Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Master mnoha tváří

Renault, vedoucí výrobce užitkových vozidel v Evropě zmodernizoval vedle užitkové verze Trafic také model Master. Vývoj nových mechanických dílů pro Master byl zároveň příležitostí ke stylistickým změnám a ke zlepšení služeb.

  

Přední část Masteru je robustnější s novým designem masky chladiče, zvýrazňující příslušnost k rodině Renault. Nový nárazník s větším přívodem vzduchu může být doplněn ještě o mlhové světlomety.

Přístrojová deska byla přepracována, změnilo se čalounění a sladění interiéru, který disponuje novými úložnými prostory: dvě přihrádky pod stropem o velikosti 50 l a pod středovou konzolí řadicí páky o velikosti 20 l.

Master přebírá rovněž doplňkovou výbavu nabízenou u osobních automobilů -automatické stírání předního skla se snímačem deště, automatické zapínání světlometů se snímačem světelné intenzity, doprovodné osvětlení „follow me home". Z doplňkové nebo sériové výbavy (podle verze a země prodeje) jmenujme například systém ESP, navržený pro užitková vozidla, modul detekce zatížení přizpůsobující intenzitu brzdného tlaku skutečnému zatížení nebo automatická funkce „denního osvětlení".

Aby bylo vyhověno normám Euro 4, je Master nabízen s kompletně přepracovanou řadou dieselových motorů s modernizovanými převodovkami.

Master je k dispozici se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 2.5 dCi ve třech výkonových verzích - 150, 120 a 100 k. Všechny jsou doplněny novou šestistupňovou mechanickou převodovkou. Vrchol představuje verze o výkonu 150 k při 3500/min a s točivým momentem 350 N.m při 1500/min. Průměrná spotřeba všech tří verzí se pohybuje od 8,7 do 8,9 l/100 km.

Tyto vozy nabízejí řešení na míru pro každého uživatele, ať už profesionála nebo soukromníka, v podobě dodávky podvozků, jednoduchého šasi nebo dvojité kabiny. S možností přepravy nákladu v uzavřeném prostoru (furgon) nebo na korbě (valník a sklápěčka) a transportu osob (Combi, minibus a bus) představují optimální všestrannost.

Renault Master je k dispozici ve třech délkách, označovaných jako L1 (4,89 m), L2 (5,30 m) a L3 (5,80 m), ve třech výškách H1 (2,25 m), H2 (2,49 m) a H3 (2,72 m) a ve třech vozidlových kategoriích (transport zboží - s otevřeným nebo uzavřeným nákladovým prostorem - a transport osob). Nabízí nákladový prostor od 800 l u verze L1H1 až po 1390 l (L3H3). Šířka vstupů do vozidla (zadní dveře nebo boční posuvné dveře) a velmi nízký práh nákladového prostoru (od 537 mm do 545 mm v závislosti na verzi) společně se svislými bočnicemi zajišťují dokonalé využití nákladového prostoru. V závislosti na verzi lze zadní dveře otevírat v úhlu 180° nebo 270°. Kotvicí oka montovaná na přání upevňují a stabilizují náklad, a zajišťují bezpečnost transportu. Master existuje rovněž ve verzi Combi, jenž umožňuje kombinovat přepravu osob s přepravou nákladu. Verze bus s 11/16 místy a hodnotně řešeným interiérem nabízí příjemné cestování s maximální bezpečností, protože všechna sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy.

Master byl koncipován, aby garantoval minimální provozní náklady při zachování vysoké spolehlivosti a životnosti. Nízká spotřeba je doplněna prodlouženými servisními intervaly s výměnou oleje až po 30 000 km. Vzduchový i palivový filtr se vyměňuje po 90 000 km a řemen pohonu příslušenství po 120 000 km (nebo každoročně). Vnější plechové díly jsou galvanicky pokoveny a dutiny vyplněny voskem, což prodlužuje záruku proti prorezavění na 6 let.

Master nabízí všem cestujícím komfort a bezpečnost díky spolehlivým jízdním vlastnostem a přesnému brzdovému systému s kotouči na všech kolech. Vpředu s dvoupístovými třmeny, doplněné systémem automatického vymezení vůle. Systém ABS je doplněn rozdělovačem brzdného tlaku EBV a systémem AFU (asistence při nouzovém brzdění), který řidiči umožňuje, aby měl okamžitě k dispozici veškerý brzdný výkon bez zablokování kol a byla zachována směrová stabilita vozidla. Systém ESP, speciálně vyvinutý pro užitková vozidla, obsahuje modul detekce zatížení a přizpůsobuje intenzitu brzdění v závislosti na zatížení. Tím zajišťuje bezpečné chování vozidla při jakémkoliv způsobu využití.

 

Jindřich Lasík, 1.9.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar