Renault Koleos s technikou X-Trailu
Na autosalonu v Ženevě představí Renault svůj nový kompaktní crossover Koleos, kterým chtějí Francouzi poprvé vstoupit do segmentu SUV. Až dosud neměl Renault v nabídce žádný takový automobil, i když s myšlenkou SUV koketuje již někdy od roku 2000.
Až dosud nepatřil Renault mezi velké specialisty na produkci vozů s pohonem všech kol, až dosud se objevil svého času jen v modelech Kangoo a Scénic. To by se nyní mohlo ovšem změnit. Společně s koncernovým partnerem Nissan vyvinul kompaktní SUV pro provoz ve městě i nezpevněných cestách. Bezpečnou průchodnost mu zajistí světlá výška 206 mm (u verze s turbodieselem 188 mm), nájezdové úhly vpředu 27º, vzadu 31º a hlavně osvědčený sytém pohonu všech kol „All Mode 4x4“, který automaticky převádí až 50 procent točivého momentu na zadní kola. Podvozek z Nissanu X-Trail používá vpředu vzpěry McPherson, vzadu pak víceprvkovou nápravu. Koleos disponuje mj. ESP a také asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění prudkých kopců. Kdo zas tak často do terénu nevyráží, si může objednat model s pohonem jen předních kol.
I když Francouzi poprvé prezentují svoje SUV, tak se hned pozná, že jde o Renault. Typické rysy v sobě totiž rozhodně nezapře. Vpředu jej charakterizuje známá tvář s logem kosočtvercem, který rámují nasávací otvory vzduchu. Vzadu upoutá relativně ploché okno a velké zadní svítilny.
Koleos potěší každé, kdo od vozu očekává značnou variabilitu. Za dělenou zadní stěnou se nachází zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který se sklopením zadních sedadle zvětší rychle na 1380 litrů. Také sedadlo spolujezdce se může překlopit do horizontální polohy, což umožní převážení předmětů až 2,60 metru dlouhých.
Zvláštní důraz byl kladen na pohodlné cestujících. V interiéru dominují oblé tvary, světlé plasty v kombinaci s hliníkem vytvářejí moderní prostředí. Zvláštností je velká panoramatická střecha o rozměru 0,75 metrů čtverečných. Dvouzónová klimatizace naopak pomáhá, aby sluneční parky neproměnily Koleos v saunu. Příjemné jízdě přispívá také dobré odhlučnění speciálními pěnovými tlumícími materiály, kterými jsou vyplněny dutiny karosérie.
Na výběr budou dva vznětové a jeden benzinový motor. Obě jednotky dCi mají objem dva litry, slabší disponuje výkonem 150 k a točivým momentem 300 Nm. Silnější – 173 k a 360 Nm bude však k dispozici jen pro verzi 4x4. Benzinový čtyřválec Nissan 2.5 poskytuje 172 k a 226 Nm. Pro všechny varianty nabízí Renault šestistupňovou mechanickou převodovkou, oba diesely mohou být vybaveny také šestistupňovou samočinnou.
Renault Koles sdílí stejnou platformu s modely Megane a Scenic a vyrábět se bude v jihokorejském dceřinném závodě Renault Samsung.
Jindřich Lasík, 14.2.2008
I když Francouzi poprvé prezentují svoje SUV, tak se hned pozná, že jde o Renault. Typické rysy v sobě totiž rozhodně nezapře. Vpředu jej charakterizuje známá tvář s logem kosočtvercem, který rámují nasávací otvory vzduchu. Vzadu upoutá relativně ploché okno a velké zadní svítilny.
Koleos potěší každé, kdo od vozu očekává značnou variabilitu. Za dělenou zadní stěnou se nachází zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který se sklopením zadních sedadle zvětší rychle na 1380 litrů. Také sedadlo spolujezdce se může překlopit do horizontální polohy, což umožní převážení předmětů až 2,60 metru dlouhých.
Zvláštní důraz byl kladen na pohodlné cestujících. V interiéru dominují oblé tvary, světlé plasty v kombinaci s hliníkem vytvářejí moderní prostředí. Zvláštností je velká panoramatická střecha o rozměru 0,75 metrů čtverečných. Dvouzónová klimatizace naopak pomáhá, aby sluneční parky neproměnily Koleos v saunu. Příjemné jízdě přispívá také dobré odhlučnění speciálními pěnovými tlumícími materiály, kterými jsou vyplněny dutiny karosérie.
Na výběr budou dva vznětové a jeden benzinový motor. Obě jednotky dCi mají objem dva litry, slabší disponuje výkonem 150 k a točivým momentem 300 Nm. Silnější – 173 k a 360 Nm bude však k dispozici jen pro verzi 4x4. Benzinový čtyřválec Nissan 2.5 poskytuje 172 k a 226 Nm. Pro všechny varianty nabízí Renault šestistupňovou mechanickou převodovkou, oba diesely mohou být vybaveny také šestistupňovou samočinnou.
Renault Koles sdílí stejnou platformu s modely Megane a Scenic a vyrábět se bude v jihokorejském dceřinném závodě Renault Samsung.
Jindřich Lasík, 14.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















