Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Master - Aerovan nové generace

Renault prodal od roku 1980 více než 3 miliony dodávek Master a od počátku je vyrábí v Batilly ve východní Francii. Bohatá historie a úspěchy tohoto modelu za těchto více než 40 let a tři generace jej zařadily mezi dlouholeté lídry ve své kategorii v Evropě

Vysoce kvalitní interiér nového Renaultu Master se blíží interiéru osobních vozidel. Přístrojová deska směřující k řidiči přispívá k většímu prostoru uvnitř vozu. Materiály jsou na úrovni a 10palcová obrazovka - která je součástí standardní výbavy celé modelové řady - dodává vozu vizuálně příjemný high-tech nádech. Volant pochází z produkce pro osobní vozidla a můžete si nastavit jeho výšku a hloubku tak, abyste si našli přesně tu správnou polohu. Verze s automatickou převodovkou mají nyní páku převodovky na volantu, čímž se na středové konzole uvolnilo ještě více místa.
Celkový úložný prostor o objemu 135 litrů, což představuje nárůst o 25 %, řadí tuto generaci na špičku na trhu. Renault Master se snadno promění v kancelář na kolech. Zadní část prostředního sedadla se sklopí do podoby pracovního stolu, v podstavci se nachází přihrádka pro uložení notebooku a porty USB-C pro napájení zařízení.


DESIGN EXTERIÉRU

Tato dodávka vyzařuje spolehlivost, odolnost a bezpečnost. Její masivní tvář se do velké míry podepisuje na jejím vkusném vzhledu. Patří k ní i mimořádně velké full-LED světlomety v charakteristickém uspořádání ve tvaru písmene C kolem impozantní mřížky chladiče.
Proporce byly pečlivě vyladěny, aby bylo dosaženo správné rovnováhy pro každý typ karoserie. Záď je užší kvůli optimalizaci aerodynamiky, ale zadní otvor a ložná plocha jsou přesto pozoruhodně velké. Zadní okno je asymetrické – typický rys značky Master.


AÉROVAN, DESIGN ZAMĚŘENÝ NA ÚČINNOST

Díky mimořádnému množství práce, které bylo vynaloženo na aerodynamiku zcela nového vozu Renault Master, je jeho účinnost na špičce své třídy, ať už používáte jakýkoli typ motoru. Jeho Scx je o více než 20 % nižší a podstatně nižší než u předchozí generace a všech současných konkurentů.
Pomohly tomu mj. kapota je kratší, čelní sklo je posunuté více dopředu a skloněné, boční zrcátka, kanály pro přívod vzduchu v nárazníku a sklon střechy byly zefektivněny a záď je užší. Lepší aerodynamika zlepšila také akustický komfort v kabině.

Vzhledem k tomu, že vůz je příliš velký pro aerodynamický tunel, který Renault obvykle používá, byly v Saint-Cyr provedeny vývojové studie aerodynamiky na modelech v měřítku 83 %. Vozy ve skutečné velikosti pak byly testovány v tunelu postaveném pro hodnocení aerodynamiky letadel.


PLATFORMA NABÍZEJÍCÍ RŮZNÉ DRUHY POHONNÝCH JEDNOTEK

Bez ohledu na to, jaké pohonné ústrojí si zákazníci zvolí, bude zcela nový Renault Master nejúspornějším vozem ve své kategorii*. Tím se sníží provozní náklady a dodávky budou moci přepravovat větší užitečné zatížení (až 2 tuny).


DIESEL BLUE DCI

K dispozici jsou čtyři vznětové motory Blue dCi o výkonu 105, 130, 150 nebo 170 k. Mají výrazně nižší spotřebu (v průměru o 1,5 litru na 100 km) Převodovka může být konvenční manuální nebo mimořádně účinná nová 9stupňová automatická převodovka EAG9 s hydrodynamickým měničem.


ELEKTRICKÝ

Plně elektrické verze jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájen 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP.

Renault Master se tak může pochlubit rekordním užitečným zatížením (až 1 625 kg u dodávky skupiny B), dojezdem (více než 410 km WLTP) a tažnou kapacitou (2,5 tuny). Jeho spotřeba zůstává díky tepelnému managementu baterie rozumná, normovaná podle WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s velkou baterií o kapacitě 87 kWh. Rychlonabíjení DC o výkonu 130 kW navýší dojezd o 229 km za 30 minut. Domácí nabíječka AC o výkonu 22 kW doplní baterii z 10 % na 100 % za necelé 4 hodiny.

UNIKÁTNÍ BRZDOVÝ SYSTÉM

Nový systém dynamického řízení brzd s posilovačem udržuje účinnost brzd a citlivost pedálů stejnou bez ohledu na hmotnost vozu. Rovněž dříve spouští systém automatického nouzového brzdění (doba odezvy je dvakrát rychlejší) a zlepšuje rekuperaci, čímž prodlužuje dojezd elektromobilů.


20 ASISTENČNÍCH SYSTÉMŮ

Master je vybaven dvaceti asistenčními systémy, které maximalizují bezpečnost lidí ve voze i v jeho okolí. Jeho aktivní bezpečnostní funkce jsou v nejvyšší pohotovosti a zahrnují systémy boční stability, automatického nouzového brzdění a asistenta stability přívěsu. A je vybaven inteligentním asistentem rychlosti, který pomáhá řidiči dodržovat rychlostní limity.


Asistent Google

OpenR Link je jednoduchý, intuitivní a funguje jako tablet. Můžete s ním komunikovat pomocí dotykového displeje nebo hlasem prostřednictvím asistenta Google (například pokud chcete poslouchat hudbu). Pomocí tohoto virtuálního hands-free asistenta můžete také poslouchat zprávy, zkontrolovat předpověď počasí, nastavit klimatizaci nebo například zapnout či vypnout odmrazování, aniž byste museli spustit oči ze silnice. Pokud propojíte svůj účet Google s OpenR Link, může být Google Assistant také proaktivní - například navrhovat cíl cesty na základě vašich zvyklostí.


Exkluzivní připojení pro elektromobily

Zcela nový Renault Master je ve svých elektrických verzích vybaven několika exkluzivními funkcemi, které opět poskytují uživatelský zážitek, jenž vypadá a působí podobně jako u chytrého telefonu. Díky tomu bude přechod na elektromobilitu jednodušší než kdykoli předtím.

Mapy Google zohledňují vaše preference a podle nich optimalizují trasy. A pomocí plánovače elektrických tras můžete plánovat jízdy v elektromobilu, filtrovat nabíjecí stanice podle preferovaného způsobu platby nebo výkonu, nastavit svůj domov a pracoviště jako nabíjecí místa a rozhodovat o tom, kdy se bude nabíjet baterie a zapínat a vypínat klimatizace podle vašeho týdenního plánu, abyste optimalizovali náklady a udrželi v kabině tu správnou teplotu.
Aplikace My Renault a několik vzdálených služeb speciálně pro elektromobily udržují zcela nový Renault Master - technicky vyspělé vozidlo, které je vždy připraveno do služby - ve spojení s vaším digitálním ekosystémem:


• Zobrazuje zbývající dojezd a umožňuje sledovat nabíjení v reálném čase.

• Zobrazuje nabíjecí stanice ve vaší blízkosti nebo v blízkosti vybraného místa.

• Nabíjení můžete naplánovat na dálku (například nabíjet dodávku pouze mimo špičku).

• Můžete nastavit časy předehřívání, takže kabina má při zahájení dne správnou teplotu (aniž by to ovlivnilo dojezd, pokud je dodávka připojena k síti) - což je výhodné zejména pro profesionály, kteří začínají pracovat velmi brzy ráno.

• Zobrazuje stav nabití a záznam o datu nabíjení.

• Protože obsahuje kartu Mobilize Charge Pass, můžete platit za nabíjení, aniž byste museli nosit velké množství karet, a to v největší evropské nabíjecí síti (více než 500 000 nabíjecích míst ve 25 zemích, z nichž polovina nabíjí výkonem 22 kW). Držitelé Passů mohou také využívat zvýhodněné sazby na stanicích Ionity u dálnic (více než 2 600 nabíjecích míst), pokud si pořídí volitelné předplatné.


ZÁKLADY UŽITKOVÉHO VOZU NOVÉ GENERACE

Renault Master bude uveden na trh s kompletní výbavou pokrývající všechny požadavky profesionálů. Bude zahrnovat 20 karoserií o objemu od 11 do 22 m3, s o 40 mm větším otvorem u posuvných bočních dveří a o 100 mm delšími ložnými plochami - nejdelšími v kategorii.


K dispozici je 20 přestavbových základen z výrobních závodů, kde dílny zvládnou řadu úprav přímo (přidání sklápěcích korb, zvětšení prostoru v kabině, zvětšení objemu atd.). Tento katalog továrních sestav také zkracuje dobu realizace a zjednodušuje logistiku přepravy.

Kratší rozvor a přepracovaná přední náprava zajišťují nebývalou manévrovatelnost, včetně vynikajícího průměru otáčení kratšího o 1,5 metru. Zákazníci si dokonce mohou vybrat verzi L3 pro jízdu ve městě (L2 je základní vozidlo, L3 je k dispozici s pohonem předních i zadních kol a L4 má pohon zadních kol).
Zcela nový Renault Master, který bude k dispozici od jara 2024, je navržen tak, aby dojel dál, odvezl více a stál méně. Je to dokonalý Aerovan nové generace, který využívá více typů pohonných jednotek.


Renault 27.11.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar