a zároveň byl nákladový práh snížen na 542 mm.
Renault Trucks si klade za cíl podporovat profesionály a poskytnout jim svou širokou prodejní a servisní síť, zejména certifikovaná centra Fast&Pro. Cílem je zaručit uživatelům vozidel Renault Master nejen zkrácenou dobu odstávek při opravách vozidel, ale také transparentní přehled nákladů, s vysokou kvalitou služeb profesionálů pro profesionály.

Renault Master ve verzi furgon s pohonem předních nebo zadních kol, pro jednomontáž nebo dvoumontáž, disponuje třemi délkami rozvoru

3182 mm
3682 mm
4332 mm

s dlouhým nebo krátkým přesahem. Nabízí celkem 4 užitečné délky ložné plochy dosahující až 4383 mm, tři výšky, manuální nebo automatizovanou převodovku, atd.

Od léta bude verze podvozek-kabina umožňovat použití širokého sortimentu nástaveb a výbavy, díky četným délkám pro nástavby. Ty jsou

od 3182 mm do 4838 mm u verze s pohonem předních kol
od 3182 mm do 5746 mm u verze s pohonem zadních kol pro jednomontáž
od 3639 do 5468 mm u verzí s pohonem zadních kol pro dvoumontáž.

Tato nabídka bude rozšířena také na následující konfigurace: podvozek s kabinou, plošina s kabinou a dvojitá kabina. Nabídka vozidel Renault Master je doplněna o modely s pohonem zadních kol pro jednomontáž i dvoumontáž. Pro posledně jmenovaný model se jedná o premiéru.
Verze pro jednomontáž jsou vybaveny dvoulistovým mechanickým pérováním, zatímco verze pro dvoumontáž mají třílistové pérování. Modely s pohonem zadních kol jsou nabízeny ve verzi furgon a zejména také ve verzi podvozek-kabina, dvojitá kabina. To oceňují především stavební profese.
Renault Master je k dostání se třemi různými výkony motoru: Euro 4 2,3l dCi : 100 k, 125 k nebo 150 k. Maximálního točivého momentu je dosahováno od 1250/min.,což přispívá k pružnosti motoru za všech okolností. Nechybí také verze motorů Euro 5 s filtrem pevných částic.
Nové motory s menším objemem válců, z něj dělají nejlepší kompromis mezi výkonem, točivým momentem a spotřebou. Například motor 125 k ve verzi L2H2 Euro 4 má spotřebu nižší než 8 l/100 km.
U vozidel s motory o výkonu 125 k a 150 k byla zvolena automatizovaná převodovka. Verze s manuální převodovkou je doplněna o světelnou kontrolku « Freeshift » na palubní desce, která doporučuje změnu rychlostního stupně a také napomáhá mít spotřebu paliva pod kontrolou.
Za vyzdvihnutí stojí také zvýšená nosnost, která se liší podle jednotlivých modelů: u furgonu s pohonem předních kol činí 994 kg až 1684 kg, zatímco u furgonu s pohonem zadních kol dosahuje až 1397 kg při celkové hmotnosti 3,5 t a až 2 244 kg při celkové hmotnosti 4,5 t.

Vozidlo poskytuje nové, jednodušší možnosti nakládání zboží nebo přístupu, a to díky šířce otevřených bočních dveří 1270 mm a zadnímu nakládacímu prahu, který byl snížen na:

542 mm u furgonu s pohonem předních kol
672 mm u vozidel s pohonem zadních kol pro jednomontáž
700 mm u vozidel s pohonem zadních kol pro jednomontáž

Jako příplatkovou výbavu nabízí Renault Master také zadní dveře, které se otevírají v úhlu 270°, a vnitřní překližkové obložení.
U Renault Master byl kladen důraz na produktivitu, a to díky prodloužení intervalů mezi jednotlivými servisními prohlídkami. Například u Masteru Euro 4 s pohonem předních i zadních kol je první výměna motorového oleje prodloužena z 30 000 km na 40 000 km nebo na 2 roky. Dalším výrazným posunem je, že řetěz rozvodového mechanismu a filtr pevných částic jsou nyní koncipovány tak, aby jejich životnost byla stejně dlouhá jako životnost samotného vozidla.

Master je vybavený novými odkládacími plochami a výbavou, která řidiči usnadňuje každodenní práci. Nové sedadlo řidiče se přizpůsobí každé tělesné konstituci. Poloha při řízení je inspirována osobními automobily a byla vypracována na základě nových antropometrických údajů, které berou v potaz vývoj výšky a hmotnosti populace. Sedadlo je položeno níže a má maximální nastavitelnost do délky. Komfortnost sedadla byla vylepšena díky ergonomičtějším pěnovým materiálům, vnitřním opěrkám, nastavení opěry zad nebo díky visutému sedadlu (příplatková výbava).
Pohodlí souvisí s bezpečností, adaptivní systém ESP a ASR je u vozidel se zadním pohonem nabízen jako součást základní výbavy a nastavuje se automaticky v závislosti na hmotnosti nákladu, čímž zabezpečuje stabilní trajektorii vozidla. Systém ABS, AFU (pomoc při nouzovém brzdění) a airbag na místě řidiče jsou u všech modelů součástí základní výbavy.
Bezpečnější je také noční jízda díky halogenovým „rejdovým“ světlům, která předvídají průjezd zatáčkou v závislosti na natáčení volantu, a to i při nízké rychlosti. Díky vylepšeným kotoučovým brzdám se brzdná dráha při brzdění
z rychlosti 100 km/h na 0 km/h pohybuje v rozpětí od 42 m do 48 m, tj. patří k nejlepším na trhu.


JL, 29.1.2010




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar