Renault Laguna - elegance na dlouhé cesty
Novinka bude motoristické veřejnosti představena v září na autosalónu ve Frankfurtu, do prodeje bude uvedena o měsíc později. Nový styling zapadá do rámce dynamického designu a požitku z jízdy.
Přední část vozu s profilovanými bloky světlometů, dlouhá kapota a široké otvory sání vzduchu napovídají o přítomnosti výkonných motorů. Podél bočních panelů se táhne prolis, který dodává osobitý a elegantní vzhled, zvýrazněný chromovaným olištováním bočních oken. Spodní partie karosérie s profilovanými spodními částmi křídel dveří podtrhují světlou výšku vozu. U pětidveřové verze navazuje linie hrany na zavazadlový prostor, přímo pod zadními a diodovými výstražnými světly, která dávají vozu při jízdě v noci charakteristickou světelnou signaturu.
Moderní tvary kombi se vyznačují výrazným sklonem zadního okna. Protáhlá prosklená plocha ve spojení s tvarem třetího bočního okna zdůrazňuje design nové Laguny. Verze kombi (Grandtour) nabízí systém, který umožňuje pouhým stisknutím tlačítka nastavení konfigurace sedadel s rovnou podlahou.
Provedení vnitřního prostoru si nezadá s vnějším designem. Interiéru dominuje kvalita povrchové úpravy a zpracování jednotlivých komponentů, vzhled materiálů a viditelná kvalita provedení. Přístrojová deska využívající celé šířky vozu přispívá k atmosféře vozu vyšší třídy. Všechny ovládací prvky a displeje jsou ergomoviky rozmístěny. V závislosti na úrovni výbavy sdružuje centrální panel parkovací brzdu s asistentem při rozjezdu, ovladače tempomatu/omezovače rychlosti, ovladače navigačního systému a telefonu (navigační a komunikační systém Carminat). Dřevo a kůže jsou zastoupeny u verzích Initiale, kde doplňují světlé nebo tmavě antracitové odstíny barevné škály. Provedení v kůži Alcantara ve spojení s metalickými dekorativními prvky je vlastní verzi Dynamique s interiérem v tmavě antracitových odstínech.
Nová Laguna nabízí možnosti zástavby široké řady motorů, spojených se šestistupňovými převodovkami. Výsledkem je výborný požitek z jízdy a snížená spotřeba. Jednotlivé typy benzínových motorů budou na trh uváděny postupně. V první fázi to budou:
benzinový čtyřválec 2.0/145 k
benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 16V/170 k
vznětový čtyřválec 1.5 dCi/110 k, spotřeba 5,1 l/100 km
vznětový čtyřválec 2.0 dCi -130, 150 a 175 k, spotřeba 6 l/100 km
Dvoulitrový turbodiesel s variabilní geometrií lopatek (150 k) bude od zahájení prodeje spojený s automatickou proaktivní šestistupňovou převodovkou.
Podvozek byl vyvinutý tak, aby předčil uznávané dynamické kvality svého předchůdce. Řidiči ocení přesnost provádění jízdních manévrů a jízdní stabilitu při projíždění zatáček. Inženýři vývojového oddělení se soustředili na směrovou stabilitu vozidla a zavěšení kol. Řešením je zvýšená tuhost předního a zadního pérování o 20 %, resp. o 50 %, doplněné delšími stabilizátory.Jako doplněk přesného nastavení pérování představuje další inovační řešení v oblasti akustického komfortu, k němuž přispívá zvýšená izolace mezi motorovým prostorem a interiérem.
Z hlediska jízdního komfortu a bezpečnosti zůstává Laguna světovou jedničkou díky dokonale zvládnutým hmotnostem. Je prvním Renaultem, které má nižší hmotnost (o 15 kg) než jeho předchůdce.
Na nové Laguně našlo uplatnění uznávané know-how společnosti Renault v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Jako doplněk jízdních kvalit nabízí špičkový brzdový systém ve své kategorii, který prokázal své kvality především při testování výkonnosti brzd „v horkém režimu“ (konečná brzdná dráha naměřená po deseti po sobě jdoucích brzděních z rychlosti 100 km/h na 0 km/h). Nová generace ABS s ESP a s elektronickým systémem AFU (asistence při prudkém brzdění) je spojená s novou sestavou palubního počítače/řídicí jednotky hydrauliky.
Nejvýraznějšího pokroku bylo dosaženo v oblasti vývoje zaměřeného na bezpečnost cestujících při bočním nárazu, Proto je vůz je vybavený mj. dvoukomorovými airbagy s dvojstupňovým tlakováním v kombinaci s bezpečnostními pásy s dvojitým předpínačem. Navíc je doplněn dvěma snímači, vestavěnými do předních dveří a středového sloupku dveří. Specifický algoritmus spouštění tohoto bezpečnostního modulu upravuje rychlost aktivace v závislosti na intenzitě nárazu.
Nová Laguna je první vozidlo, na němž byly uplatněny výsledky průzkumu názorů zákazníků ohledně tepelného komfortu. Doplňková zástavba vysokokapacitního kompresoru s vysokým obsahem válců s vnějším ovládáním umožňuje rychlé dodávky studeného vzduchu a používání klimatizace v nezbytně nutném režimu, při zachování nízké spotřeby. Pokud jde o topení, náběh teploty probíhá rychleji díky výkonným elektrickým odporům, upravených pro potřeby dieselových motorů.
Nízká pořizovací cena a nízké provozní a údržbové náklady, byly hlavními požadavky, kterými se museli řídit inženýři a pracovníci vývoje společnosti. Z hlediska zůstatkové hodnoty, která souvisí s kvalitou výrobku a jeho image, má Laguna v rukách argumenty hovořící ve prospěch skutečné a viditelné kvality a dynamických kvalit vozu.
Nová Laguna je součástí závazku, který Renault přijal v rámci programu Renault Contrat 2009: zařadit se mezi 3 nejlepší světové výrobce z hlediska kvality výrobku a poskytovaných služeb. Vůz prošel zkouškami na zkušebních stolicích, na polygonu i veřejných komunikacích. Přes 120 prototypů najezdilo více než 6 miliónů kilometrů v naprostém utajení na silnicích všech kontinentů. Brázdily silnice v Argentině, Rusku, Malajsii i v Austrálii. V rámci specifického schvalovacího programu bylo vozidlo vystaveno ztíženým klimatickým a provozním podmínkám: extrémní horko, vlhkost, prašnost, bahnitost, extrémní chlad, vysoká rychlost, vysoká nadmořská výška, nekvalitní vozovky atd.
Renault Laguna je součástí ekologického programu Renault Eco2, jehož cílem je identifikace ekologických a provozně úsporných vozidel, a proto je nabízena i v provedení se sníženou hladinou emisí CO2/km na pouhých 136 g, které obsahuje více jak 35 kg recyklovaných plastů. Aby se aktivně podílela na snížení spotřeby paliva, je hmotnost nové Laguny v porovnání se svým předchůdcem v průměru o 15 kg nižší.
JL, 7.6.2007
Moderní tvary kombi se vyznačují výrazným sklonem zadního okna. Protáhlá prosklená plocha ve spojení s tvarem třetího bočního okna zdůrazňuje design nové Laguny. Verze kombi (Grandtour) nabízí systém, který umožňuje pouhým stisknutím tlačítka nastavení konfigurace sedadel s rovnou podlahou.
Provedení vnitřního prostoru si nezadá s vnějším designem. Interiéru dominuje kvalita povrchové úpravy a zpracování jednotlivých komponentů, vzhled materiálů a viditelná kvalita provedení. Přístrojová deska využívající celé šířky vozu přispívá k atmosféře vozu vyšší třídy. Všechny ovládací prvky a displeje jsou ergomoviky rozmístěny. V závislosti na úrovni výbavy sdružuje centrální panel parkovací brzdu s asistentem při rozjezdu, ovladače tempomatu/omezovače rychlosti, ovladače navigačního systému a telefonu (navigační a komunikační systém Carminat). Dřevo a kůže jsou zastoupeny u verzích Initiale, kde doplňují světlé nebo tmavě antracitové odstíny barevné škály. Provedení v kůži Alcantara ve spojení s metalickými dekorativními prvky je vlastní verzi Dynamique s interiérem v tmavě antracitových odstínech.
Nová Laguna nabízí možnosti zástavby široké řady motorů, spojených se šestistupňovými převodovkami. Výsledkem je výborný požitek z jízdy a snížená spotřeba. Jednotlivé typy benzínových motorů budou na trh uváděny postupně. V první fázi to budou:
benzinový čtyřválec 2.0/145 k
benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 16V/170 k
vznětový čtyřválec 1.5 dCi/110 k, spotřeba 5,1 l/100 km
vznětový čtyřválec 2.0 dCi -130, 150 a 175 k, spotřeba 6 l/100 km
Dvoulitrový turbodiesel s variabilní geometrií lopatek (150 k) bude od zahájení prodeje spojený s automatickou proaktivní šestistupňovou převodovkou.
Podvozek byl vyvinutý tak, aby předčil uznávané dynamické kvality svého předchůdce. Řidiči ocení přesnost provádění jízdních manévrů a jízdní stabilitu při projíždění zatáček. Inženýři vývojového oddělení se soustředili na směrovou stabilitu vozidla a zavěšení kol. Řešením je zvýšená tuhost předního a zadního pérování o 20 %, resp. o 50 %, doplněné delšími stabilizátory.Jako doplněk přesného nastavení pérování představuje další inovační řešení v oblasti akustického komfortu, k němuž přispívá zvýšená izolace mezi motorovým prostorem a interiérem.
Z hlediska jízdního komfortu a bezpečnosti zůstává Laguna světovou jedničkou díky dokonale zvládnutým hmotnostem. Je prvním Renaultem, které má nižší hmotnost (o 15 kg) než jeho předchůdce.
Na nové Laguně našlo uplatnění uznávané know-how společnosti Renault v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Jako doplněk jízdních kvalit nabízí špičkový brzdový systém ve své kategorii, který prokázal své kvality především při testování výkonnosti brzd „v horkém režimu“ (konečná brzdná dráha naměřená po deseti po sobě jdoucích brzděních z rychlosti 100 km/h na 0 km/h). Nová generace ABS s ESP a s elektronickým systémem AFU (asistence při prudkém brzdění) je spojená s novou sestavou palubního počítače/řídicí jednotky hydrauliky.
Nejvýraznějšího pokroku bylo dosaženo v oblasti vývoje zaměřeného na bezpečnost cestujících při bočním nárazu, Proto je vůz je vybavený mj. dvoukomorovými airbagy s dvojstupňovým tlakováním v kombinaci s bezpečnostními pásy s dvojitým předpínačem. Navíc je doplněn dvěma snímači, vestavěnými do předních dveří a středového sloupku dveří. Specifický algoritmus spouštění tohoto bezpečnostního modulu upravuje rychlost aktivace v závislosti na intenzitě nárazu.
Nová Laguna je první vozidlo, na němž byly uplatněny výsledky průzkumu názorů zákazníků ohledně tepelného komfortu. Doplňková zástavba vysokokapacitního kompresoru s vysokým obsahem válců s vnějším ovládáním umožňuje rychlé dodávky studeného vzduchu a používání klimatizace v nezbytně nutném režimu, při zachování nízké spotřeby. Pokud jde o topení, náběh teploty probíhá rychleji díky výkonným elektrickým odporům, upravených pro potřeby dieselových motorů.
Nízká pořizovací cena a nízké provozní a údržbové náklady, byly hlavními požadavky, kterými se museli řídit inženýři a pracovníci vývoje společnosti. Z hlediska zůstatkové hodnoty, která souvisí s kvalitou výrobku a jeho image, má Laguna v rukách argumenty hovořící ve prospěch skutečné a viditelné kvality a dynamických kvalit vozu.
Nová Laguna je součástí závazku, který Renault přijal v rámci programu Renault Contrat 2009: zařadit se mezi 3 nejlepší světové výrobce z hlediska kvality výrobku a poskytovaných služeb. Vůz prošel zkouškami na zkušebních stolicích, na polygonu i veřejných komunikacích. Přes 120 prototypů najezdilo více než 6 miliónů kilometrů v naprostém utajení na silnicích všech kontinentů. Brázdily silnice v Argentině, Rusku, Malajsii i v Austrálii. V rámci specifického schvalovacího programu bylo vozidlo vystaveno ztíženým klimatickým a provozním podmínkám: extrémní horko, vlhkost, prašnost, bahnitost, extrémní chlad, vysoká rychlost, vysoká nadmořská výška, nekvalitní vozovky atd.
Renault Laguna je součástí ekologického programu Renault Eco2, jehož cílem je identifikace ekologických a provozně úsporných vozidel, a proto je nabízena i v provedení se sníženou hladinou emisí CO2/km na pouhých 136 g, které obsahuje více jak 35 kg recyklovaných plastů. Aby se aktivně podílela na snížení spotřeby paliva, je hmotnost nové Laguny v porovnání se svým předchůdcem v průměru o 15 kg nižší.
JL, 7.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout