Renault Laguna s podvozkem 4Control
Nová Laguna byla postavena tak, aby poskytovala skutečnou radost z řízení a jízdy. S podvozkem a přesným řízením se může také opřít o velmi střídmé a výkonné motory. Je vybavena podvozkem 4Control se 4 řiditelnými koly a základními motory řady dCi 150 a dCi 180.
Kombi Grandtour se odlišuje značným sklonem zadního skla a tvarem třetího bočního oknka, který podtrhuje sportovní linku. Ačkoli má stejný rozvor jako pětidveřové provedení (2,76 m), její délka 4,80 m ji dává odlišný charakter. Prodloužený přesah zvyšuje objem zavazadlového prostoru na 508 litrů. Díky chytrému systému Easybreak nabízí až 1 593 l se sklopenými zadními sedadly.
Nejvýkonnější motor ( dCi 180) disponuje proměnnou pomocnou hydraulikou. Použití sady elektročerpadla (GEP) u jiných motorů umožňuje dosáhnout různé úrovně pomoci v závislosti na výkonu elektrického čerpadla, pracujícího podle cestovních podmínek. Tento výkon závisí na rychlosti a požadované úrovni pomoci (rychlost a úhel volantu), což umožňuje optimalizovat spotřebu paliva elektrickým ovládáním čerpadla dle potřeby.
Podvozek nabízí kvalitní držení a pozoruhodné zatáčení. Dále zachovává citlivost volantu a také zároveň vertikální výkon zavěšení. Přední náprava je typu pseudo McPherson, se stabilizátorem o průměru 24 mm. Zadní náprava je kompaktní, lehká, pružná ve tvaru H, se stabilizátory o průměru od 28,8 do 30,5 mm.
Vůz je vybavený podvozkem 4Control se čtyřmi řiditelnými koly, který byl uveden v roce 2008 u sportovních verzí řady (Laguna GT), dále u Laguny Coupé, a nyní je k dispozici u základních motorů řady berline a kombi: dCi 150 a dCi 180. Mezi jeho výhody patří ostřejší dynamické chování, zlepšené ovládání, například při manévrování, přesnost řízení, potěšení z jízdy a vysoká úroveň aktivní bezpečnosti
Pod 60 km/h se zadní kola stáčejí v opačném směru než přední, v maximálním úhlu 3,5°. Podvozek 4Control tak nabízí snadné manévrování díky zmenšenému průměru natáčení a redukované úhly volantu díky přímějšímu, speciálně nastavenému řízení. Takže čím větší je zadní úhel kol, tím více se průměr natáčení sníží.
Od 60 km/h Laguna nabízí větší přesnost řízení. S natáčením zadních kol ve stejném směru a zároveň s předními koly se zlepšuje jeho stabilita. Podvozek 4Control se 4 řiditelnými koly umožňuje blokovat odstředivou sílu, která má tendenci vytlačovat zadní část vozu v zatáčce a snižuje průchodnost zatáčkou.
Se speciálním nastavením pro dynamickou a sportovní jízdu je případný zásah ESP zpožděn. Náhlý manévr je proveden rychleji a klidněji. Pomocí sady ESP/ABS, kalkulátor 4Control také odhalí situace asymetrického brzdění. Automaticky pak provede natočení zadních kol, aby vozidlo zůstalo stabilní, aniž by řidič musel zasahovat volantem.
Podvozek 4Control pracuje díky elektronickému řízení dynamiky vozidla. Senzor umístěný na hřídeli volantu vysílá informaci o úhlu volantu prostřednictvím sítě CAN do kalkulátoru 4Control, umístěný na úrovni zadní nápravy. Kalkulátor je schopen brát v úvahu rychlost otáčení volantu a podle toho vydá příkaz k natočení zadních kol elektronickému aktivátoru na zadní nápravě.
Pro Lagunu jsou k dispozici zážehový čtyřválec 2.0 a vznětové 1.5 dCi/110 k a 2.0 dCi/130, 150 a 180 k.
Zážehový motor
Vznětové motory
[s]Pozn: objem – cm³, výkon – kw(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km[[s]
Pohodlí přichází s asistenčními systémy řízení: s poloautomatickou parkovací brzdou, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcováním světlometů a automatickým spouštěním stěračů nebo s dvouzónovou řízenou klimatizaci s automatickou recyklací a trojstupňovou automatikou Soft-Auto-Fast.
Vpředu jsou vnitřně chlazené kotoučové brzdy o průměru 280 až 296 mm, vzadu 300 vzadu.
Na přání jsou k dispozici bi-xenonová světla, která se natáčejí podle rychlosti a úhlu volantu. Používají vrcholnou technologii, která nabízí až 90% více světla v zatáčkách v porovnání s halogenovými světly. Lze také objednat jako doplněk
Z hlediska pasivní bezpečnosti Renault vyvinul řešení, která berou ohled na nehodovost. Pro zajištění záruky větší ochrany pasažérů byla elektronická architektura pojata tak, aby se ochranná zařízení poslední generace spouštěla dříve. Trojitý algoritmus řídí všechny konfigurace a optimalizuje chování v různých situacích nárazu. Laguna disponuje unikátním systémem 2 senzorů, zabudovaných do předních dveří a středového sloupku. Speciální algoritmus upravuje dobu zpracování podle prudkosti nárazu a ovládá dvojitý boční airbag nové generace, který je dvoukomorový (hrudník+pánev). Účinné zařízení používá šest airbagů, která mají ochránit cestující do 70 km/h.
Příklady cen
Nejvýkonnější motor ( dCi 180) disponuje proměnnou pomocnou hydraulikou. Použití sady elektročerpadla (GEP) u jiných motorů umožňuje dosáhnout různé úrovně pomoci v závislosti na výkonu elektrického čerpadla, pracujícího podle cestovních podmínek. Tento výkon závisí na rychlosti a požadované úrovni pomoci (rychlost a úhel volantu), což umožňuje optimalizovat spotřebu paliva elektrickým ovládáním čerpadla dle potřeby.
Podvozek nabízí kvalitní držení a pozoruhodné zatáčení. Dále zachovává citlivost volantu a také zároveň vertikální výkon zavěšení. Přední náprava je typu pseudo McPherson, se stabilizátorem o průměru 24 mm. Zadní náprava je kompaktní, lehká, pružná ve tvaru H, se stabilizátory o průměru od 28,8 do 30,5 mm.
Vůz je vybavený podvozkem 4Control se čtyřmi řiditelnými koly, který byl uveden v roce 2008 u sportovních verzí řady (Laguna GT), dále u Laguny Coupé, a nyní je k dispozici u základních motorů řady berline a kombi: dCi 150 a dCi 180. Mezi jeho výhody patří ostřejší dynamické chování, zlepšené ovládání, například při manévrování, přesnost řízení, potěšení z jízdy a vysoká úroveň aktivní bezpečnosti
Pod 60 km/h se zadní kola stáčejí v opačném směru než přední, v maximálním úhlu 3,5°. Podvozek 4Control tak nabízí snadné manévrování díky zmenšenému průměru natáčení a redukované úhly volantu díky přímějšímu, speciálně nastavenému řízení. Takže čím větší je zadní úhel kol, tím více se průměr natáčení sníží.
Od 60 km/h Laguna nabízí větší přesnost řízení. S natáčením zadních kol ve stejném směru a zároveň s předními koly se zlepšuje jeho stabilita. Podvozek 4Control se 4 řiditelnými koly umožňuje blokovat odstředivou sílu, která má tendenci vytlačovat zadní část vozu v zatáčce a snižuje průchodnost zatáčkou.
Se speciálním nastavením pro dynamickou a sportovní jízdu je případný zásah ESP zpožděn. Náhlý manévr je proveden rychleji a klidněji. Pomocí sady ESP/ABS, kalkulátor 4Control také odhalí situace asymetrického brzdění. Automaticky pak provede natočení zadních kol, aby vozidlo zůstalo stabilní, aniž by řidič musel zasahovat volantem.
Podvozek 4Control pracuje díky elektronickému řízení dynamiky vozidla. Senzor umístěný na hřídeli volantu vysílá informaci o úhlu volantu prostřednictvím sítě CAN do kalkulátoru 4Control, umístěný na úrovni zadní nápravy. Kalkulátor je schopen brát v úvahu rychlost otáčení volantu a podle toho vydá příkaz k natočení zadních kol elektronickému aktivátoru na zadní nápravě.
Pro Lagunu jsou k dispozici zážehový čtyřválec 2.0 a vznětové 1.5 dCi/110 k a 2.0 dCi/130, 150 a 180 k.
Zážehový motor
| Typ | 2.0 |
| Objem | 1997 |
| Výkon | 103(140)/6000 |
| Toč.moment | 195/3750 |
| Rychlost | 210 |
| Zrychlení | 9,1 |
| Spotřeba | 10,1/6,1/7,5 |
Vznětové motory
| Typ | 1.5dCi | 20 dCi/130 | 2.0 dCI/150 | 2.0 dCi/180 |
| Objem | 1461 | 1995 | 1995 | 1995 |
| Výkon | 81(110)/4000 | 96(130)/4000 | 110(150)/4000 | 131(180)/3750 |
| Toč.moment | 240/1750 | 320/2000 | 320/2000 | 400/2000 |
| Rychlost | 192 | 206 | 210 | 222 |
| Zrychlení | 11,9 | 10,5 | 9,5 | 8,5 |
| Spotřeba | 5,9/4,0/4,7 | 6,8/4,4/5,2 | 6,8/4,4/5,2 | 7,7/4,7/5,7 |
[s]Pozn: objem – cm³, výkon – kw(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km[[s]
Pohodlí přichází s asistenčními systémy řízení: s poloautomatickou parkovací brzdou, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcováním světlometů a automatickým spouštěním stěračů nebo s dvouzónovou řízenou klimatizaci s automatickou recyklací a trojstupňovou automatikou Soft-Auto-Fast.
Vpředu jsou vnitřně chlazené kotoučové brzdy o průměru 280 až 296 mm, vzadu 300 vzadu.
Na přání jsou k dispozici bi-xenonová světla, která se natáčejí podle rychlosti a úhlu volantu. Používají vrcholnou technologii, která nabízí až 90% více světla v zatáčkách v porovnání s halogenovými světly. Lze také objednat jako doplněk
Z hlediska pasivní bezpečnosti Renault vyvinul řešení, která berou ohled na nehodovost. Pro zajištění záruky větší ochrany pasažérů byla elektronická architektura pojata tak, aby se ochranná zařízení poslední generace spouštěla dříve. Trojitý algoritmus řídí všechny konfigurace a optimalizuje chování v různých situacích nárazu. Laguna disponuje unikátním systémem 2 senzorů, zabudovaných do předních dveří a středového sloupku. Speciální algoritmus upravuje dobu zpracování podle prudkosti nárazu a ovládá dvojitý boční airbag nové generace, který je dvoukomorový (hrudník+pánev). Účinné zařízení používá šest airbagů, která mají ochránit cestující do 70 km/h.
Příklady cen
| Typ | Výbava | Cena |
| 2.0 | Expressio | 419 900 Kč |
| 1.5 dCi/110 | Expressio | 424 900 Kč |
| 2.0 dCi/150 | 4Control | 579 900 Kč |
| 2.0 dCi/180 | 609 900 Kč |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















